Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] klepie, stuka głowica - pomoc w diagnozie

Wszystko co tyczy się silników V6
johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 07 lut 2013, 12:12

Numer podaj filtra :) Chyba najprostsza droga - co nie <ok>

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 07 lut 2013, 12:25

Różnie to w życiu bywa. Dość często naprawiam autka i mimo wszystko i dobrym producentom zdarza się mieć wadliwy wyrób. Ciężko mi powiedzieć cokolwiek. Ważne, że jest ok.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 07 lut 2013, 12:27

No nie ważne jaki producent, ale chyba istotną informacją było by podanie poprzedniego filtra - jeśli był jednak bez zaworu to ludzie by wiedzieli na przyszłość jakie mogą być konsekwencje. Więc nalegam, haha, żebyś sprawdził numer filtra.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 lut 2013, 12:44

W AAH i ABC w którymś roku zmienił się typ filtra oleju.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 07 lut 2013, 13:49

aldi pisze:W AAH i ABC w którymś roku zmienił się typ filtra oleju.
Dane z katalogu filtron:
2.6E Chassis - S034000
7/92 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/1

2.6E Chassis - S034001
7/92 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/5

Natomiast w:
2.8E Chassis - S034000
9/91 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/1

2.8E Chassis - S034001
9/91 --> 5/93
6/93 --> 12/94
i tutaj mamy filtr: OP 526/5

Różnica jest w ciśnieniu otwierania zaworu bocznikowego

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 20 lut 2013, 18:47

Witam panoowie, mógł by mi ktoś podać numery zaworków umieszczonych w głowicach. Jeszcze jedną prośbę mam, mogli byście na rozgrzanym silniku odkręcić korek wlewu oleju i zobaczyć czy po dodaniu gazu wychlapuje olej spod plastikowej osłony wałka rozrządu.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 20 lut 2013, 21:18

numer: 078 103 363 P

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 21 lut 2013, 21:43

Dzięki kolego. To jak z tym olejem, musi cały czas przez te zaworki się przelewać nawet na wolnych obrotach. Zmieniałem popychacze i na wolnych obrotach nie chciały złapać ciśnienia, dopiero po kilkukrotnej przegazówce do odcinki dopiero złapały i przestały stukać zawory. Zauważyłem że łożyska wałka rozrządu mają kekkie przebarwienia tak jak by lekko przyterły ze względu na słabe smarowanie. Próbowałem jeden wykręcić ten zaworek i nie chce isć, co mu poradzić? Ten zaworek ma prawy czy lewy gwint? Może ktś ma jakieś zdjęcia tego zaworka może być nawet być w częściach.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 21 lut 2013, 22:20

Kolego sprawa wygląda tak:
jak wymieniałeś hydro to na początku to normalne że zaklepały (ustało po ich napełnieniu olejem).
Co do zaworków to nie ma siły muszą puścić (użyj porządnego klucza !!! )
Z tego co zauważyłem to stare zaworki były na torx a nowe na nasadkę 10 (przynajmniej jak tak miałem)
Korpus zaworka się nie rozleci, ale środek tak. Kurde, że też fotek nie zrobiłem.
Zaworek ma za zadanie zmniejszać ciśnienie jeśli jest za wysokie. Czyli nie zawsze leci olej przez niego, a co się z tym wiąże jeśli walnięty to słabe ciśnienie oleju.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 21 lut 2013, 22:37

Ja właśnie mam na nasadkę 10, jak byś mógł to rzuć jutro okiem czy przy wyższych obrotach pod korkiem oleju pokazuje się olej, bardzo by mi to pomogło.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 22 lut 2013, 11:37

Nie pamiętam już jak profesjonalnie nazywa się ten dekielek co nakłada się na wałek rozrządu ale jak odkręcisz korek to spod niego widać olej

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 22 lut 2013, 18:46

Ok, wielkie dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl