[8C ABC] Nie da rady zdjąć koła - winny wahacz i zderzak...
[8C ABC] Nie da rady zdjąć koła - winny wahacz i zderzak...
Witajcie koledzy,
Długo się zastanawiałem w którym temacie umieścić wpis, bo to wybór skomplikowany jak mój problem.
Otóż podchodząc do kwestii bardzo prosto - na prawdę nie da rady zdjąć koła używając lewarka i krzyżaka, bo winny wahacz (przede wszystkim)
A tak poważnie to na bazie zdjęć poradzicie ile może wynieść taka naprawa, wyrażona w liście części do wymiany
Z góry dzęki.
Długo się zastanawiałem w którym temacie umieścić wpis, bo to wybór skomplikowany jak mój problem.
Otóż podchodząc do kwestii bardzo prosto - na prawdę nie da rady zdjąć koła używając lewarka i krzyżaka, bo winny wahacz (przede wszystkim)
A tak poważnie to na bazie zdjęć poradzicie ile może wynieść taka naprawa, wyrażona w liście części do wymiany
Z góry dzęki.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2013, 22:26 przez marcelix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 lut 2008, 19:16
- Lokalizacja: Lębork
Nie opisałeś co się stało że ten wahacz jest pęknięty bo z samych zdjęć wygląda że jest tylko wahacz do wymiany z gumami czyli koszt używki około 70zł a nówka z silentblockami między 250zł a 400zł bez sworznia wachacza. Jeśli nigdzie kołem nie uderzyłeś więc jest prawdopodobne że tylko to do wymiany no a jeśli gdzieś uderzyłeś kołem no to może być troszkę więcej tego do wymiany:) ale to ze zdjęć się nie wyczyta
Fakt, fotki może mało wyraźne ale wahaczowi na prostej - w sensie gładkiej i płaskiej drodze - siły zabrakło. Nie było żadnego dołka, górki czy krawężnika, ale kółko wyjechało ;(dudziolebork pisze:Nie opisałeś co się stało że ten wahacz jest pęknięty bo z samych zdjęć wygląda że jest tylko wahacz do wymiany z gumami czyli koszt używki około 70zł a nówka z silentblockami między 250zł a 400zł bez sworznia wachacza. Jeśli nigdzie kołem nie uderzyłeś więc jest prawdopodobne że tylko to do wymiany no a jeśli gdzieś uderzyłeś kołem no to może być troszkę więcej tego do wymiany:) ale to ze zdjęć się nie wyczyta
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 lut 2008, 19:16
- Lokalizacja: Lębork
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Miałem identyczny przypadek. Kupiłem nowy, nie ori wahacz i w sumie widziałem mikro pęknięcie, ale zbagatelizowałem to, aż podczas podjazdu pod górkę szczeliło ucho wahacza. Wyskoczył wieniec z obudowy przegubu wewnętrznego, u mnie też tyrkotało jak chciałem ruszyć- wystarczy rozebrać przegub i złożyć od nowa. Kupić ori wahacz, w miarę zdrowy, nie pordzewiały i żeby nowe tuleje weszły ciasno w gniazda. Jak sworzeń nie ma luzu, to nie ma co go wymieniać.
A ten Twój wahacz był ori?
A ten Twój wahacz był ori?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Podłóż podnośnik pod wahacz i podnieś.marcelix pisze:co sądzicie o półosi widocznej na trzecim zdjęciu, która się wysunęła na zewnątrz i... grzechocze nie przekazując napędu.
O ile przegub się nie rozleciał (a nie wygląda na to) to puściło zabezpieczenie na półosi (to taki pierścień z drutu).marcelix pisze:nie da rady zdjąć koła używając lewarka i krzyżaka, bo winny wahacz (przede wszystkim)
No właśnie ORI, i aż dziwne bo auto jest od '94 w rodzinie a prawy jest znośny. "Rudej" miał tylko tyle co po wierzchu. Aż dziwne - ale i tak będę robił P+L - nie ma co.misiekdzwon pisze: A ten Twój wahacz był ori?
I jak bym chciał kupić nówki sztuki nie śmigane to co polecacie? Zakładając że trzeba na to wydać - i nie kutwić?
Wiesz jak to jest z używkami - trzeba by się bardzo mocno rozglądać ale nie wykluczam takiej opcji.mor4z pisze:Ja bym na twoim miejscu jednak kupił dobry używany wahacz, ponieważ co ori to ori i niczym tego nie zastąpisz.
A jak już jesteśmy przy temacie ORI wahaczy - ja niestety nie mam - ale, gdyby ktoś zajrzał do ETKI i podał jego numer - to z ciekawości bym zadzwonił do ASO czy oferują i jaka cena - z ciekawości czy jest w moim zasięgu
Pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
895407147A wahacz lewy koszt około 640 zł, wg ETKi niby z tulejami powinien już być
895407148A wahacz prawy koszt podobny
895407148A wahacz prawy koszt podobny
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 11:21 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.