Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Olej w płynie chłodniczym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DAN 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 328
Rejestracja: 13 sie 2009, 12:37
Lokalizacja: Jasło

[B4 AAZ] Olej w płynie chłodniczym

Post autor: DAN 80 » 16 lut 2013, 06:55

Witam tak przykra sprawa mnie spotkała w zbiorniczku wyrównawczym pokazał się olej, po moich obserwacjach choć co prawda samochodem nie jeżdżę dużo cieczy chłodzącej nie przybywa, ani nie ubywa a olej ubywa w minimalnych ilościach tak jak to miało miejsce przed awarią i nie widać w oleju obecności płynu chłodniczego.
Silnik pracuje równo na zimnym i ciepłym na mrozie odpala na dyk jak wcześniej, nie grzeje się nie dymi?

Pierwsza moja myśl uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica..

Czy takiego faktu rzeczy może być jeszcze inna przyczyna niż powyższe :?:



I od razu pytanie 2 na wszelki wypadek, czy silnik 1,9TD AAZ z Passata B4 można bez problemu przełożyć do 80 B4, bo mam taki silnik na oku za okazyjną cenę wręcz taką samą jak robienie głowicy gdyby okazała się pęknięta :?:

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 16 lut 2013, 07:03

Niestety chyba masz rację z tą uszczelką.

Jeśli chodzi o silnik z passata to bez problemu, przekładasz osprzęt ze swojego silnika, przekładasz łapy i bodajże miskę olejową bo tam jest inna, zdarzały się AAZ w których nie było otworów na śruby pod audi 80, miejsce było tylko otworu brak, ale tutaj wiertarkę i gwintownik i do przodu.

A jaką masz chłodniczkę oleju? wiem że w aaz była taka zewnętrzna przy wlocie od zderzaka, ale można było założyć taką jak w TDI gdzie chłodzona jest płynem chłodniczym, może gdzieś w niej jest jakaś nieszczelność i się olej z płynem miesza.

Awatar użytkownika
DAN 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 328
Rejestracja: 13 sie 2009, 12:37
Lokalizacja: Jasło

Post autor: DAN 80 » 17 lut 2013, 12:45

Dzięki spróbuję zacząć od sprawdzenia chłodniczki oleju zobaczę może to o to chodzi. ;-)

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 17 lut 2013, 13:06

Zobacz jeszcze czy na odpalonym aucie nie czuć spalinami po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego ;-)

Awatar użytkownika
DAN 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 328
Rejestracja: 13 sie 2009, 12:37
Lokalizacja: Jasło

Post autor: DAN 80 » 18 lut 2013, 09:24

Sprawdzałem kolego na pracującym silniku po odkręceniu korka od zbiornika wyrównaczego zero spalin nic nie czuć nic nie dmucha.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 18 lut 2013, 13:06

DAN 80 pisze:Sprawdzałem kolego na pracującym silniku po odkręceniu korka od zbiornika wyrównaczego zero spalin nic nie czuć nic nie dmucha.
Uszkodzenie uszczelki pod głowica jest bardzo prawdopodobne, ale zanim nie będziesz miał pewności, że to ona to nie zdejmuj głowicy.

A może został wlany płyn pomieszany z olejem, lub zainstalowany zbiornik chłodniczy z innego auta, który był zanieczyszczony.

Po wymianie uszczelki resztki oleju mogły dostać się do płynu. Jeśli nie ma innych objawów to można wymienić płyn chłodniczy na nowy, jeśli sytuacja się powtórzy, to do wymiany uszczelka pod głowicą.

Możesz również sprawdzić poziom ciśnienia sprężania, wykluczyłoby to uszkodzenie uszczelki głowicy pomiędzy cylindrami.

Awatar użytkownika
DAN 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 328
Rejestracja: 13 sie 2009, 12:37
Lokalizacja: Jasło

Post autor: DAN 80 » 18 lut 2013, 14:45

Nic kolego nie było robione ostatnio w samochodzie, płynu chłodniczego dolewałem jakiś czas temu było wszystko ok. czysto tak jak miało być.

Dobra kolego to już wiem gdzie i co szukać, sprawdzę ciśnienie na tłokach wymienię płyn chłodniczy i zobaczymy co będzie się działo.

[ Dodano: 2013-02-24, 11:07 ]
Ciśnienie na tłokach:

1: 25
2: 18
3: 20
4: 18

Więc raczej uszczelka tym bardziej że zaczęła się przegrzewać regularnie.

506571588
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2010, 23:27
Lokalizacja: Tomaszów Lub

Post autor: 506571588 » 27 sty 2014, 19:17

sprawdź chłodnice olejową

Awatar użytkownika
Maciek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Maciek_B4 » 09 lut 2014, 08:12

Zrób próbę olejowa to będziesz miał pewność, że wina słabego sprężania leży po stronie głowicy

kamiloss2

Post autor: kamiloss2 » 09 lut 2014, 09:59

Jarek3601 pisze:Jeśli chodzi o silnik z passata to bez problemu, przekładasz osprzęt ze swojego silnika, przekładasz łapy i bodajże miskę olejową bo tam jest inna, zdarzały się AAZ w których nie było otworów na śruby pod audi 80, miejsce było tylko otworu brak, ale tutaj wiertarkę i gwintownik i do przodu.
Pompe olejową wraz ze smogiem też bym zmienił na tą z audi...

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 09 lut 2014, 12:14

Albo podjedz jeszcze do jakiegos warsztatu zeby Ci zrobili test na zawartosc spalin w ukladzie chlodzenia.Koszt niewielki a wtedy bedziesz wiedzial co i jak.W 90% test m mówi prawde.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl