Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Diagnostyka - VAG - wszystko o ...

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 18 lut 2013, 23:24

ot tak napisałem, że dmucha ;] wiadomo o co chodzi

łap dwa linki:
http://vaglog.rtnet.pl/ganimadeus_93992.html static
http://vaglog.rtnet.pl/ganimadeus_93998.html dynamic

widzisz już różnicę? :] Na postoju przepływki w dieslu nie sprawdzisz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lut 2013, 11:28

Ganimadeus pisze:widzisz już różnicę?
Widzę nie dogrzany silnik. Logi robi się na nagrzanym silniku.

Przepływkę sprawdza się stosunek masy wymaganej a rzeczywistej względem egr. Powinny być równe przy zamkniętym egr.
003 - jałowy bieg (układ recyrkulacji spalin)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Masa zasysanego powietrza (wartośćw ymagana) [230 do 450 mg/skok]
3 Masa zasysanego powietrza (wartośćr zeczywista) [230 do 450 mg/skok]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu recyrkulacji spalin [4 do 95 %]

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Poniżej 230 mg/skok
- Zbyt duża recyrkulacja spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza.

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Powyżej 450 mg/skok
- Silnik zbyt zimny – rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć pomiar.
- Za mała recyrkulacja spalin – silnik pracuje od 3 min. na obrotach jałowego biegu, wcisnąć pedał przyspieszenia.
- Uszkodzony przepływomierz G70 masy powietrza – sprawdzić działanie układów recyrkulacji i pomiaru masy powietrza.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 lut 2013, 11:42

Wczoraj jak podpiąlem tego zetora to wyskoczyl błąd sterownika silnika, a po chwili zniknął, pożniej za jakiś czas znów pokazał sie, usunąłem go- ale napewno powróci.
Czasem świruje i obroty podskoczą ale to taki skok w ciagu 1sekundy wiec gdzies do 1000 obr bo nie patrzyłem na obrotek. Czy przez błąd ECU to może dziać sie, czy nastawnik domagać sie bedzie czyszczenia :?:

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 lut 2013, 21:40

witam pierwszy raz sam podpiąłem swoją audi 1,6 ADA sam pod vaga i dostałem takie kody :
00513
00515
00515
00516
00537
po skasowaniu po kilku wł. i wył silnika powraca 00515 możecie pomóc co mam sprawdzić albo wymienić ?? z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 19 lut 2013, 23:06

Jarewa pisze:
Ganimadeus pisze:widzisz już różnicę?
Widzę nie dogrzany silnik. Logi robi się na nagrzanym silniku.

Przepływkę sprawdza się stosunek masy wymaganej a rzeczywistej względem egr. Powinny być równe przy zamkniętym egr.
003 - jałowy bieg (układ recyrkulacji spalin)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Masa zasysanego powietrza (wartośćw ymagana) [230 do 450 mg/skok]
3 Masa zasysanego powietrza (wartośćr zeczywista) [230 do 450 mg/skok]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu recyrkulacji spalin [4 do 95 %]

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Poniżej 230 mg/skok
- Zbyt duża recyrkulacja spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza.

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Powyżej 450 mg/skok
- Silnik zbyt zimny – rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć pomiar.
- Za mała recyrkulacja spalin – silnik pracuje od 3 min. na obrotach jałowego biegu, wcisnąć pedał przyspieszenia.
- Uszkodzony przepływomierz G70 masy powietrza – sprawdzić działanie układów recyrkulacji i pomiaru masy powietrza.
nie twierdzę, że nie masz racji ale co do tego, że silnik był nienagrzany to nie masz racji ;p nie robiłbym logów na niedogrzanym silniku bo nie miałoby to sensu rzecz jasna.

Druga rzecz, o którą mi chodziło to to, że jak będziesz miał uszkodzoną przepływkę i nie będzie ona osiągać wskazanych wartości tj. ~850 będzie niedomagać co wiąże się z tym, że auto będzie słabiej przyspieszać ;]

Swoją drogą chciałbym sprawdzić twoją teorię na uszkodzonej przepływce jak to się będzie odnosiło do sprawdzenia jej podczas jazdy :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lut 2013, 23:41

Ganimadeus pisze:że silnik był nienagrzany to nie masz racji ;p
Czytam z danych pierwszy log :-> zadane 850 aktualne 570+-
Ganimadeus pisze:że jak będziesz miał uszkodzoną przepływkę i nie będzie ona osiągać wskazanych wartości tj. ~850
Jak źle liczy to przeważnie 99% w całym zakresie ;-)

Po drugie przepływkę cholernie ciężko sprawdzić jak jest uszkodzona w 30% jedynie jak jest walnięta ostro i widać. Mimo że na logach jest super i tak może być walnięta <ok>

Tu masz log statyczny z gazem z uwaloną przepływką.
Log (0 - 003,008,011)

markoo21

Post autor: markoo21 » 21 lut 2013, 21:51

Witam. Mam problem z ustawieniem konta wtrysku, niestety vag-com 409 z którego kożystam umożliwia tylko zczytanie błędów. Do grupy 000 niemogę wejść, proszę o wyrozumiałość i o wysłanie pewnego programu vag com na meila marekrobo@o2.pl

Przemo031
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2012, 18:28
Lokalizacja: W-ch

Post autor: Przemo031 » 21 lut 2013, 23:40

Koledzy potrzebuje waszego doswiadczenia i wiedzy :)

mam kabel (interfejs ) nie moge wejsc na grupe 000 w blokach korzystam z vag com
i czy jestescie w stanie podeslac wartosci jakie powinny byc w danych blokach (np, 001,002,003)

Jest tez druga sprawa... nie dziala mi oscyloskop ( obraz ) pokazuje tylko obroty silnika a ja zaznacze "ptaszkiem" to zaraz samo odznaczy i nie nada zadnego koloru co z tym idzie nie pokazuje wykresu jak pracuje sonda... jest tylko pokazane w liczbie... na benzynie stoi ale na lpg chodzi idealnie... slyszlalem cos o emulatorze sondy ale skoro na LPG daje dobry sygnal sondy bo taki odbieram na vagu to moze byc zwiekszone spalanie ??

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 10 maja 2013, 16:19

Witam, dziś podpiąłem mojego 1z do vaga i otrzymałem takie kody usterek
"VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 907 401 A
Component: 1,9l R4 EDC A23 D06
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
06-10 - Signal to High - Intermittent
00523 - Shareware Version. To Decode all DTCs
06-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
"


CO to znaczy??
Po za tym nie udało mi się zrobić logów ani dynamicznych ani statycznych. błąd wyskakiwał

dAnte84

Post autor: dAnte84 » 10 maja 2013, 16:39

mrc92ns pisze:00523 - Shareware Version. To Decode all DTCs
06-10 - Please Register/Activate - Intermittent
załatw sobie innego vaga albo "zarejestruj" tego co masz bo nie pokazuje wszystkich błędów i pewnie dlatego też nie udało Ci się zrobić logów dynamicznych ani statycznych

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 10 maja 2013, 20:08

Błędy otrzymane to:
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72

po wykasowaniu ich po kilkunastu km powrócił 527.

Próbowałem logi zrobić kilkoma wersjami vaga i bez skutecznie. Nie ważne zy silnik chodzi czy nie to pokazuje te same parametry w "pojedynczych pomiarach" chyba 09 a 08 jest ciąle error

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 maja 2013, 20:26

dAnte84 pisze:
mrc92ns pisze:00523 - Shareware Version. To Decode all DTCs
06-10 - Please Register/Activate - Intermittent
załatw sobie innego vaga albo "zarejestruj" tego co masz bo nie pokazuje wszystkich błędów i pewnie dlatego też nie udało Ci się zrobić logów dynamicznych ani statycznych
To nie jest wina vag-a ten błąd to nieumiejętne grzebanie w ecu. Jeżeli ten błąd jest uciążliwy i powraca jak bumerang to oznacza że się soft posypał.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 maja 2013, 20:28

8A0 907 401 A to bedzie oznaczenie kompa z Boscha i przypuszczam , że jak nikt nie zmianiał jeszcze to siedzą wtryski jednosprężynowe.
Wieć o logach dynamicznych można zapomnieć.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 15 maja 2013, 16:35

Krzysiek 84, takie dokładnie jest oznaczenie.
Więc co mogę na boschu sprawdzić vagiem?

grand12345678
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00

Audi 80 1z pierburg jaki vag?

Post autor: grand12345678 » 30 maja 2013, 15:31

Jestem nowym posiadaczem audi 80 i chciałbym dokupic sobie vag,a mogłby ktos mi dac linka z allegro jaki dobry pod usb?Dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl