Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b4 ABK] stuki w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Czarnyb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2013, 21:22

[Audi 80 b4 ABK] stuki w silniku

Post autor: Czarnyb4 » 21 sty 2013, 07:06

Witam serdecznie. Mam pytanko, co może być przyczyną metalicznego stukania w silniku?? jeżeli słychać te stuki pod obciażeniem(jak sie trochę zagrzeję) czyli na biegach dodając gaz w podłogę????? :-/ :-/ :-/

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 21 sty 2013, 10:39

A zaplon kolega ma ustawiny dobrze? może to efekt opuźnionego zaplonu.

Czarnyb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2013, 21:22

Post autor: Czarnyb4 » 21 sty 2013, 15:42

właśnie chce sprawdzić zapłon :) ale chciałem się jeszcze popytać bo może ktoś miał już taki przypadek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 sty 2013, 16:11

Czarnyb4, polecam poczytać o ustawianiu zapłonu w ABK jest tu parę tematów :!:

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 21 sty 2013, 17:41

Zapłon albo panewka na korbowodzie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 sty 2013, 17:44

Za wczesny zapłon. Jak pod obciążeniem stuka to na 100 % zapłon. Obróć minimalnie aparat w prawo (ale na prawdę minimalnie) przy wyłączonym silniku. Za każdym razem się przejedź i tak obracaj sukcesywnie w prawo aż stukanie ustanie.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 21 sty 2013, 19:32

Powiedz jeszcze czy to slychac jak np. jedziesz pod górę i brakuje mu nocy a ty ciśniesz dalej na tym biegu? kręcąc tak sobie aparatem tego nie wyregulujesz to ci mowie odrazu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 sty 2013, 17:41

Da się tak wyregulować tylko trzeba robić z głową. Sam tak robiłem i byłem kontrolnie u kolegi Jugo007 i powiedział, że jest dobrze ustawiony.

Dużo za wczesny to stuki w silniku pod obciążeniem.

Lekko za wczesny to ABK zachowuje się nerwowo. Lubi być wówczas bardzo czuły na pedał gazu.

Tymczasem za późny to muł przy gwałtownym przyspieszeniu. Znaczy bardziej zwłoka niż muł.

Tylko, że tak na marginesie późny zapłon w ABK jest łudząco podobny źle naciągniętej sprężyny przepływomierza.

A obracać znaczy wykonywać ledwo zauważalne ruchy w prawo na nieco poluzowanym aparacie a nie całkowicie odkręconym. Czasem ledwo zauważyć obrót o 1 czy 2 stopnie.

Czarnyb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2013, 21:22

Post autor: Czarnyb4 » 23 sty 2013, 19:50

własnie jutro jade sprawdzić zapłon wiec bedzie szukał w tym narazie :) no stuka pad obciążeniem jak dopierdzielisz na każdym biegu no i jak delikatnie silnik pochodzi czyli sie rozgrzeje, no mi sie zdaję jakby to byla panewka to wy stukala caly czas i na wolnych obrotach a tu na wolnych obrotach cichutko. No mocy może nie miec tyle ile powinna bo moim zdaniem powinna troche lepiej isc

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 sty 2013, 12:29

A jak u ciebie z obrotami?

Na zbyt wczesnym lubi minimalnie trząść silnikiem i jak przygazujesz i zdejmiesz nogę to obroty lubią gwałtownie spaść co przy przednionapędowcu nie jest wskazane. Zresztą jak każde FWD silnik powinien reagować z małym opóźnieniem.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 sty 2013, 19:18

Czarnyb4, W moim ABK na wolnych nic nie było słychać dopiero pod obciążeniem słychać było panewkę.Tak to wyglądało:


Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 sty 2013, 20:07

No tak to też miałem. Ale jakie to obciążenie wprowadzać silnik na obroty na postoju? Na postoju to wprowadzałeś wszystkie luzy między innymi na panewkach w rezonans i stąd się odzywały. A panewki w trakcie jazdy trochę trudno wychwycić. Trzeba nieco umiejętnie operować gazem, żeby je wywołać.

