Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 TDI 1Z+] Problem z odpaleniem

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 17 lut 2013, 23:18

A faktycznie w bodajże 7 okienku pokazuje temperaturę płynu chłodzącego. Dzięki za podpowiedź bo widzę że zaćmę mam.

[ Dodano: 2013-02-23, 22:29 ]
Wracając do tematu, po dłuższym staniu auto jeszcze dłużej odpala, powiedzmy jak stoi jeden dzień to jest względnie dobrze, ale teraz byłem na wyjeździe i stało 3 dni i przy -8 był problem go odpalić. Co zauważyłem że z powrotu od pompy nie ma powietrza( tzn jest ale to naprawdę jakieś tam malutkie pęcherzyki), dolot też mam pełny. Doszedłem do wniosku że może założę wtryski na zewnątrz i po kilku dniach zacznę go odpalać i zobaczę po jakim czasie z wtrysków zacznie lecieć paliwo, bo może mi się cofa paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia i wtedy węże będą pełne paliwa ale z przewodów do wtrysków już go nie będzie i zanim odpowietrzą się przewody i wtryski to chwilę mija, czy dobrze kombinuję??

[ Dodano: 2013-02-26, 18:13 ]
Po dzisiejszych oględzinach widzę że mam powietrze w wężyku powrotnym skąd taka przyczyna?? Jutro będę odpalać także będę wiedział kiedy zaczynają bić wtryski. Jakieś sugestie co do tego powietrza??

piter33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2013, 18:08

Post autor: piter33 » 26 lut 2013, 23:10

Też tak kiedyś miałem że było powietrze ale to była nieszczelność na wężyku i powietrze podchodziło do wężyka

audi80r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:43

Post autor: audi80r » 27 lut 2013, 09:18

sprawdz kolego czy jest drożny przewod od filtra prosto do baku

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 27 lut 2013, 13:20

Przewód do baku na pewno drożny bo jeszcze dzisiaj podciągałem paliwo. Co do odpalania to zapowietrza się pompa bo zanim zaczną bić wtryski to chwilę mija. I teraz moje pytanie skąd te zapowietrzanie się pompy??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2013, 16:42

mody86 pisze:zapowietrza się pompa bo zanim zaczną bić wtryski to chwilę mija. I teraz moje pytanie skąd te zapowietrzanie się pompy??
Szukaj ,to na pewno znajdziesz ....zaczynamy od najprostszej rzeczy ,czyli sprawdzenia szczelności wszelkich wężyków z paliwem ,jak szczelne to podłączamy bańkę z paliwem na "krótko " żeby wyeliminować winę filtra powietrza <ok>

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 27 lut 2013, 18:34

dzisiaj założyłem po raz któryś inne przewody, a dokładnie po raz trzeci ale na takie termokurczliwe i zobaczymy jak jutro pójdzie. Filtr wyeliminowany na 100 % bo założyłem z golfa taki co ma króćce w filtrze, nie ma tej głowicy. Jutro zobaczymy co z tego wyszło. A jakieś ewentualnie jeszcze propozycje czego szukać bo muszę mieć jakiś pakiet do roboty na jutrzejszy dzień ewentualnie jakby wymiana przewodów nic nie pomogła.

[ Dodano: 2013-02-27, 18:34 ]
MUNIOR a chyba chodziło Ci o winę filtra paliwa a nie powietrza co??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2013, 19:02

mody86 pisze:MUNIOR a chyba chodziło Ci o winę filtra paliwa a nie powietrza co??
Taa....o przeciwpyłkowy kabinowy mi chodziło :-P :mrgreen:

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 27 lut 2013, 20:19

MUNIOR pisze:
mody86 pisze:MUNIOR a chyba chodziło Ci o winę filtra paliwa a nie powietrza co??
Taa....o przeciwpyłkowy kabinowy mi chodziło :-P :mrgreen:
Tak tak..On ma wielkie znaczenie <ok> :mrgreen:

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 28 lut 2013, 21:47

Po dzisiejszym dniu to sam nie wiem czy tak ma być, bo wtryski nie biły od razu tylko po dosłownie po pół obrotu wału może nawet nie całej połowie. Może tak być czy to świadczy o tym że jednak się cofa i jak przyjdzie większy mróz to problem wróci??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lut 2013, 23:12

mody86 pisze:Po dzisiejszym dniu to sam nie wiem czy tak ma być, bo wtryski nie biły od razu tylko po dosłownie po pół obrotu wału może nawet nie całej połowie. Może tak być czy to świadczy o tym
Świadczy to o tym że jest tak jak powinno 8-)

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 01 mar 2013, 10:22

Uporałeś się z problemem już. Przelewowe wężyki przy wtryskiwaczach zmieniałeś ?

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 01 mar 2013, 23:48

Przelewy na wtryskach też zmienione. Auto złożone i teraz stoi i niech marznie może nie ma wielkich mrozów ale zawsze coś. Zobaczymy jaki będzie efekt. Jednak podejrzewam że to mogła być nieszczelność na przelewie z pompy do baku. Tak coś mi się wydaje, jak będzie teraz dobrze to na 100% będę pewny że tam, tylko nie wiem czemu skoro zmieniałem wężyki parę razy, ale zobaczymy.

[ Dodano: 2013-03-24, 19:21 ]
już myślałem że temat się skończył, ale niestety nie. Dzisiaj przymroziło i znowu wracamy do punktu wyjścia, mam nadzieję że wiosna szybko zawita i mrozy się skończą. Auto dalej nie odpala od strzała jak przychodzą większe mrozy. Pali normalnie jak było ok -4 a dzisiaj było - 10 i już musiałem kręcić dobre 15 sek. Ewidentnie odpala na jeden i później załapuje. Pełno dymu i zarywa na cylindrach z początku. Paliwo schodzi z pompy ale gdzie to już nie wiem, będę musiał uderzyć w pompę bo nic innego mi już nie przychodzi do głowy.

piter33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2013, 18:08

Post autor: piter33 » 24 mar 2013, 19:26

zima się kończy to bądź dobrej myśli, ale tak na serio to widzę że upierdliwy problem. A może wymiana zaworków zwrotnych na pompie coś by Ci pomogła??

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 24 mar 2013, 19:58

Dobra a więc co do ciężkiego odpalania:
-kąt wtrysku
-czujnik temperatury
-świece
-kapturki na świecach
-cofające się paliwo, co wiąże się z nieszczelnymi przelewami i przeźroczystymi wężykami od pompy do filtra, przed filtrem też może być nieszczelność.
Chociaż u mnie gdy problem był z świecami, kapturkami i czujnikiem (tzn działały tylko 2 świece i czujnik był do d.) to samochód mi kręcił 8-10sek i palił, gdy skopany był kąt wtrysku to to samochód palił bardzo źle, nawet za 4 razem nie chciał załapać. Pomagało dopiero odpięcie czujnika temperatury i grzanie świecami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl