Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[8C ABC] Nie da rady zdjąć koła - winny wahacz i zderzak...

ODPOWIEDZ
marcelix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2009, 13:18

[8C ABC] Nie da rady zdjąć koła - winny wahacz i zderzak...

Post autor: marcelix » 18 lut 2013, 21:50

Witajcie koledzy,

Długo się zastanawiałem w którym temacie umieścić wpis, bo to wybór skomplikowany jak mój problem.
Otóż podchodząc do kwestii bardzo prosto - na prawdę nie da rady zdjąć koła używając lewarka i krzyżaka, bo winny wahacz (przede wszystkim) ;)

A tak poważnie to na bazie zdjęć poradzicie ile może wynieść taka naprawa, wyrażona w liście części do wymiany ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z góry dzęki.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2013, 22:26 przez marcelix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 lut 2013, 22:02

marcelix, jeżeli sam wahacz ucierpiał to nie drogo, jego cena + ew. montaż, nowy sworzeń bo ten pewnie się przegiął oraz gumy.

P.s ciesz się że nie miałeś kutych wahaczy, bo gdyby on się nie rozerwał to pewnie sanki by powiedziały papa.

Spuść powietrze z koła i go zdejmiesz.

dudziolebork
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2008, 19:16
Lokalizacja: Lębork

Post autor: dudziolebork » 18 lut 2013, 22:04

Nie opisałeś co się stało że ten wahacz jest pęknięty bo z samych zdjęć wygląda że jest tylko wahacz do wymiany z gumami czyli koszt używki około 70zł a nówka z silentblockami między 250zł a 400zł bez sworznia wachacza. Jeśli nigdzie kołem nie uderzyłeś więc jest prawdopodobne że tylko to do wymiany no a jeśli gdzieś uderzyłeś kołem no to może być troszkę więcej tego do wymiany:) ale to ze zdjęć się nie wyczyta ;-)

marcelix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2009, 13:18

Post autor: marcelix » 18 lut 2013, 22:37

dudziolebork pisze:Nie opisałeś co się stało że ten wahacz jest pęknięty bo z samych zdjęć wygląda że jest tylko wahacz do wymiany z gumami czyli koszt używki około 70zł a nówka z silentblockami między 250zł a 400zł bez sworznia wachacza. Jeśli nigdzie kołem nie uderzyłeś więc jest prawdopodobne że tylko to do wymiany no a jeśli gdzieś uderzyłeś kołem no to może być troszkę więcej tego do wymiany:) ale to ze zdjęć się nie wyczyta ;-)
Fakt, fotki może mało wyraźne ale wahaczowi na prostej - w sensie gładkiej i płaskiej drodze - siły zabrakło. Nie było żadnego dołka, górki czy krawężnika, ale kółko wyjechało ;(

dudziolebork
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2008, 19:16
Lokalizacja: Lębork

Post autor: dudziolebork » 19 lut 2013, 14:01

Ja bym poprostu wahacz wymienił i posprawdzał sworzeń łącznik stabilizatora jeśli luźno chodzi no to jest wybity no i poduszka amortyzatora mogła się wykręcić, ale żeby nie pchać się niepotrzebnie w koszta zmienić wahacz i jeździć i słuchać czy nic nie stuka i czy wszystko ok :)

marcelix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2009, 13:18

Post autor: marcelix » 19 lut 2013, 16:27

Wahacz jasna sprawa, a co sądzicie o półosi widocznej na trzecim zdjęciu, która się wysunęła na zewnątrz i... grzechocze nie przekazując napędu.

Jak to tam jest skonstruowane i czy tam też jakichś strat mam się spodziewać?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 19 lut 2013, 20:17

marcelix pisze:a co sądzicie o półosi widocznej na trzecim zdjęciu, która się wysunęła na zewnątrz i... grzechocze nie przekazując napędu.
Szkoda że próbowałeś jechać jak wyskoczyła, jest tam frez który się wysunął i mógł obciąć/uszkodzić, natomiast jeśli jest ok wystarczy to zapiąć.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 19 lut 2013, 20:54

Miałem identyczny przypadek. Kupiłem nowy, nie ori wahacz i w sumie widziałem mikro pęknięcie, ale zbagatelizowałem to, aż podczas podjazdu pod górkę szczeliło ucho wahacza. Wyskoczył wieniec z obudowy przegubu wewnętrznego, u mnie też tyrkotało jak chciałem ruszyć- wystarczy rozebrać przegub i złożyć od nowa. Kupić ori wahacz, w miarę zdrowy, nie pordzewiały i żeby nowe tuleje weszły ciasno w gniazda. Jak sworzeń nie ma luzu, to nie ma co go wymieniać.
A ten Twój wahacz był ori?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 lut 2013, 21:04

marcelix pisze:co sądzicie o półosi widocznej na trzecim zdjęciu, która się wysunęła na zewnątrz i... grzechocze nie przekazując napędu.
Podłóż podnośnik pod wahacz i podnieś.
marcelix pisze:nie da rady zdjąć koła używając lewarka i krzyżaka, bo winny wahacz (przede wszystkim) ;)
O ile przegub się nie rozleciał (a nie wygląda na to) to puściło zabezpieczenie na półosi (to taki pierścień z drutu).

marcelix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2009, 13:18

Post autor: marcelix » 19 lut 2013, 22:38

misiekdzwon pisze: A ten Twój wahacz był ori?
No właśnie ORI, i aż dziwne bo auto jest od '94 w rodzinie a prawy jest znośny. "Rudej" miał tylko tyle co po wierzchu. Aż dziwne - ale i tak będę robił P+L - nie ma co.

I jak bym chciał kupić nówki sztuki nie śmigane to co polecacie? Zakładając że trzeba na to wydać - i nie kutwić?

Awatar użytkownika
mor4z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 gru 2012, 13:41
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Post autor: mor4z » 23 lut 2013, 20:46

Ja bym na twoim miejscu jednak kupił dobry używany wahacz, ponieważ co ori to ori i niczym tego nie zastąpisz.

marcelix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2009, 13:18

Post autor: marcelix » 23 lut 2013, 22:15

mor4z pisze:Ja bym na twoim miejscu jednak kupił dobry używany wahacz, ponieważ co ori to ori i niczym tego nie zastąpisz.
Wiesz jak to jest z używkami - trzeba by się bardzo mocno rozglądać ale nie wykluczam takiej opcji.

A jak już jesteśmy przy temacie ORI wahaczy - ja niestety nie mam - ale, gdyby ktoś zajrzał do ETKI i podał jego numer - to z ciekawości bym zadzwonił do ASO czy oferują i jaka cena - z ciekawości czy jest w moim zasięgu ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 lut 2013, 22:29

895407147A wahacz lewy koszt około 640 zł, wg ETKi niby z tulejami powinien już być
895407148A wahacz prawy koszt podobny
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 11:21 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

marcelix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2009, 13:18

Post autor: marcelix » 23 lut 2013, 23:42

Dzięki misiekdzwon

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga