Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Koło cofnięte -co sprawdzać?

ODPOWIEDZ
Ramon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:06
Lokalizacja: Pruszków

[B4 ABT] Koło cofnięte -co sprawdzać?

Post autor: Ramon1 » 08 lis 2007, 13:17

Poniżej zamieszczam (mam nadzieję że się pokazuje) historię obrazkową wyjaśniającą o co chodzi. W sposób mało kontrolowany opuściłem drogę na zakręcie i wylądowałem w polu jak widać na obrazku nr 1. lądowanie było bezpieczne, całkowicie na wprost, ale trochę twarde. Przy tym wygiął się wahacz prawy, koło było mocno cofnięte tak, że obcierało o nadkole. Koła wyraźnie rozkraczone. W warsztacie wymienili mi wahacz, ustawili zbieżność i cześć. Potem okazało się że felga straciła osiowośc i trzeba było ją prostować to też i zbieżność była ustawiana na krzywej feldze czyli źle. Mniejsz o to.
Po jakimś czasie zauważyłem że prawe koło jest przesunięte do tyłu tzn prześwit "p" między oponą a nadkolem jest o ok 1cm mniejszy niż po lewej stronie samochodu.
Co należałoby sprawdzić w pierwszej kolejności?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 08 lis 2007, 13:35

nie no nie moge ;-) rysunek fachura...

wiadomo autko jest coś krzywe... jest coś takiego jak pomiar geometrii nadwozia, wartałoby sie udać na coś takiego i zobaczyć jakie są odchyłki od normy... a potem do dobrego warsztatu blacharskiego, oni będą prawdopodobnie umieć "naciągnąć" ci to auto tak żeby było w porządku... wiesz siła która zadziałała na to koło mogła spowodować że cała kolumna mcpersona (z mocowaniem) sie odkształciła...
a wyciągali ci tą kolumnę czy w ogóle olali? może tylko ona się skrzywiła?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 08 lis 2007, 13:42

Mozesz sam wejsc pod autko i sprawdzic co masz poprzesuwane najzwyklejsza miarka..... Jako punkty pomiarowe wez otwory w podlodze, lby srub(np mocowanie wachaczy, sworznie), pomierz dlugosci i przekatne... 1cm to calkiem sporo na zbierznosci wychodza roznice rzedu milimetra wiec kolesie ktorzy robili ci autko najzwyczajniej cie olali i odstawili sztuke..

Ramon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:06
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Ramon1 » 08 lis 2007, 13:56

Może jest mniej niż centymetr -pomiar patykiem na parkingu. Rysynek zrobiłem w Wordzie...
Pod samochód nie mam jak wejść. Gdybym miał jak i gdzie to już bym tam siedział. Zanim jednak pojadę na pomiary które są drogie chcę podjechac do warsztatu i powiedzieć co mają sprawdzić -np ta kolumna McPersona. Rozumiem że to jest wariant bardziej optymistyczny -da się wyprostować i gotowe a pesymistyczny to odkształcenie geometrii podwozia?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 08 lis 2007, 14:12

Przesuniety Mcperson to juz odksztalcenie geometri podwozia... Przyczyna moze byc tez przesuniecie mocowania wachacza...

Ramon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:06
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Ramon1 » 08 lis 2007, 14:26

Cholera...
no ale może jest to łatwiejsze do naciągnięcia niż przekoszone podwozie? Ja w tym wzglęcie jestem lajkonikiem zupełnym.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 lis 2007, 18:33

Kolego Ramon1 moim zdaniem masz zgietą ramę podsilnikową. Tylne mocowanie prawego wachacza wgięło ramę w kierunku silnika. Sprawdź i porównaj jak wygląda rama pomocnicza w miejscu jej tylnego mocowania do nadwozia po obydwu stronach auta.
Już dwa razy poprawiałem auta po takich jump-ach i za każdym razem wymiana ramy przywracała autu sprawność. Przy okazji opier...... mechaników bo na 100% masz niewłaściwy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w prawym kole i teraz koło kierownicy nie wraca samoczynie do ustawienia jazdy na wprost.
Proponuję sprawdzić czy nie jest zgięty amortyzator i kolumna. Kolumna wygina sie przy dużych uderzeniach, ale amortyzator jest na nie małoodpornyi pewnie zrobił sie z niego banan.

Ramon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:06
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Ramon1 » 12 lis 2007, 10:27

Dzięki za wszystkie sugestie! Mechaników nie moge opierniczyć bo się w tamte strony nie wybieram (Kozienice). Robili mi to jako przypadek nagły. Swoją drogą uważajcie w okolicach Kozienic bo asfalt jest tam podejrzanie śliski.

PS. Czarekj -czyżbyś miał jakiś warsztat np. w Warszawie?...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 lis 2007, 14:28

Niestety warsztat mam aż w Zambrowie. Mam sprawną nie pogietą ramę podsilnikową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga