[Audi 80 b4 ABK] stuki w silniku
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Na ciepłym silniku zdejmujemy jak najszybciej pokrywę zaworów. Musimy zaopatrzyć się w możliwość kręcenia wałem (do tego zdejmujemy wentylatory). Broń Boże nie kręcimy wałkiem rozrządu tylko wałem korbowym. Ustawiamy nad szklanką, którą chcemy sprawdzić krzywkę do góry by popychacz był nie wciśnięty i naciskamy dwoma kciukami. Jak się ugnie to popychacz do wymiany. U mnie w zetorze jeden nawet w ogóle nie chciał się podnieść.
Dobrze, że są tylko ori firmy INA. 15-18 za sztukę. A popychacze niszczy słaby olej lub zbyt rzadka jego wymiana.
Dobrze, że są tylko ori firmy INA. 15-18 za sztukę. A popychacze niszczy słaby olej lub zbyt rzadka jego wymiana.
- anakonda1259
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 lut 2010, 14:27
- Lokalizacja: Przemyśl
- anakonda1259
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 lut 2010, 14:27
- Lokalizacja: Przemyśl
no to wczoraj latalem trasa Chełm-Rzeszow, Rzeszów-Chełm zrobilem ponad 450km i jak narazie nic sie nie dzialo, moze na sto nie jest ustawiony zapłon ale jest w 90% lepiej niz wczeniej jeszcze uslysze delikatne takie drgniecie przed 2tys obrotow ale to musi byc cicho w samochodzie zeby uslyszec zobacze moze znajdzie sie jakis speec co dokladnie to obejrzy tutaj w moim regionie
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżeli tak jest na nieobciążonym silniku (bez przyspieszania) może oznaczać to panewki. A swoje dostały zbyt wczesnym zapłonem na pewno. Bo swego czasu miałem zbyt wczesny zapłon ale nie aż tak by mi klepał (dzwonił) silnik.Czarnyb4 pisze: uslysze delikatne takie drgniecie przed 2tys obrotow
Skoro pod butem nie ma klepania a pojawiło się w momencie utrzymywania stałej prędkości (zwykle około 2000 rpm) to na pewno są już panewki. Ale tym trzeba się interesować natychmiast. Póki koszta jeszcze mogą być w miarę niewielkie.
właśnie slychać jak sie przydusi tzn jak dodajesz gazu czyli pod obciazeniem jak juz sie zbiera na obroty i ma delikatnie klepniecie doslownie prawie nie slyszalne gdzies przed czy 2tys obrotow, ale druga sprawa jak mam 4tys ponad 4tys obrotow to slychac taki swist silnika co to moze byc??? tak samo jak na postoju dodam gazu tez przekroczy te 4tys tez to samo i tylko to mnie martwi teraz, kurcze bym nagral filmik i byloby moze slychac ale narazie mam u siebie zla pogode snieg sypie..
- anakonda1259
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 lut 2010, 14:27
- Lokalizacja: Przemyśl
Chłopaki ogolnie mój problem opisałem w tym poście: https://audi80.pl/cupe-abk-holenders ... t76932.htm, a teraz pojawiło się coś jeszcze, nagle na wolnych obrotach zaczęła sie palić kontrolka od oleju, dodam gazu tak ok, 1800obr, przestaje świecić, podczas jazdy jest identycznie, mam orginalny zegar od ciśnienia oleju(audi coupe) i nie zauważyłem na nim nic podejrzanego,wydaje mi sie że jest tak jak było, ponadto gdy przytrzymam obroty tak gdzieś w granicach 2000obr. To słychać dziwny grzechot w silniku, co mu się dzieje? Już mi normalnie brak sił
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pompa prawdopodobnie się zmęczyła (dokładnie mógł się przytkać zaworek redukcyjny). Lepiej kupić pewną używkę niż zamiennik, bo w krótkim czasie będzie to samo.pawlyna;D pisze:nagle na wolnych obrotach zaczęła sie palić kontrolka od oleju, dodam gazu tak ok, 1800obr, przestaje świecić, ponadto gdy przytrzymam obroty tak gdzieś w granicach 2000obr. To słychać dziwny grzechot w silniku, co mu się dzieje? Już mi normalnie brak sił
Co do stukania obawiam się, że to panewki korbowodowe. To znaczy jak będziesz robił pompę możesz odkręcić stopkę korbowodu i zobaczyć kolor (mają być szare). Jak pokazała się miedź na którejkolwiek od strony wału obowiązkowo do wymiany wszystkie. Watro się zaopatrzyć w nowe nakrętki (bądź śruby) ponieważ teoretycznie są jednorazowego użytku jak śruby w głowicy. No i nie wolno zamieniać stopek i trzeba je zamontować dokładnie tak jak były pierwotnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Chciałem podpiąć się pod temat, bo zacząłem słyszeć u siebie lekko słyszalne stukanie, dosłownie trzeba się dobrze wsłuchać. Zaczyna się dopiero jak podczas jazdy na jedynce później dwójce powoli dodaję gazu. Na pozostałych biegach nic nie słychać bo czynniki zew nie pozwalają. Dźwięk jest jak w silniku wysokoprężnym.
Dodatkowo nierówny zapłon, iskra walnie raz za wcześnie raz za późno i świst na wysokich obrotach podczas jazdy.
zapłon niby ustawiałem z lampą i kreska leciutko się chowa za odlewem (złapałem moment kiedy iskra mi nie skakała i silnik się lekko ustabilizował).
Mogę znów panikować??
Dodatkowo nierówny zapłon, iskra walnie raz za wcześnie raz za późno i świst na wysokich obrotach podczas jazdy.
zapłon niby ustawiałem z lampą i kreska leciutko się chowa za odlewem (złapałem moment kiedy iskra mi nie skakała i silnik się lekko ustabilizował).
Mogę znów panikować??