[All] Diagnostyka - VAG - wszystko o ...
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Widzę nie dogrzany silnik. Logi robi się na nagrzanym silniku.Ganimadeus pisze:widzisz już różnicę?
Przepływkę sprawdza się stosunek masy wymaganej a rzeczywistej względem egr. Powinny być równe przy zamkniętym egr.
003 - jałowy bieg (układ recyrkulacji spalin)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Masa zasysanego powietrza (wartośćw ymagana) [230 do 450 mg/skok]
3 Masa zasysanego powietrza (wartośćr zeczywista) [230 do 450 mg/skok]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu recyrkulacji spalin [4 do 95 %]
Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Poniżej 230 mg/skok
- Zbyt duża recyrkulacja spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza.
Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Powyżej 450 mg/skok
- Silnik zbyt zimny – rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć pomiar.
- Za mała recyrkulacja spalin – silnik pracuje od 3 min. na obrotach jałowego biegu, wcisnąć pedał przyspieszenia.
- Uszkodzony przepływomierz G70 masy powietrza – sprawdzić działanie układów recyrkulacji i pomiaru masy powietrza.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wczoraj jak podpiąlem tego zetora to wyskoczyl błąd sterownika silnika, a po chwili zniknął, pożniej za jakiś czas znów pokazał sie, usunąłem go- ale napewno powróci.
Czasem świruje i obroty podskoczą ale to taki skok w ciagu 1sekundy wiec gdzies do 1000 obr bo nie patrzyłem na obrotek. Czy przez błąd ECU to może dziać sie, czy nastawnik domagać sie bedzie czyszczenia :?:
Czasem świruje i obroty podskoczą ale to taki skok w ciagu 1sekundy wiec gdzies do 1000 obr bo nie patrzyłem na obrotek. Czy przez błąd ECU to może dziać sie, czy nastawnik domagać sie bedzie czyszczenia :?:
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
nie twierdzę, że nie masz racji ale co do tego, że silnik był nienagrzany to nie masz racji ;p nie robiłbym logów na niedogrzanym silniku bo nie miałoby to sensu rzecz jasna.Jarewa pisze:Widzę nie dogrzany silnik. Logi robi się na nagrzanym silniku.Ganimadeus pisze:widzisz już różnicę?
Przepływkę sprawdza się stosunek masy wymaganej a rzeczywistej względem egr. Powinny być równe przy zamkniętym egr.
003 - jałowy bieg (układ recyrkulacji spalin)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Masa zasysanego powietrza (wartośćw ymagana) [230 do 450 mg/skok]
3 Masa zasysanego powietrza (wartośćr zeczywista) [230 do 450 mg/skok]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu recyrkulacji spalin [4 do 95 %]
Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Poniżej 230 mg/skok
- Zbyt duża recyrkulacja spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza.
Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Powyżej 450 mg/skok
- Silnik zbyt zimny – rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć pomiar.
- Za mała recyrkulacja spalin – silnik pracuje od 3 min. na obrotach jałowego biegu, wcisnąć pedał przyspieszenia.
- Uszkodzony przepływomierz G70 masy powietrza – sprawdzić działanie układów recyrkulacji i pomiaru masy powietrza.
Druga rzecz, o którą mi chodziło to to, że jak będziesz miał uszkodzoną przepływkę i nie będzie ona osiągać wskazanych wartości tj. ~850 będzie niedomagać co wiąże się z tym, że auto będzie słabiej przyspieszać ;]
Swoją drogą chciałbym sprawdzić twoją teorię na uszkodzonej przepływce jak to się będzie odnosiło do sprawdzenia jej podczas jazdy
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Czytam z danych pierwszy log :-> zadane 850 aktualne 570+-Ganimadeus pisze:że silnik był nienagrzany to nie masz racji ;p
Jak źle liczy to przeważnie 99% w całym zakresieGanimadeus pisze:że jak będziesz miał uszkodzoną przepływkę i nie będzie ona osiągać wskazanych wartości tj. ~850
Po drugie przepływkę cholernie ciężko sprawdzić jak jest uszkodzona w 30% jedynie jak jest walnięta ostro i widać. Mimo że na logach jest super i tak może być walnięta <ok>
Tu masz log statyczny z gazem z uwaloną przepływką.
Log (0 - 003,008,011)
Witam. Mam problem z ustawieniem konta wtrysku, niestety vag-com 409 z którego kożystam umożliwia tylko zczytanie błędów. Do grupy 000 niemogę wejść, proszę o wyrozumiałość i o wysłanie pewnego programu vag com na meila marekrobo@o2.pl
Koledzy potrzebuje waszego doswiadczenia i wiedzy
mam kabel (interfejs ) nie moge wejsc na grupe 000 w blokach korzystam z vag com
i czy jestescie w stanie podeslac wartosci jakie powinny byc w danych blokach (np, 001,002,003)
Jest tez druga sprawa... nie dziala mi oscyloskop ( obraz ) pokazuje tylko obroty silnika a ja zaznacze "ptaszkiem" to zaraz samo odznaczy i nie nada zadnego koloru co z tym idzie nie pokazuje wykresu jak pracuje sonda... jest tylko pokazane w liczbie... na benzynie stoi ale na lpg chodzi idealnie... slyszlalem cos o emulatorze sondy ale skoro na LPG daje dobry sygnal sondy bo taki odbieram na vagu to moze byc zwiekszone spalanie ??
mam kabel (interfejs ) nie moge wejsc na grupe 000 w blokach korzystam z vag com
i czy jestescie w stanie podeslac wartosci jakie powinny byc w danych blokach (np, 001,002,003)
Jest tez druga sprawa... nie dziala mi oscyloskop ( obraz ) pokazuje tylko obroty silnika a ja zaznacze "ptaszkiem" to zaraz samo odznaczy i nie nada zadnego koloru co z tym idzie nie pokazuje wykresu jak pracuje sonda... jest tylko pokazane w liczbie... na benzynie stoi ale na lpg chodzi idealnie... slyszlalem cos o emulatorze sondy ale skoro na LPG daje dobry sygnal sondy bo taki odbieram na vagu to moze byc zwiekszone spalanie ??
Witam, dziś podpiąłem mojego 1z do vaga i otrzymałem takie kody usterek
"VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 907 401 A
Component: 1,9l R4 EDC A23 D06
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
06-10 - Signal to High - Intermittent
00523 - Shareware Version. To Decode all DTCs
06-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
"
CO to znaczy??
Po za tym nie udało mi się zrobić logów ani dynamicznych ani statycznych. błąd wyskakiwał
"VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 907 401 A
Component: 1,9l R4 EDC A23 D06
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
06-10 - Signal to High - Intermittent
00523 - Shareware Version. To Decode all DTCs
06-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
"
CO to znaczy??
Po za tym nie udało mi się zrobić logów ani dynamicznych ani statycznych. błąd wyskakiwał
Błędy otrzymane to:
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72
po wykasowaniu ich po kilkunastu km powrócił 527.
Próbowałem logi zrobić kilkoma wersjami vaga i bez skutecznie. Nie ważne zy silnik chodzi czy nie to pokazuje te same parametry w "pojedynczych pomiarach" chyba 09 a 08 jest ciąle error
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72
po wykasowaniu ich po kilkunastu km powrócił 527.
Próbowałem logi zrobić kilkoma wersjami vaga i bez skutecznie. Nie ważne zy silnik chodzi czy nie to pokazuje te same parametry w "pojedynczych pomiarach" chyba 09 a 08 jest ciąle error
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To nie jest wina vag-a ten błąd to nieumiejętne grzebanie w ecu. Jeżeli ten błąd jest uciążliwy i powraca jak bumerang to oznacza że się soft posypał.dAnte84 pisze:załatw sobie innego vaga albo "zarejestruj" tego co masz bo nie pokazuje wszystkich błędów i pewnie dlatego też nie udało Ci się zrobić logów dynamicznych ani statycznychmrc92ns pisze:00523 - Shareware Version. To Decode all DTCs
06-10 - Please Register/Activate - Intermittent
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00
Audi 80 1z pierburg jaki vag?
Jestem nowym posiadaczem audi 80 i chciałbym dokupic sobie vag,a mogłby ktos mi dac linka z allegro jaki dobry pod usb?Dzięki.