W trakcie jazdy pod obciążeniem wszystko jest "zaciśnięte" i żadna panewka się wówczas nie odezwie. Jedyne co to stuki ze spalania stukowego (zbyt wczesny zapłon).

Panewki się odzywają jak jedziesz ok. 65-70 km/h i masz na V biegu około 1800 rpm. Dodajesz lekko gazu do 2200 rpm i udajesz tempomat. Znaczy starasz się utrzymać stałą prędkość. Jak na płaskim zacznie ci stukać to masz winowajcę: panewki.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 sty 2013, 20:59

Francis1982, Chyba jajca sobie robisz :-D Panewkę było słychać przy zmianie każdego biegu podczas jazdy powyżej 3000 obr/min.Ale bardzo pouczył mnie twój post <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 sty 2013, 13:39

krisiun1 pisze:Francis1982, Chyba jajca sobie robisz :-D Panewkę było słychać przy zmianie każdego biegu podczas jazdy powyżej 3000 obr/min.Ale bardzo pouczył mnie twój post <ok>
Nie chciałem żadnych jajec sobie robić. Zwłaszcza ze starszego stażem klubowicza ode mnie. A w swoim ABK miałem dwa przypadki panewek i oba były różne. Znaczy miały dwa różne objawy i dźwięki inne. Oto do czego doszedłem:

Pierwszy to podczas jazdy przy utrzymywaniu stałej prędkości z delikatnym przyspieszaniem na V biegu słychać było stuki. Ale stuki nie jak na Twoim filmiku tylko bardziej idące w wysokie tony. Nasilone (nie wiem czemu) po zatankowaniu V-Powera. I to są panewki na wale.

Tymczasem miałem to samo co Ty w drugim silniku ABK i dźwięk był identyczny jak Twój. Panewki na wale wymienione i dalej to samo. Wniosek: tak stukają sworznie na tłokach łączące je z korbowodem. (Ja pi...olę praktykant w jednym z warsztatów powiedział że mi wtryski klepią).

Pierwszy to tak już go kupiłem a w drugim to być może sam go doprowadziłem do takiego stanu bo nie zauważyłem, że miałem potężny wyciek spod pokrywy zaworów (uszczelka metalowo-gumowa założona na szpilki z rantem). A tam jak się rozleje to olej idzie w oczach.

Razu pewnego nieco depnąłem, zapiszczało (ten brzęczyk w liczniku) i zaświecił się olej. Patrzę na bagnet a on suchy. Tym razem to sworznie się odezwały po krótkim czasie.

A polecam w tym przypadku sprawdzić zapłon ponieważ też pisałem w temacie gdzie (wprawdzie w 1.8 B3) komuś coś stukało. Rozebrał dół silnika, wymienił panewki i dalej to samo. A winny był zapłon.

A przy zmianie biegów dlatego słyszałeś sworznie na tłokach ponieważ zdejmując nogę z gazu tłok nie był poddawany na tak silne działanie kompresji. Tłok dostawał nieco swobody i ruszał się jak mu pasuje.

P.S. "Pouczył mnie twój post" - tylko dzielę się wiedzą. A wybuliłem na te silniki kilka tysiaków (bo nie wstawia się na ciemniaka słupka tylko robi rozrząd, oleje itp.) i zacząłem po prostu myśleć OCB. Stąd chcę przestrzec, że olej w ABK to rzecz święta i trzeba go pilnować jak oka w głowie żeby nie kląć po nim jak ja kiedyś.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 sty 2013, 16:53

Francis1982, Ja też wpakowałem nie mało pieniędzy w moje ABK a jeżdżę nim już od 7 lat, różne miałem z nim przygody.Zapłon ustawiam sam dzięki forum i czarekj, przy padniętej panewce każdy obstawiał sworzeń tłoka i głęboko się pomylił.Najważniejsze to prawidłowe zdiagnozowanie "pacjenta" bez urazy, może troszku przesadziłem po paru <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl