[AAH] klepie, stuka głowica - pomoc w diagnozie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dane z katalogu filtron:aldi pisze:W AAH i ABC w którymś roku zmienił się typ filtra oleju.
2.6E Chassis - S034000
7/92 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/1
2.6E Chassis - S034001
7/92 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/5
Natomiast w:
2.8E Chassis - S034000
9/91 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/1
2.8E Chassis - S034001
9/91 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/5
Różnica jest w ciśnieniu otwierania zaworu bocznikowego
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Dzięki kolego. To jak z tym olejem, musi cały czas przez te zaworki się przelewać nawet na wolnych obrotach. Zmieniałem popychacze i na wolnych obrotach nie chciały złapać ciśnienia, dopiero po kilkukrotnej przegazówce do odcinki dopiero złapały i przestały stukać zawory. Zauważyłem że łożyska wałka rozrządu mają kekkie przebarwienia tak jak by lekko przyterły ze względu na słabe smarowanie. Próbowałem jeden wykręcić ten zaworek i nie chce isć, co mu poradzić? Ten zaworek ma prawy czy lewy gwint? Może ktś ma jakieś zdjęcia tego zaworka może być nawet być w częściach.
Kolego sprawa wygląda tak:
jak wymieniałeś hydro to na początku to normalne że zaklepały (ustało po ich napełnieniu olejem).
Co do zaworków to nie ma siły muszą puścić (użyj porządnego klucza !!! )
Z tego co zauważyłem to stare zaworki były na torx a nowe na nasadkę 10 (przynajmniej jak tak miałem)
Korpus zaworka się nie rozleci, ale środek tak. Kurde, że też fotek nie zrobiłem.
Zaworek ma za zadanie zmniejszać ciśnienie jeśli jest za wysokie. Czyli nie zawsze leci olej przez niego, a co się z tym wiąże jeśli walnięty to słabe ciśnienie oleju.
jak wymieniałeś hydro to na początku to normalne że zaklepały (ustało po ich napełnieniu olejem).
Co do zaworków to nie ma siły muszą puścić (użyj porządnego klucza !!! )
Z tego co zauważyłem to stare zaworki były na torx a nowe na nasadkę 10 (przynajmniej jak tak miałem)
Korpus zaworka się nie rozleci, ale środek tak. Kurde, że też fotek nie zrobiłem.
Zaworek ma za zadanie zmniejszać ciśnienie jeśli jest za wysokie. Czyli nie zawsze leci olej przez niego, a co się z tym wiąże jeśli walnięty to słabe ciśnienie oleju.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz