dlaczego niby jak ma ABK to korkową jak ja mam metalowo gumową w ABKszaakaal pisze:bialas1 skoro masz ABK to pewnie masz korkową uszczelke, zresztą wystarczy że podasz w sklepie model i ozn silnika i wierz mi że sprzedawca z automatu wyjedzie Ci z korkową... ja też przy wymianie tej uszczelki u siebie podobnie jak kolega BLUECONECT dałem silikon i trzyma jak cholera,sucho dookoła
[ABK] wymiana uszczelki do deklem zaworow
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Dlaczego piszesz że w ABK występują tylko korkowe uszczelki ja wcześniej miałem gumową i też niedawno zmieniałem na gumową. Jak każdą uszczelkę nie należy dokręcać bardzo mocno tylko z wyczuciem na początek a później jedynie można ją trochę dokręcić gdy występują jakieś wycieki z pod niej.szaakaal pisze:bialas1 skoro masz ABK to pewnie masz korkową uszczelke
panowie to czy uszczelka jest korkowa czy gumowo metalowa zalezało od rocznika (mówie tu o uszczelce ori nie wymienianej) .Można wymienić z korkowej na gumowo metalową niezależnie od rocznika.Różnią sie szpilkami i oczywiście cena, korkowa tańsza, z victora reinza ok 10 zł ale podobno mniej wytrzymała ,a gumowo metalowa ok 70 ze szpilkami .Takie ceny są w KRK na kanarkowej gdzie ja sie zaopatrywalem ,ale można znaleść taniej .Myśle że temat można śmiało zamknac i nie spamować dalej bo to bez sensu .
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Niektóre nasze niunie mają po 20 i więcej i być może ktoś wcześniej już zmieniał na "nowszy" model metalowo gumowy. Opinie miały by sens gdyby każdy z nas miał swoją od nowości i wiedział co było wcześniej robione. Sprzedawca być może nie przyznawał się do niektórych wcześniejszych remontów. A w DE kiedy nasze niunie były młode właściciele serwisowali je w ASO i tam być może były dokonywane zmiany uszczelek (przykładna robota i dbanie o markę). Niemieckie ASO kiedyś to nie to co u nas. Może stąd cały galimatias.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Po pierwsze "rodzajów".Conad pisze:Ile rodzai uszczelek tyle opinii, każdy zachwala swoje
Najważniejsze, żeby nie przesadzić z dokręcaniem :mrgreen:
Po drugie nie chodzi o zachwalanie tylko o to by nie ciekło bez potrzeby. Nie chodzi o to czy korek czy metalowo gumowa jest lepsza czy gorsza. Chodzi o to by samemu zobaczyć co się ma pod maską i nie ulegać frajerom ze sklepów, którzy twierdzą, że metalowo-gumowa jest lepsza. Być może i jest lepsza ale co z tego jeżeli ona nie pasuje :shock: (szpilki z rantem).
I potem są tematy na forum, że ktoś ma potężny wyciek oleju, musi dolewać 1L na 1000 km. A jak tego nie zauważy to po jakimś czasie usłyszy panewki i znów temat, że mu coś stuka w silniku.
Oliwa w silniku rzecz święta i trzeba się jej przyglądać uważnie. Tak samo z jej obsługą.
a u mnie stara była gumowa i zamocowana na śruby z łbem sześciokątnym... Żadnych szpilek... ktoś tak ma? Czy to zda egzamin? Mam kupioną erlinga, jedna o nr 447.050 a druga 915.653. Sprzedawca twierdzi, że się różnią, ale na gołe oko nic nie widać. Dopiero Kolega Tomek1982 wyszukał, że różnica jest w grubości tego cienkiego półksiężyca. Pierwsza ma 3,8 mm a druga 5,3 mm. A mi właśnie ciekło przy kole wałka rozrządu...
Póki co złożę na śrubach, potem pomyślę nad zestawem ze szpilkami. Rozumiem, że nakrętek już nie ma w zestawie...?
Póki co złożę na śrubach, potem pomyślę nad zestawem ze szpilkami. Rozumiem, że nakrętek już nie ma w zestawie...?
WItam u mnie lało sie spod dekla i zrobiłem tak zakupiłem metalowa gumowa victor reinz wraz zestawem szpilek ( wczesniej rowniez mialem metalowo gumowa). Załozyłem nowa uszczelke przykrecilem na 3 razy na krzyz zaczynajac od srodkowych srub ale i tak cieklo... Więc kupiłme silikon do 300 stopni tez victor reinz, odtłusciłem pokrywe i głowice wkreciłem nowe szpilki złozyłem wszystko do kupy poczekałem 2 godzinki odpaliłem i od 2 miesiecy spokoj z wyciekem spod pokrywy zaworów pozdrawiam:)