[B4 ABK] Głośna praca silnika na wyższych obrotach
[B4 ABK] Głośna praca silnika na wyższych obrotach
Witam. Jestem nowy na forum, mam na imię Maciek i mam problem z moim Audi B4 2.0E 115km, oznaczenie silnika ABK. Silnik na biegu jałowym chodzi normalnie jak trzeba ale problem z głośnością pojawia sie na wyższych obrotach (2000 i wzwyż). Biegi zmieniam zazwyczaj przy ok. 3000 obrotów a wtedy jest bardzo głośno, szczególnie na tylnej kanapie. Wydech jest szczelny, trochę skorodowany ale nie ma przedmuchów (sprawdzane). Nie mam pojęcia co może być przyczyną, wypalone środki tłumików? Czy po prostu te silniki chodzą tak głośno? Czekam na pomoc i pozdrawiam
Według mnie audi 80 z silnikiem ABK jest bardzo dobrze wygłuszony, nie jest głośno nawet przy wysokich prędkościach.muchachos pisze:Czy po prostu te silniki chodzą tak głośno?
To nazywa się dynamiczna jazda i dobre wykorzystanie momentu obrotowego tej jednostki. A dlaczego akurat na tylnej kanapie, może jest problem z grzejącymi się hamulcami(tłoczki nie wracają) lub zapieczonymi prowadnicami.muchachos pisze:Biegi zmieniam zazwyczaj przy ok. 3000 obrotów a wtedy jest bardzo głośno, szczególnie na tylnej kanapie.
Wrzuć filmik, na którym słychać pracę silnika na biegu jałowym oraz na wyższych obrotach.
Czy problem występuje na postoju jak i podczas jazdy?
Jeśli problem występuje na biegu jałowym to takie odgłosy może wydawać głośno pracująca skrzynia biegów. Sprawdź, czy poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy.
Ale jeśli winowajcą jest skrzynia biegów to na 100% dźwięki muszą dochodzić właśnie z niej.
Rozumiem, że te odgłosy nie dochodzą z głowicy?
Wieczorem wrzucę nagranie jak to chodzi u mnie
Będziesz miał porównanie. Oczywiście u mnie jest wszystko OK.
Ale jeśli winowajcą jest skrzynia biegów to na 100% dźwięki muszą dochodzić właśnie z niej.
Rozumiem, że te odgłosy nie dochodzą z głowicy?
Wieczorem wrzucę nagranie jak to chodzi u mnie
Będziesz miał porównanie. Oczywiście u mnie jest wszystko OK.
kolega ma katalizator , czy samą puszkę jeśli samą puszkę czy strumienice to masz odpowiedz na pytanie, mam tak samo tyle ze na 4 i 5 słychać charakterystyczne buczenie , druga rzecz możesz mieć wygłuszenie w tłumiku wypalone i tez daje to taki efekt nie siada ci sadza czarna na końcówce wydechy w środku jeśli tak to środek w którymś tłumiku puścił
Posłuże sie może filmem kolegi Korala:
Jego 4000 obrotów brzmi jak moje 2800-3000..
-------
Na tym zaś filmie silnik chodzi cicho, przy 5000 dzwięk silnika jak u mnie przy 3000 więc chyba coś jest nie tak...
Myslę, że mniej więcej obrazuje co i jak.
Kod: Zaznacz cały
http://www.youtube.com/watch?v=Ke4aIVGK2oo
-------
Kod: Zaznacz cały
http://www.youtube.com/watch?v=yGh7Nb9PCvg
Myslę, że mniej więcej obrazuje co i jak.
Sprawdź cały układ wydechowy, od początku do końca.muchachos pisze: Na tym zaś filmie silnik chodzi cicho, przy 5000 dzwięk silnika jak u mnie przy 3000 więc chyba coś jest nie tak...
Myslę, że mniej więcej obrazuje co i jak.
Takie szukanie na odległość nie ma większego sensu. Trzeba dokładnie posłuchać jak pracuje silnik i znaleźć miejsce, z którego dochodzą takie odgłosy.
Witam wszystkich według mnie winą jest końcowy tłumik, u mnie zawsze było cicho w środku do czasu, przy wyższych obrotach zaczeło być głośno i zauważyłem że przy mniejszej prędkości jak odpuszcze gaz to słychać brzęczenie dochodzące z tłumika, żeby tego było mało odczułem straty w mocy. Winowajca się znalazł, wnętrze tłumika oberwane, więc również przyczyniam się do tego aby kolega sprawdził go od środka. A jak z mocą u Ciebie?