Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] PROBLEM Z ODPALENIEM, STRZELANIE Z TŁUMIKA

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sianio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2013, 15:58
Lokalizacja: Lubelskie

[B4 2.0E ABK] PROBLEM Z ODPALENIEM, STRZELANIE Z TŁUMIKA

Post autor: sianio » 28 lut 2013, 16:10

Witam, posiadam B4 Avant z silnikiem 2.0E ABK. Dziś wydarzyła się przykra sytuacja, otóż po zatankowaniu paliwa chciałem odpalić Audi, lecz nie chciała załąpać. I do tego strzelała z tłumika, okrutnie strzelała. Aż się rozleciał... Moje pytanie jest takie, co mogło się stać? Jakie są tego przyczyny? Kable? Świece? Gaźnik? Proszę o jakaś radę, tak na szybko. Mechanika odwiedzę wkrótce.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 11:49 przez sianio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 28 lut 2013, 16:17

świece kable kopułka palec dawno wymieniałeś.Wszystko było dobrze przed tym zajściem kolego ty nie masz gaźnika tylko wielopunktowy wtrysk

sianio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2013, 15:58
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: sianio » 28 lut 2013, 16:23

Byly wczesniej problemy z odpalaniem, ale tylko gdy bylo mocno mokro. Kabli i reszty nie wymienialem, zreszta to samochod brata jest. Dzieki za uswiadomieniez gaznikiem. Nie wiem zbyt wiele na ten temat. Wiec moze to byc wina kabili i reszty, ktora wymieniles?

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 28 lut 2013, 16:31

kable od swiec wymień kopułke palec trzeba od czegoś zaczać szukać a popraw temat na [ABK 2.0 e] problem z odpaleniem strzały z tłumika bo inaczej poleci do kosza

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 28 lut 2013, 17:46

sianio, kopuła i palec do wymiany musowo, zciągnij i zobacz w jakim one są stanie na pewno przepalone, pewno przewody też by sie zdało ale to większy juz koszt. Po przez stary układ WN możesz właśnie mieć takie strzały i problemy z odpaleniem jak i również w dalszym oszczędzaniu na tym możesz wpakować się w dalsze koszty jak z tego powody strzeli ci przepływomierz. Może byc też coś z zapłonem ale chociaż byś odpalił pisz dalej ale tamto wymień jak nie było wymieniane.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2013, 17:52

audiktom pisze:możesz wpakować się w dalsze koszty jak z tego powody strzeli ci przepływomierz.
o ile już nie uległ uszkodzeniu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 02 mar 2013, 23:16

Napisz czy masz LPG a jeśli tak to sekwencja czy coś starszego? Przepływomierz trudno uszkodzić na samym PB. Trzeba zdrowo przestawić zapłon albo mieć koszmarny układ zapłonowy, żeby wybuch poszedł w dolot

Artulino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artulino » 03 mar 2013, 02:07

Koledzy mam podobny problem, na stacje dojechalem bez problemow i nie bylo problemow wczesniej z silnikiem, po zatankowaniu probowalem opalic przez 10 minut i wreszcie strzal z tlumika, pozniej samochod przemowil i odpalil ale nie pracowal tak jak wczesniej, praca silnika bardzo glosna falujace obroty, nie zaobserwowalem innego koloru spalin, co to moze byc?? zaczalem sie zastanawiac czy na pewno benzyne zatankowalem
moje audi to ABK + lpg, gdy przelaczam na gaz praca silnika jest taka sama jak na pb czyli bardzo glosna falujace obroty, z silnika wydobywa sie stukot jakby korbowod walil o blok (odpukac!). Co moze byc przyczyna

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 03 mar 2013, 10:58

wygląda na to ze nie pracuje na jednym cylindrze . Odpal na benzynie i po kolei odłączaj na chwile wtyczki z wtryskiwaczy benzynowych i na tym na którym nie będzie zmiany w pracy silnika jest problem . Może to być któryś z elementów układu WN albo gdzieś coś na wiązce instalacji lpg .

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 mar 2013, 15:10

Co do strzału ja kiedyś miałem tak:
1. był słaby układ zapłonowy (kable itp.)
2. Jak kręciłem dostało się mnóstwo paliwa do silnika (zalany) i tak też było z układem wydechowym
3. Strzał spowodował rozerwanie tłumika końcowego i stąd pewnie Wasza głośna praca.
4. Być może sonda oberwała z wybuchu ale to raczej mało prawdopodobne.
5. skoro obroty falują strzał poszedł również w dolot i do sprawdzenia szczelność dolotu. Czyli nerka (w głównej mierze ) do oblukania.

Przemo031
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2012, 18:28
Lokalizacja: W-ch

Post autor: Przemo031 » 03 mar 2013, 16:00

Ja mialem troszke podobna sytuacje w swoim drugim aucie...

Pojechalem na zakupy po powrocie auto juz nie odpalilo przed zgaszeniem dostal strzal w tlumik... po czym odpalilo bardzo ciezko i nierowno pracowalo chyba nawet nie trzymal wolnych obrotow bo bardzo falowaly...

Wykrecilem swiece i okazalo sie ze rozerwalo mi ta porcelane i przebijala iskra i to byla przyczyna usterki... ale tak i tak posprawdzaj kable, kopulke , palec czy nie sa zasniedziale.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 mar 2013, 19:31

Chłopaki Przecież sprawny układ W Napięcia, wszelkie przewody gumowe związane powietrzem i dobrze ustawiony zapłon to podstawa w każdym silniku niema się co czarować jak ktoś jeździ i nie wymieni układu WN lub poizoluje jokoś tam pęknięcia starych węży gumowych to motor ma palić na tyk i pięknie pracować, Nie trzeba niestety czasem z przykrością ukłonić się do portfela i tyle a jeszcze przy LPG tym bardziej trzeba tego pilnować.

Artulino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artulino » 04 mar 2013, 21:12

SPrawa rozwiazana zalałem rope zamiast benzyny...skonczylo sie na szczescie na wymianie filtra paliwa, swiec i katalizatora bo rozsadzilo po strzale

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 mar 2013, 09:04

to zamykam

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl