[Coupe B3 2.0 20V NM] Niskie ciśnienie oleju.
[Coupe B3 2.0 20V NM] Niskie ciśnienie oleju.
Witam!!!
Mam problem z ciśnieniem oleju bądź z czymś co za to ciśnienie może odpowiadać od pewnego czasu moje ciśnienie jest zbyt niskie wygląda to tak: Odpalając samochód ciśnienie oleju na zegarze przy popielniczce pokazuje mi 5 bar przez jakiś czas nie powiem dokładnie jaki bo nie wiem mniej więcej jest to ok. 7-10 min przy dość mocnym mrozie. Przy takim ciśnieniu silnik pracuje jak zegarek. Jeżeli temperatura oleju wzrośnie na ok 70 stopni ciśnienie powoli spada aż osiąga wartość ok 1.5 bar wtedy silnik "kuleje" na biegu jałowym przy dodaniu gazu ciśnienie wzrasta do ok 3 bar. Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam!
Mam problem z ciśnieniem oleju bądź z czymś co za to ciśnienie może odpowiadać od pewnego czasu moje ciśnienie jest zbyt niskie wygląda to tak: Odpalając samochód ciśnienie oleju na zegarze przy popielniczce pokazuje mi 5 bar przez jakiś czas nie powiem dokładnie jaki bo nie wiem mniej więcej jest to ok. 7-10 min przy dość mocnym mrozie. Przy takim ciśnieniu silnik pracuje jak zegarek. Jeżeli temperatura oleju wzrośnie na ok 70 stopni ciśnienie powoli spada aż osiąga wartość ok 1.5 bar wtedy silnik "kuleje" na biegu jałowym przy dodaniu gazu ciśnienie wzrasta do ok 3 bar. Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam!
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jak dla mnie to nie wina ciśnienia oleju a samej pracy silnika. Jeśli zaczyna kuleć to i ciśnienie zaczyna wariować.
Sprawdź układ dolotowy czy nie ma lewego powietrza za przepływką. Warto samą przepływkę sprawdzić - często lubią padać.Zwłąszcza jeśli zastosuje się stożki i tego typu patenty.
A i zapomnaiłbym. Jak już zazyna wariować to jakieobroty trzyma?
Sprawdź układ dolotowy czy nie ma lewego powietrza za przepływką. Warto samą przepływkę sprawdzić - często lubią padać.Zwłąszcza jeśli zastosuje się stożki i tego typu patenty.
A i zapomnaiłbym. Jak już zazyna wariować to jakieobroty trzyma?
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Poniżej 1k obr to prawidłowa wartość na zagrzanym silniku. Pytanie tylko czy obrotek dobrze wskazuje. Bo z tego co opisujesz wygląda na to,że silnik spada z obrotami do poziomu gdzie pompa oleju niejest w stanie wytworzyć nominalnego ciśnienia jakiepowinno być na jałowych czyli min 2 bary.
Dobrze by było podpiąć pod VAGa lub tester i odczytać obroty bezpośrednio z kompa. Nie mniej jednak warto się zainteresować układ olejowym - dodatkowy czujnik ciśnienia oleju (zewnętrzny) aby sprawdzić wiarygodność odczytu fabrycznego.
Dobrze by było podpiąć pod VAGa lub tester i odczytać obroty bezpośrednio z kompa. Nie mniej jednak warto się zainteresować układ olejowym - dodatkowy czujnik ciśnienia oleju (zewnętrzny) aby sprawdzić wiarygodność odczytu fabrycznego.
No tak ma być trochę niżej a te obroty czasami falują silnik pracuje ale na niskich obrotach przyczyną może być sam olej? Możliwe że jest zużyty i za rzadki? Chodzi mi to czy kiedy jest zimny jest gęsty i ciśnienie jest prawidłowe a gdy się nagrzeje to olej staje się rzadki czy to nie ma nic do rzeczy? Stan oleju na bagnecie jest maximum czyli ratuje tylko podpinka pod kompa tak?
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jakość oleju jak najbardziej ma wpływ. Nie mniej jednak 5W40 np jest rzadkim olejem a mimo wszystko silniki NM/7A działają na nim bezproblemowo. Bardziej bym tu się doszukiwał wadliwej pompy olejowej lub tegoo czym wcześniej wspomniałem.
Podepnij się w miejsce "bańki" (czujnik ciśnienia oleju) jakimś zewnętrzym czujnikiem z zegarem - najszybsza diagnoza czy ciśnienie jest ok.
Podepnij się w miejsce "bańki" (czujnik ciśnienia oleju) jakimś zewnętrzym czujnikiem z zegarem - najszybsza diagnoza czy ciśnienie jest ok.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Bzdura.bloku pisze:nominalnego ciśnienia jakiepowinno być na jałowych czyli min 2 bary
Ciśnienie minimalnie, to 1.8bar przy 2.000 tysiącach obrotów. 1.5 Bara na biegu jałowym to normalnie cisnienie oleju przy mocno rozgrzanym silniku.
Nie koniecznie bym skupiał się na ciśnieniu oleju, to że silnik kuleje jak się rozgrzewa nie znaczy ze pompa nie daje rady.
Jaki masz kolego wlany olej?
10W40sagem pisze:
Jaki masz kolego wlany olej?
Czy możesz zdradzić chociaż drobny szczegół czy mam spodziewać się kapitalnego remontu czy wymiany pierdoły za 30zł bo i tak się zdarzałoLeo pisze:ps2. mam swój typ co do przyczyn zachowania, ale.... poczekam na badanie ciśnienia sprężania, na wykręconych świecach, na w pełni zagrzanym silniku i z gazem do dechy.
BTW. Nie je oleju
u mnie minimalne cisnienie na rozgrzanym silniku 2 bar. (olej Valvoline 10w60 )
Jak olej zuzyty był,tzn.częściej upalałem i jesgo właściwości spadły to ciśnienie wskoczyło na 1.9 bara.
W innym aucie ciśnienie zalezalo też od oleju.Wlaliśmy do Golfa 1.8 GT 10w60 Valvoline,a później 10w40 mobila i ciśnienie poszło znacznie w dół.
Zalezne tez od lepkości oleju.
W Twoim przypadku pomiar ciśnienia na cylindrach ,lub tez niedomagająca pompa oleju.
...albo sam olej
Jak olej zuzyty był,tzn.częściej upalałem i jesgo właściwości spadły to ciśnienie wskoczyło na 1.9 bara.
W innym aucie ciśnienie zalezalo też od oleju.Wlaliśmy do Golfa 1.8 GT 10w60 Valvoline,a później 10w40 mobila i ciśnienie poszło znacznie w dół.
Zalezne tez od lepkości oleju.
W Twoim przypadku pomiar ciśnienia na cylindrach ,lub tez niedomagająca pompa oleju.
...albo sam olej