Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Wyciecie tłumika środkowego - opinie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
edwin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:01

[AAH] Wyciecie tłumika środkowego - opinie

Post autor: edwin » 25 lut 2013, 22:31

Witam mam mały dylemat sypie mi sie środkowy tłumik w 2.8 i pomyślałem żeby całkiem usunąć środkowy, wstawić aby rurki i połączyc z końcowyn. Czy takie rozwiązanie jest dobre czy auto nie bedzie za głośno chodzić?? Robił ktoś już tak, proszę o poradę?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 14:43 przez edwin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 25 lut 2013, 22:38

Mam ten sam dylemat - tyle, że ja szykuje się do nowego całego układu z kwasówki a do tego czasu muszę jakoś przejechać. Dlatego podepnę się pod pytanie.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 25 lut 2013, 22:40

edwin, po usunięciu środkowego tłumika będzie nieco głośniejszy ale nie powinno być mocno głośniej ;-)

Awatar użytkownika
edwin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:01

Post autor: edwin » 25 lut 2013, 22:47

albo w miejsce środkowego wstawić strumienicę czy takie rozwiązanie może być, nie powinien głośno chodzić??

Awatar użytkownika
JarzynEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 13 lis 2010, 21:11

Post autor: JarzynEK » 26 lut 2013, 00:07

Tlumik srodkowy rozpreza spaliny i wytwarza w ten sposob podcisnienie ktore dalej lepiej oproznia komory ze spalin, oczywiscie ma to wplyw na moc maksymalna, jaki? tego nie wiem, kiedys probowalem namowic kumpla na hamownie z takim przelotem w wolnossaku ale nic z tego nie wyszlo
jesli o to chodzi to bez wydechu auto tez pojedzie

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 26 lut 2013, 14:25

Cześć :-) Ja mam strumienicę sportową i taki oto tłumik końcowy.Nie jest cicho ale nie jest też głośno(mnie się podoba ;-) ). Hmm ale po modach to prawie każdy tłumik można wspawać na upartego. Dbam o wydech malując go przed i po zimie profilaktycznie więc jeszcze dycha.Ale jeśli się zdecydujesz: Tak to wygląda u mnie:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 14:42 przez Slawo777, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 lut 2013, 14:33

edwin, możesz spokojnie wstawić rurkę zamiast tłumika środkowego, będzie po prostu trochę głośniej. W żadne strumienice się nie baw bo to tylko głupi wynalazek do zdzierania kasy, a efektu daje tyle co rura. Auto na pewno nie będzie gorzej jechało.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 26 lut 2013, 15:02

No niestety nie zgodzę się do końca tym razem z Tobą Sagem co do tej samej rurki wspawanej co niestety nie znaczy że mi się nie podoba cha cha.Te strumienice nie są strasznie znowuż drogie a diagnosta przymruży oczęta swe :roll: Facet u Nas jeździ Audi 80 b3 a chodzi mu jak rasowa V8 np z orginalnego Dodge Challenger z 70 r :-) .Z czystej ciekawości zapytałem co tam ma pod maską .No kurcze 1.8 na ori końcowym tłumiku ale na rurce bez środkowego.Mnie się strasznie podoba ale to fakt kwestia gustu.Jeśli pójdzie za Twoją radą to ja bym zrobił całość ładnie już z kwasówki jeśli auto ma posłużyć i wydech dłużej.Pozdro :-)

Awatar użytkownika
edwin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:01

Post autor: edwin » 26 lut 2013, 15:23

chyba pójdę za radą i wyrzucę środkowy tłumik i wstawię rurkę zobaczymy jak to będzie chodzić?? ;)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 26 lut 2013, 16:11

Hmm będzie naprawdę fajne brzmienie :-) .1.8 brzmi fajnie(nie agresywnie) to nie będzie inaczej z Twoją v6.Moja też z tym co jest wstawione fajnie brzmi .Powodzenia i wstaw filmik jaki wydaje dźwięk :-) .Ja jak dorwę dobrą kamerkę to w stawie w Twoim temacie dla porównania.

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 26 lut 2013, 21:23

Ja w swojej 323f bg robilem kiedys tak , ze na srodek poszlo 2 cale a koncowka oryginalna , oczywiscie rura zwykla zeby tylko taniej wyszlo :-) bo samochod byl po przejsciach i mial starczec tylko do konca oplat.Chodzilo to calkiem w miare cicho do 2,5 tys obr , przy kontroli policja sie nie czepiala :-)

Awatar użytkownika
edwin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:01

Post autor: edwin » 26 lut 2013, 21:30

Jutro podjade do znajomego mechanika i wmontuję rury z kwasówki. Także będzie taniej ;) jedno mi aby chodzi po głowie, żeby podczas jazdy ten hałas nie był za głośny w środku auta. Nie chce żeby było mnie słychać z odległości 1km ;p
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 14:46 przez edwin, łącznie zmieniany 1 raz.

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 26 lut 2013, 21:42

Tyle ze ja mialem 1.6 , a to będzie duza różnica bo masz V-ke o 1 ,2 litra większą :-) , a i rura bardzo grube scianki miała też to moze miec wplyw na dzwięk w srodku samochodu.

Awatar użytkownika
edwin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:01

Post autor: edwin » 26 lut 2013, 22:11

okaże sie jak usunę środkowy bo i tak jest do wymiany. rurę mam 55mm powinna starczyć ;)

[ Dodano: 2013-02-28, 17:02 ]
Panowie wymontowałem środkowy tłumik, wstawiłem rurkę nie powiem fajne brzmienie na wolnych obrotach i tak do 2500 tys. ale potem masakra jak dla mnie, głośny wydech jak w aucie rajdowym;/ a nie tego oczekiwałem. Więc po półtorej godziny jazdy założyłem środkowy tłumik po naprawie i mam zamiar zakupić końcowy Ultera dedykowany do 2.8 myslę że takie rozwiązanie jest najlepsze. Chodz są różne gusta ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl