Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Głośna praca silnika na wyższych obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

[B4 ABK] Głośna praca silnika na wyższych obrotach

Post autor: muchachos » 18 lut 2013, 13:45

Witam. Jestem nowy na forum, mam na imię Maciek i mam problem z moim Audi B4 2.0E 115km, oznaczenie silnika ABK. Silnik na biegu jałowym chodzi normalnie jak trzeba ale problem z głośnością pojawia sie na wyższych obrotach (2000 i wzwyż). Biegi zmieniam zazwyczaj przy ok. 3000 obrotów a wtedy jest bardzo głośno, szczególnie na tylnej kanapie. Wydech jest szczelny, trochę skorodowany ale nie ma przedmuchów (sprawdzane). Nie mam pojęcia co może być przyczyną, wypalone środki tłumików? Czy po prostu te silniki chodzą tak głośno? Czekam na pomoc i pozdrawiam

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 18 lut 2013, 14:30

muchachos pisze:Czy po prostu te silniki chodzą tak głośno?
Według mnie audi 80 z silnikiem ABK jest bardzo dobrze wygłuszony, nie jest głośno nawet przy wysokich prędkościach.
muchachos pisze:Biegi zmieniam zazwyczaj przy ok. 3000 obrotów a wtedy jest bardzo głośno, szczególnie na tylnej kanapie.
To nazywa się dynamiczna jazda i dobre wykorzystanie momentu obrotowego tej jednostki. A dlaczego akurat na tylnej kanapie, może jest problem z grzejącymi się hamulcami(tłoczki nie wracają) lub zapieczonymi prowadnicami.

Wrzuć filmik, na którym słychać pracę silnika na biegu jałowym oraz na wyższych obrotach.

Czy problem występuje na postoju jak i podczas jazdy?

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 18 lut 2013, 15:10

Ten problem występuje również z przodu tyle, że mniej odczuwalnie. Głośna praca występuje rownież na biegu jałowym, na wyższych obrotach niż 3000 jest jeszcze głośniej. Niestety nie mam możliwości nagrania filmu.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 18 lut 2013, 15:23

Jeśli problem występuje na biegu jałowym to takie odgłosy może wydawać głośno pracująca skrzynia biegów. Sprawdź, czy poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy.

Ale jeśli winowajcą jest skrzynia biegów to na 100% dźwięki muszą dochodzić właśnie z niej.

Rozumiem, że te odgłosy nie dochodzą z głowicy?

Wieczorem wrzucę nagranie jak to chodzi u mnie ;-)
Będziesz miał porównanie. Oczywiście u mnie jest wszystko OK.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 18 lut 2013, 15:35

O skrzyni nie pomyślałem nawet, może być bo wszystko by sie zgadzało. O dzięki byłbym bardzo wdzieczny. Nie nie to raczej nie głowica ani nie panewki.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 18 lut 2013, 23:31

Dzisiaj już nie zdążę z tym nagraniem, ale jutro wrzucę na pewno.

Ale bardzo możliwe, że te dźwięki dochodzą ze skrzyni biegów.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 18 lut 2013, 23:46

Dobrze :-) Prosiłbym o przetrzymanie na chwile na 3000 obrotów i porównam ze swoim.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 19 lut 2013, 09:20

kolega ma katalizator , czy samą puszkę jeśli samą puszkę czy strumienice to masz odpowiedz na pytanie, mam tak samo tyle ze na 4 i 5 słychać charakterystyczne buczenie , druga rzecz możesz mieć wygłuszenie w tłumiku wypalone i tez daje to taki efekt nie siada ci sadza czarna na końcówce wydechy w środku jeśli tak to środek w którymś tłumiku puścił

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 19 lut 2013, 10:34

Katalizator jest cały a w końcówce wydechu faktycznie jest czarno, widzę, że powodów robi się coraz więcej.. :-P

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 19 lut 2013, 13:18

U mnie był głośny, i myślałem że tak ma być, póki końcowy tłumik się nie oberwał. W garażu miałem oryginalny tłumik, wspawał mi go mechanik i teraz jest cichutko. <ok>

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 20 lut 2013, 16:12

Posłuże sie może filmem kolegi Korala:

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//www.youtube.com/watch?v=Ke4aIVGK2oo
Jego 4000 obrotów brzmi jak moje 2800-3000..

-------

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//www.youtube.com/watch?v=yGh7Nb9PCvg
Na tym zaś filmie silnik chodzi cicho, przy 5000 dzwięk silnika jak u mnie przy 3000 więc chyba coś jest nie tak...

Myslę, że mniej więcej obrazuje co i jak.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 20 lut 2013, 17:53

muchachos pisze: Na tym zaś filmie silnik chodzi cicho, przy 5000 dzwięk silnika jak u mnie przy 3000 więc chyba coś jest nie tak...

Myslę, że mniej więcej obrazuje co i jak.
Sprawdź cały układ wydechowy, od początku do końca.
Takie szukanie na odległość nie ma większego sensu. Trzeba dokładnie posłuchać jak pracuje silnik i znaleźć miejsce, z którego dochodzą takie odgłosy.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 20 lut 2013, 18:45

kolego skoro twierdzisz ze dzwięk dochodzi z tylu to wymien tlumik koncowy i po sprawie bo tak to bedziesz mial buczenie tak jak ja

laka_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2008, 21:15

Post autor: laka_m » 21 lut 2013, 15:37

Witam wszystkich :-) według mnie winą jest końcowy tłumik, u mnie zawsze było cicho w środku :-) do czasu, przy wyższych obrotach zaczeło być głośno i zauważyłem że przy mniejszej prędkości jak odpuszcze gaz to słychać brzęczenie dochodzące z tłumika, żeby tego było mało odczułem straty w mocy. Winowajca się znalazł, wnętrze tłumika oberwane, więc również przyczyniam się do tego aby kolega sprawdził go od środka. A jak z mocą u Ciebie?

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 21 lut 2013, 16:46

Może faktycznie trochę słabiej z mocą. Jak można sprawdzić środek tłumika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl