Poniżej zamieszczam (mam nadzieję że się pokazuje) historię obrazkową wyjaśniającą o co chodzi. W sposób mało kontrolowany opuściłem drogę na zakręcie i wylądowałem w polu jak widać na obrazku nr 1. lądowanie było bezpieczne, całkowicie na wprost, ale trochę twarde. Przy tym wygiął się wahacz prawy, koło było mocno cofnięte tak, że obcierało o nadkole. Koła wyraźnie rozkraczone. W warsztacie wymienili mi wahacz, ustawili zbieżność i cześć. Potem okazało się że felga straciła osiowośc i trzeba było ją prostować to też i zbieżność była ustawiana na krzywej feldze czyli źle. Mniejsz o to.
Po jakimś czasie zauważyłem że prawe koło jest przesunięte do tyłu tzn prześwit "p" między oponą a nadkolem jest o ok 1cm mniejszy niż po lewej stronie samochodu.
Co należałoby sprawdzić w pierwszej kolejności?
[B4 ABT] Koło cofnięte -co sprawdzać?
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
nie no nie moge rysunek fachura...
wiadomo autko jest coś krzywe... jest coś takiego jak pomiar geometrii nadwozia, wartałoby sie udać na coś takiego i zobaczyć jakie są odchyłki od normy... a potem do dobrego warsztatu blacharskiego, oni będą prawdopodobnie umieć "naciągnąć" ci to auto tak żeby było w porządku... wiesz siła która zadziałała na to koło mogła spowodować że cała kolumna mcpersona (z mocowaniem) sie odkształciła...
a wyciągali ci tą kolumnę czy w ogóle olali? może tylko ona się skrzywiła?
wiadomo autko jest coś krzywe... jest coś takiego jak pomiar geometrii nadwozia, wartałoby sie udać na coś takiego i zobaczyć jakie są odchyłki od normy... a potem do dobrego warsztatu blacharskiego, oni będą prawdopodobnie umieć "naciągnąć" ci to auto tak żeby było w porządku... wiesz siła która zadziałała na to koło mogła spowodować że cała kolumna mcpersona (z mocowaniem) sie odkształciła...
a wyciągali ci tą kolumnę czy w ogóle olali? może tylko ona się skrzywiła?
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Mozesz sam wejsc pod autko i sprawdzic co masz poprzesuwane najzwyklejsza miarka..... Jako punkty pomiarowe wez otwory w podlodze, lby srub(np mocowanie wachaczy, sworznie), pomierz dlugosci i przekatne... 1cm to calkiem sporo na zbierznosci wychodza roznice rzedu milimetra wiec kolesie ktorzy robili ci autko najzwyczajniej cie olali i odstawili sztuke..
Może jest mniej niż centymetr -pomiar patykiem na parkingu. Rysynek zrobiłem w Wordzie...
Pod samochód nie mam jak wejść. Gdybym miał jak i gdzie to już bym tam siedział. Zanim jednak pojadę na pomiary które są drogie chcę podjechac do warsztatu i powiedzieć co mają sprawdzić -np ta kolumna McPersona. Rozumiem że to jest wariant bardziej optymistyczny -da się wyprostować i gotowe a pesymistyczny to odkształcenie geometrii podwozia?
Pod samochód nie mam jak wejść. Gdybym miał jak i gdzie to już bym tam siedział. Zanim jednak pojadę na pomiary które są drogie chcę podjechac do warsztatu i powiedzieć co mają sprawdzić -np ta kolumna McPersona. Rozumiem że to jest wariant bardziej optymistyczny -da się wyprostować i gotowe a pesymistyczny to odkształcenie geometrii podwozia?
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Kolego Ramon1 moim zdaniem masz zgietą ramę podsilnikową. Tylne mocowanie prawego wachacza wgięło ramę w kierunku silnika. Sprawdź i porównaj jak wygląda rama pomocnicza w miejscu jej tylnego mocowania do nadwozia po obydwu stronach auta.
Już dwa razy poprawiałem auta po takich jump-ach i za każdym razem wymiana ramy przywracała autu sprawność. Przy okazji opier...... mechaników bo na 100% masz niewłaściwy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w prawym kole i teraz koło kierownicy nie wraca samoczynie do ustawienia jazdy na wprost.
Proponuję sprawdzić czy nie jest zgięty amortyzator i kolumna. Kolumna wygina sie przy dużych uderzeniach, ale amortyzator jest na nie małoodpornyi pewnie zrobił sie z niego banan.
Już dwa razy poprawiałem auta po takich jump-ach i za każdym razem wymiana ramy przywracała autu sprawność. Przy okazji opier...... mechaników bo na 100% masz niewłaściwy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w prawym kole i teraz koło kierownicy nie wraca samoczynie do ustawienia jazdy na wprost.
Proponuję sprawdzić czy nie jest zgięty amortyzator i kolumna. Kolumna wygina sie przy dużych uderzeniach, ale amortyzator jest na nie małoodpornyi pewnie zrobił sie z niego banan.