Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[abk] Nie odpala jak jest zimny. Ogromna Prośba!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 20 lut 2013, 21:45

Dorianek pisze:Pytanie, czy naprawde ten regulator pasuje do tyle modeli i mark samochodów ? Zastosowac go mozemy nawet w Vw Transporterze...
Tak, pasuje on do bardzo wielu samochodów.
A czemu Ciebie to zdziwiło?

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 20 lut 2013, 21:47

Poprostu mnie zdziwiło <ok> Może on dostał w dupe i jest za duzo paliwa i go zalewa..

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 20 lut 2013, 21:52

Wyciągnij go z auta podaj mase na jeden styk ( tam gdzie wtyczka wchodzi) a drugim kabelkiem dotykaj 2 styku na krokówkce jeśli będziesz słyszał stukanie w środku to znaczy że działa :mrgreen:

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 20 lut 2013, 21:54

Dorianek pisze:Może on dostał w dupe i jest za duzo paliwa i go zalewa..
A sprawdzałeś ten regulator ciśnienia paliwa?

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 20 lut 2013, 21:58

szaakaal pisze:Wyciągnij go z auta podaj mase na jeden styk ( tam gdzie wtyczka wchodzi) a drugim kabelkiem dotykaj 2 styku na krokówkce jeśli będziesz słyszał stukanie w środku to znaczy że działa :mrgreen:

Moze jestem głupi ale nie rozumiem. 1 kabelkiem masuje pierwszy z 2 styków wtyczki krokowca, a co mam z drugim zrobic ?

[ Dodano: 2013-02-20, 21:59 ]
paw1131 pisze:A sprawdzałeś ten regulator ciśnienia paliwa?
No własnie jeszcze nie, jutro będe robić cała diagnoze mojego wspaniałego samochodu który mnie jeszcze nigdy nie zawiódł :evil:

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 20 lut 2013, 22:02

Dorianek pisze:szaakaal napisał/a:
Wyciągnij go z auta podaj mase na jeden styk ( tam gdzie wtyczka wchodzi) a drugim kabelkiem dotykaj 2 styku na krokówkce jeśli będziesz słyszał stukanie w środku to znaczy że działa :mrgreen:



Moze jestem głupi ale nie rozumiem. 1 kabelkiem masuje pierwszy z 2 styków wtyczki krokowca, a co mam z drugim zrobic ?
Autorowi chodziło o to, czy po podaniu napięcia na odpowiednie piny silniczka korkowego nastąpi jego otwarcie.
Sprawdź multimetrem od strony ECU pod którymi pinami jest napięcie i masa.

[ Dodano: 2013-02-20, 22:04 ]
Najszybciej dojść po kolorach przewodów.

[ Dodano: 2013-02-20, 22:06 ]
Dorianek pisze:No własnie jeszcze nie, jutro będe robić cała diagnoze mojego wspaniałego samochodu który mnie jeszcze nigdy nie zawiódł :evil:
Bo ABK ma to do siebie, że jest niezawodny :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 20 lut 2013, 22:08

paw1131 pisze:Autorowi chodziło o to, czy po podaniu napięcia na odpowiednie piny silniczka korkowego nastąpi jego otwarcie.
Sprawdź multimetrem od strony ECU pod którymi pinami jest napięcie i masa.
ALe my tam zbytnio nie mamy wyboru który to masa a ktory napięcie, skoro są 2 przewody :lol:. Moge go spalic jak pogmatwam kable? Pytam tak profilaktycznie :mrgreen:

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 20 lut 2013, 22:38

przepraszam musialem odejsc od kompa (tel)
podaj na zaciski napięcie z bateryjki np 4.5V i silniczek powinien wykonac ruch zamykający i otwierający.

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 21 lut 2013, 10:33

A więc tak, po nocy postanowilem auto odpalic, kręciłem go 3 razy po około 10 sekund az wkoncu zapalił. Podpiąłem go pozniej pod vaga pokazało błąd bodajze 00518 lub 00513 (niepamietam) g28 speed sensor cos tam ale chyba on sie pokazuje zawsze jak silnik jest niezapalony. Zastanawia mnie jedna sprawa samochód pochodził około 5 minut pozniej go wyłączyłem i otworzyłem maske odpiąłem wężyk który łączy regulator cisnienia z przepustnicą i w weżyku była kropelka benzyny (wydaje mi się ze tam nie powinno byc benzyny wogole) wyciągnąłem regulator a membranka jest nienaruszona. Posprawdzałem kostki wszystkie, wyciągnąłem przeknaznik do ponownego przelutowania i zobaczymy co będzie. Ale najbardziej mnie zastanawia ta kropla benzyny w wężyku.
Pozdrawiam

Krokowiec sprawny, lecz delikatnie mokry olejem, czy to normalne?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 21 lut 2013, 11:49

Jeśli wężyk jest mokry to regulator puszcza benzynę wiec do wymiany....

a co chodzi o olej w krokowym to po mojemu masz odmę do wymiany (chociaż mogę sie mylic) :-/

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 21 lut 2013, 11:54

on nie był mokry, tylko kropelka benzyny w nim była. ale to jest przeciez podcisnienie..

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 21 lut 2013, 12:56

Dorianek, w wężyku idącym do regulatora ciśnienia paliwa nie może być ani kropelki bo nim ma tylko ciśnienie lecieć. Sam miałem kiedyś problem z odpalaniem głównie na rozgrzanym silniku ale i na zimnym problem występował.. pomagało dodanie gazu przy kręceniu kluczykiem. Regulator ten to kwestia 30-40 zł na allegro także może zbadaj to. :-)

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 21 lut 2013, 12:59

Regulator będe miał ok 17 więc może uda mi się dzis go wymienic, ale ta zawleczka ktora go trzyma zajebiscie ciężko wchodzi! Macie jakis patent na to ? Czy tylko siła i dzide to wsadzic ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 21 lut 2013, 13:03

Dorianek pisze:kręciłem go 3 razy po około 10 sekund az wkoncu zapalił.
Jak zapalił to miał równe obroty, chodzi mi o to, czy po uruchomieniu samochodu obroty od razu wynosiły stałą wartość, cz zanim do tego doszło w pracy silnika można było zauważyć nieprawidłowości?
Dorianek pisze:Zastanawia mnie jedna sprawa samochód pochodził około 5 minut pozniej go wyłączyłem i otworzyłem maske odpiąłem wężyk który łączy regulator cisnienia z przepustnicą i w weżyku była kropelka benzyny (wydaje mi się ze tam nie powinno byc benzyny wogole) wyciągnąłem regulator a membranka jest nienaruszona.
W wężyku łączącym regulator ciśnienia paliwa z przepustnicą nie powinno być paliwa. Wyczyść wężyk z paliwa, zamontuj, przejedź się kawałek, zatrzymaj się i sprawdź, czy w wężyku wciąż będzie paliwo.
szaakaal pisze:a co chodzi o olej w krokowym to po mojemu masz odmę do wymiany (chociaż mogę sie mylic) :-/
Nie trzeba wymieniać żadnej odmy, małe ilości oleju gromadzą się w silniku krokowym i nie jest to oznaka żadnego uszkodzenia. Jak jest mocno zabrudzony to użyj benzyny ekstrakcyjnej do usunięcia zanieczyszczeń.
Dorianek pisze:Posprawdzałem kostki wszystkie, wyciągnąłem przeknaznik do ponownego przelutowania i zobaczymy co będzie.
Podmień sprawną używkę i przetestuj. Ale ja nie obwiniałbym tego przekaźnik, gdyż on nie powoduje takich poważnych problemów z uruchomieniem jak u Ciebie(3 x po 10 sekund).

Sprawdzałeś poprawne działanie wtryskiwacza rozruchowego i czy na przewodzie od ECU jest napięcie w momencie kręcenia rozrusznikiem(przed testem zapewnij brak impulsu z cewki zapłonowej). Później do sprawdzenia poprawność działania wtryskiwacza.

Napisz jeszcze jakie masz wyniki z temistora na zimnym silniku. ;-)

[ Dodano: 2013-02-21, 13:06 ]
Dorianek pisze:ale ta zawleczka ktora go trzyma zajebiscie ciężko wchodzi! Macie jakis patent na to ? Czy tylko siła i dzide to wsadzic ? :mrgreen:
Powinien wystarczyć zwykły szeroki śrubokręt płaski. Rób to delikatnie, aby nie zniszczyć zabezpieczenia ;-)

[ Dodano: 2013-02-21, 13:08 ]
Dorianek, Samochód w avatarze to Twoja Audica, jeśli tak to bardzo ładny kolor?

Awatar użytkownika
Dorianek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 319
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:59
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 21 lut 2013, 14:52

Jak zapalił to lekko mu falowały obroty, oczywiscie na banzynie. Bo na lpg jest gitara.
Kupiłem regulator cisnienia paliwa, wyczysciłem odme, nowy przekaznik, kostki posprawdzałem pozniej to pozakładam do kupy i musi banglać!

Wszystko zaczeło sie od tego przekaznika (falowały obroty) mówie to przelutuje gop i bajeczka i od przelutowania zaczeły sie takie cary..

Nie pokaże wartosci terminstora bo niemam miernika, ależ wstyd. A z zawodu jestem elektronik! :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl