[Audi 80 b4 ABK] stuki w silniku
[Audi 80 b4 ABK] stuki w silniku
Witam serdecznie. Mam pytanko, co może być przyczyną metalicznego stukania w silniku?? jeżeli słychać te stuki pod obciażeniem(jak sie trochę zagrzeję) czyli na biegach dodając gaz w podłogę?????
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Da się tak wyregulować tylko trzeba robić z głową. Sam tak robiłem i byłem kontrolnie u kolegi Jugo007 i powiedział, że jest dobrze ustawiony.
Dużo za wczesny to stuki w silniku pod obciążeniem.
Lekko za wczesny to ABK zachowuje się nerwowo. Lubi być wówczas bardzo czuły na pedał gazu.
Tymczasem za późny to muł przy gwałtownym przyspieszeniu. Znaczy bardziej zwłoka niż muł.
Tylko, że tak na marginesie późny zapłon w ABK jest łudząco podobny źle naciągniętej sprężyny przepływomierza.
A obracać znaczy wykonywać ledwo zauważalne ruchy w prawo na nieco poluzowanym aparacie a nie całkowicie odkręconym. Czasem ledwo zauważyć obrót o 1 czy 2 stopnie.
Dużo za wczesny to stuki w silniku pod obciążeniem.
Lekko za wczesny to ABK zachowuje się nerwowo. Lubi być wówczas bardzo czuły na pedał gazu.
Tymczasem za późny to muł przy gwałtownym przyspieszeniu. Znaczy bardziej zwłoka niż muł.
Tylko, że tak na marginesie późny zapłon w ABK jest łudząco podobny źle naciągniętej sprężyny przepływomierza.
A obracać znaczy wykonywać ledwo zauważalne ruchy w prawo na nieco poluzowanym aparacie a nie całkowicie odkręconym. Czasem ledwo zauważyć obrót o 1 czy 2 stopnie.
własnie jutro jade sprawdzić zapłon wiec bedzie szukał w tym narazie no stuka pad obciążeniem jak dopierdzielisz na każdym biegu no i jak delikatnie silnik pochodzi czyli sie rozgrzeje, no mi sie zdaję jakby to byla panewka to wy stukala caly czas i na wolnych obrotach a tu na wolnych obrotach cichutko. No mocy może nie miec tyle ile powinna bo moim zdaniem powinna troche lepiej isc
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No tak to też miałem. Ale jakie to obciążenie wprowadzać silnik na obroty na postoju? Na postoju to wprowadzałeś wszystkie luzy między innymi na panewkach w rezonans i stąd się odzywały. A panewki w trakcie jazdy trochę trudno wychwycić. Trzeba nieco umiejętnie operować gazem, żeby je wywołać.
W trakcie jazdy pod obciążeniem wszystko jest "zaciśnięte" i żadna panewka się wówczas nie odezwie. Jedyne co to stuki ze spalania stukowego (zbyt wczesny zapłon).
Panewki się odzywają jak jedziesz ok. 65-70 km/h i masz na V biegu około 1800 rpm. Dodajesz lekko gazu do 2200 rpm i udajesz tempomat. Znaczy starasz się utrzymać stałą prędkość. Jak na płaskim zacznie ci stukać to masz winowajcę: panewki.
W trakcie jazdy pod obciążeniem wszystko jest "zaciśnięte" i żadna panewka się wówczas nie odezwie. Jedyne co to stuki ze spalania stukowego (zbyt wczesny zapłon).
Panewki się odzywają jak jedziesz ok. 65-70 km/h i masz na V biegu około 1800 rpm. Dodajesz lekko gazu do 2200 rpm i udajesz tempomat. Znaczy starasz się utrzymać stałą prędkość. Jak na płaskim zacznie ci stukać to masz winowajcę: panewki.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie chciałem żadnych jajec sobie robić. Zwłaszcza ze starszego stażem klubowicza ode mnie. A w swoim ABK miałem dwa przypadki panewek i oba były różne. Znaczy miały dwa różne objawy i dźwięki inne. Oto do czego doszedłem:krisiun1 pisze:Francis1982, Chyba jajca sobie robisz Panewkę było słychać przy zmianie każdego biegu podczas jazdy powyżej 3000 obr/min.Ale bardzo pouczył mnie twój post <ok>
Pierwszy to podczas jazdy przy utrzymywaniu stałej prędkości z delikatnym przyspieszaniem na V biegu słychać było stuki. Ale stuki nie jak na Twoim filmiku tylko bardziej idące w wysokie tony. Nasilone (nie wiem czemu) po zatankowaniu V-Powera. I to są panewki na wale.
Tymczasem miałem to samo co Ty w drugim silniku ABK i dźwięk był identyczny jak Twój. Panewki na wale wymienione i dalej to samo. Wniosek: tak stukają sworznie na tłokach łączące je z korbowodem. (Ja pi...olę praktykant w jednym z warsztatów powiedział że mi wtryski klepią).
Pierwszy to tak już go kupiłem a w drugim to być może sam go doprowadziłem do takiego stanu bo nie zauważyłem, że miałem potężny wyciek spod pokrywy zaworów (uszczelka metalowo-gumowa założona na szpilki z rantem). A tam jak się rozleje to olej idzie w oczach.
Razu pewnego nieco depnąłem, zapiszczało (ten brzęczyk w liczniku) i zaświecił się olej. Patrzę na bagnet a on suchy. Tym razem to sworznie się odezwały po krótkim czasie.
A polecam w tym przypadku sprawdzić zapłon ponieważ też pisałem w temacie gdzie (wprawdzie w 1.8 B3) komuś coś stukało. Rozebrał dół silnika, wymienił panewki i dalej to samo. A winny był zapłon.
A przy zmianie biegów dlatego słyszałeś sworznie na tłokach ponieważ zdejmując nogę z gazu tłok nie był poddawany na tak silne działanie kompresji. Tłok dostawał nieco swobody i ruszał się jak mu pasuje.
P.S. "Pouczył mnie twój post" - tylko dzielę się wiedzą. A wybuliłem na te silniki kilka tysiaków (bo nie wstawia się na ciemniaka słupka tylko robi rozrząd, oleje itp.) i zacząłem po prostu myśleć OCB. Stąd chcę przestrzec, że olej w ABK to rzecz święta i trzeba go pilnować jak oka w głowie żeby nie kląć po nim jak ja kiedyś.
Francis1982, Ja też wpakowałem nie mało pieniędzy w moje ABK a jeżdżę nim już od 7 lat, różne miałem z nim przygody.Zapłon ustawiam sam dzięki forum i czarekj, przy padniętej panewce każdy obstawiał sworzeń tłoka i głęboko się pomylił.Najważniejsze to prawidłowe zdiagnozowanie "pacjenta" bez urazy, może troszku przesadziłem po paru