Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe B3 2.0 20V NM] Niskie ciśnienie oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Filip20V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:09

[Coupe B3 2.0 20V NM] Niskie ciśnienie oleju.

Post autor: Filip20V » 18 lut 2013, 17:21

Witam!!!
Mam problem z ciśnieniem oleju bądź z czymś co za to ciśnienie może odpowiadać od pewnego czasu moje ciśnienie jest zbyt niskie wygląda to tak: Odpalając samochód ciśnienie oleju na zegarze przy popielniczce pokazuje mi 5 bar przez jakiś czas nie powiem dokładnie jaki bo nie wiem mniej więcej jest to ok. 7-10 min przy dość mocnym mrozie. Przy takim ciśnieniu silnik pracuje jak zegarek. Jeżeli temperatura oleju wzrośnie na ok 70 stopni ciśnienie powoli spada aż osiąga wartość ok 1.5 bar wtedy silnik "kuleje" na biegu jałowym przy dodaniu gazu ciśnienie wzrasta do ok 3 bar. Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 lut 2013, 17:47

Jak dla mnie to nie wina ciśnienia oleju a samej pracy silnika. Jeśli zaczyna kuleć to i ciśnienie zaczyna wariować.

Sprawdź układ dolotowy czy nie ma lewego powietrza za przepływką. Warto samą przepływkę sprawdzić - często lubią padać.Zwłąszcza jeśli zastosuje się stożki i tego typu patenty.

A i zapomnaiłbym. Jak już zazyna wariować to jakieobroty trzyma?

Filip20V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:09

Post autor: Filip20V » 18 lut 2013, 18:06

Obroty spadają poniżej 1000 wygląda to na ok. 850 rpm dodam jeszcze że silnik nie traci mocy i podczas jazdy wszystko pracuje normalnie nie szarpie ani nic w tym rodzaju. Obrotów nie trzyma tylko jak jest ciepły.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 lut 2013, 18:13

Poniżej 1k obr to prawidłowa wartość na zagrzanym silniku. Pytanie tylko czy obrotek dobrze wskazuje. Bo z tego co opisujesz wygląda na to,że silnik spada z obrotami do poziomu gdzie pompa oleju niejest w stanie wytworzyć nominalnego ciśnienia jakiepowinno być na jałowych czyli min 2 bary.

Dobrze by było podpiąć pod VAGa lub tester i odczytać obroty bezpośrednio z kompa. Nie mniej jednak warto się zainteresować układ olejowym - dodatkowy czujnik ciśnienia oleju (zewnętrzny) aby sprawdzić wiarygodność odczytu fabrycznego.

Filip20V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:09

Post autor: Filip20V » 18 lut 2013, 18:33

No tak ma być trochę niżej a te obroty czasami falują silnik pracuje ale na niskich obrotach przyczyną może być sam olej? Możliwe że jest zużyty i za rzadki? Chodzi mi to czy kiedy jest zimny jest gęsty i ciśnienie jest prawidłowe a gdy się nagrzeje to olej staje się rzadki czy to nie ma nic do rzeczy? Stan oleju na bagnecie jest maximum czyli ratuje tylko podpinka pod kompa tak?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 lut 2013, 18:37

Jakość oleju jak najbardziej ma wpływ. Nie mniej jednak 5W40 np jest rzadkim olejem a mimo wszystko silniki NM/7A działają na nim bezproblemowo. Bardziej bym tu się doszukiwał wadliwej pompy olejowej lub tegoo czym wcześniej wspomniałem.

Podepnij się w miejsce "bańki" (czujnik ciśnienia oleju) jakimś zewnętrzym czujnikiem z zegarem - najszybsza diagnoza czy ciśnienie jest ok.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 lut 2013, 20:51

bloku pisze:nominalnego ciśnienia jakiepowinno być na jałowych czyli min 2 bary
Bzdura.

Ciśnienie minimalnie, to 1.8bar przy 2.000 tysiącach obrotów. 1.5 Bara na biegu jałowym to normalnie cisnienie oleju przy mocno rozgrzanym silniku.

Nie koniecznie bym skupiał się na ciśnieniu oleju, to że silnik kuleje jak się rozgrzewa nie znaczy ze pompa nie daje rady.

Jaki masz kolego wlany olej?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 lut 2013, 20:51

sprawdzić ciśneinie na cylindrach, sprawdzić ciśnienie oleju osobnym manometrem.

Potem będziemy gdybać.

[ Dodano: 2013-02-18, 20:52 ]
ps. 1.5 bar na tym marnym pokaźniku może oznaczać zarówno 0.5 bar jak i 1.9 bar.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 lut 2013, 20:54

Leo pisze:ps. 1.5 bar na tym marnym pokaźniku może oznaczać zarówno 0.5 bar jak i 1.9 bar.
Różnie bywa, ale nie zawsze źle pokazuje.
Fakt, sprawdzić innym należy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 lut 2013, 20:54

ps2. mam swój typ co do przyczyn zachowania, ale.... poczekam na badanie ciśnienia sprężania, na wykręconych świecach, na w pełni zagrzanym silniku i z gazem do dechy.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 lut 2013, 21:27

sagem pisze:Ciśnienie minimalnie, to 1.8bar przy 2.000 tysiącach obrotów. 1.5 Bara na biegu jałowym to normalnie cisnienie oleju przy mocno rozgrzanym silniku.
Nominalna = katalogowa. A taką (czyli 1,9-2,0 przy jałowych) podawał mi manual. Wychodzi na to, że są błędne. Dzięki za info.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 lut 2013, 21:33

bloku, napisałem dane wg. Autodaty i producenta.

Pozdro

Filip20V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:09

Post autor: Filip20V » 19 lut 2013, 17:53

sagem pisze:
Jaki masz kolego wlany olej?
10W40
Leo pisze:ps2. mam swój typ co do przyczyn zachowania, ale.... poczekam na badanie ciśnienia sprężania, na wykręconych świecach, na w pełni zagrzanym silniku i z gazem do dechy.
Czy możesz zdradzić chociaż drobny szczegół czy mam spodziewać się kapitalnego remontu czy wymiany pierdoły za 30zł bo i tak się zdarzało :)


BTW. Nie je oleju :)

LU CASH

Post autor: LU CASH » 26 lut 2013, 18:29

u mnie minimalne cisnienie na rozgrzanym silniku 2 bar. (olej Valvoline 10w60 )

Jak olej zuzyty był,tzn.częściej upalałem i jesgo właściwości spadły to ciśnienie wskoczyło na 1.9 bara.

W innym aucie ciśnienie zalezalo też od oleju.Wlaliśmy do Golfa 1.8 GT 10w60 Valvoline,a później 10w40 mobila i ciśnienie poszło znacznie w dół.

Zalezne tez od lepkości oleju.

W Twoim przypadku pomiar ciśnienia na cylindrach ,lub tez niedomagająca pompa oleju.
...albo sam olej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl