[B4 AAZ] Olej w płynie chłodniczym
[B4 AAZ] Olej w płynie chłodniczym
Witam tak przykra sprawa mnie spotkała w zbiorniczku wyrównawczym pokazał się olej, po moich obserwacjach choć co prawda samochodem nie jeżdżę dużo cieczy chłodzącej nie przybywa, ani nie ubywa a olej ubywa w minimalnych ilościach tak jak to miało miejsce przed awarią i nie widać w oleju obecności płynu chłodniczego.
Silnik pracuje równo na zimnym i ciepłym na mrozie odpala na dyk jak wcześniej, nie grzeje się nie dymi?
Pierwsza moja myśl uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica..
Czy takiego faktu rzeczy może być jeszcze inna przyczyna niż powyższe :?:
I od razu pytanie 2 na wszelki wypadek, czy silnik 1,9TD AAZ z Passata B4 można bez problemu przełożyć do 80 B4, bo mam taki silnik na oku za okazyjną cenę wręcz taką samą jak robienie głowicy gdyby okazała się pęknięta :?:
Silnik pracuje równo na zimnym i ciepłym na mrozie odpala na dyk jak wcześniej, nie grzeje się nie dymi?
Pierwsza moja myśl uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica..
Czy takiego faktu rzeczy może być jeszcze inna przyczyna niż powyższe :?:
I od razu pytanie 2 na wszelki wypadek, czy silnik 1,9TD AAZ z Passata B4 można bez problemu przełożyć do 80 B4, bo mam taki silnik na oku za okazyjną cenę wręcz taką samą jak robienie głowicy gdyby okazała się pęknięta :?:
Niestety chyba masz rację z tą uszczelką.
Jeśli chodzi o silnik z passata to bez problemu, przekładasz osprzęt ze swojego silnika, przekładasz łapy i bodajże miskę olejową bo tam jest inna, zdarzały się AAZ w których nie było otworów na śruby pod audi 80, miejsce było tylko otworu brak, ale tutaj wiertarkę i gwintownik i do przodu.
A jaką masz chłodniczkę oleju? wiem że w aaz była taka zewnętrzna przy wlocie od zderzaka, ale można było założyć taką jak w TDI gdzie chłodzona jest płynem chłodniczym, może gdzieś w niej jest jakaś nieszczelność i się olej z płynem miesza.
Jeśli chodzi o silnik z passata to bez problemu, przekładasz osprzęt ze swojego silnika, przekładasz łapy i bodajże miskę olejową bo tam jest inna, zdarzały się AAZ w których nie było otworów na śruby pod audi 80, miejsce było tylko otworu brak, ale tutaj wiertarkę i gwintownik i do przodu.
A jaką masz chłodniczkę oleju? wiem że w aaz była taka zewnętrzna przy wlocie od zderzaka, ale można było założyć taką jak w TDI gdzie chłodzona jest płynem chłodniczym, może gdzieś w niej jest jakaś nieszczelność i się olej z płynem miesza.
Uszkodzenie uszczelki pod głowica jest bardzo prawdopodobne, ale zanim nie będziesz miał pewności, że to ona to nie zdejmuj głowicy.DAN 80 pisze:Sprawdzałem kolego na pracującym silniku po odkręceniu korka od zbiornika wyrównaczego zero spalin nic nie czuć nic nie dmucha.
A może został wlany płyn pomieszany z olejem, lub zainstalowany zbiornik chłodniczy z innego auta, który był zanieczyszczony.
Po wymianie uszczelki resztki oleju mogły dostać się do płynu. Jeśli nie ma innych objawów to można wymienić płyn chłodniczy na nowy, jeśli sytuacja się powtórzy, to do wymiany uszczelka pod głowicą.
Możesz również sprawdzić poziom ciśnienia sprężania, wykluczyłoby to uszkodzenie uszczelki głowicy pomiędzy cylindrami.
Nic kolego nie było robione ostatnio w samochodzie, płynu chłodniczego dolewałem jakiś czas temu było wszystko ok. czysto tak jak miało być.
Dobra kolego to już wiem gdzie i co szukać, sprawdzę ciśnienie na tłokach wymienię płyn chłodniczy i zobaczymy co będzie się działo.
[ Dodano: 2013-02-24, 11:07 ]
Ciśnienie na tłokach:
1: 25
2: 18
3: 20
4: 18
Więc raczej uszczelka tym bardziej że zaczęła się przegrzewać regularnie.
Dobra kolego to już wiem gdzie i co szukać, sprawdzę ciśnienie na tłokach wymienię płyn chłodniczy i zobaczymy co będzie się działo.
[ Dodano: 2013-02-24, 11:07 ]
Ciśnienie na tłokach:
1: 25
2: 18
3: 20
4: 18
Więc raczej uszczelka tym bardziej że zaczęła się przegrzewać regularnie.
Pompe olejową wraz ze smogiem też bym zmienił na tą z audi...Jarek3601 pisze:Jeśli chodzi o silnik z passata to bez problemu, przekładasz osprzęt ze swojego silnika, przekładasz łapy i bodajże miskę olejową bo tam jest inna, zdarzały się AAZ w których nie było otworów na śruby pod audi 80, miejsce było tylko otworu brak, ale tutaj wiertarkę i gwintownik i do przodu.