Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] wymiana uszczelki do deklem zaworow

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 lut 2013, 22:13

szaakaal pisze:bialas1 skoro masz ABK to pewnie masz korkową uszczelke, zresztą wystarczy że podasz w sklepie model i ozn silnika i wierz mi że sprzedawca z automatu wyjedzie Ci z korkową... ja też przy wymianie tej uszczelki u siebie podobnie jak kolega BLUECONECT dałem silikon i trzyma jak cholera,sucho dookoła :-D
dlaczego niby jak ma ABK to korkową jak ja mam metalowo gumową w ABK

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 28 lut 2013, 22:24

szaakaal pisze:bialas1 skoro masz ABK to pewnie masz korkową uszczelke
Dlaczego piszesz że w ABK występują tylko korkowe uszczelki ja wcześniej miałem gumową i też niedawno zmieniałem na gumową. Jak każdą uszczelkę nie należy dokręcać bardzo mocno tylko z wyczuciem na początek a później jedynie można ją trochę dokręcić gdy występują jakieś wycieki z pod niej.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 01 mar 2013, 00:59

sylwester28ET pisze:nie należy dokręcać bardzo mocno tylko z wyczuciem na początek a później jedynie można ją trochę dokręcić gdy występują jakieś wycieki z pod niej.
dokladnie bo niestety uszczelke przykreconan a hama odrazupraktycznie mozna zmienic na nowa bo nie zda egzaminu..

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 01 mar 2013, 10:17

panowie to czy uszczelka jest korkowa czy gumowo metalowa zalezało od rocznika (mówie tu o uszczelce ori nie wymienianej) .Można wymienić z korkowej na gumowo metalową niezależnie od rocznika.Różnią sie szpilkami i oczywiście cena, korkowa tańsza, z victora reinza ok 10 zł ale podobno mniej wytrzymała ,a gumowo metalowa ok 70 ze szpilkami .Takie ceny są w KRK na kanarkowej gdzie ja sie zaopatrywalem ,ale można znaleść taniej .Myśle że temat można śmiało zamknac i nie spamować dalej bo to bez sensu .

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 01 mar 2013, 10:36

Od roku 09-1991 12-1994 w silnikach abm, ada, abt, abk były korkowe... oczywiście koledzy nie chce sie z Wami kłócic i wiem że można spotkać gumowe i inne tylko że takie znaleźisko wynika raczej z wczesniejszej wymiany...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 mar 2013, 12:56

Niektóre nasze niunie mają po 20 i więcej i być może ktoś wcześniej już zmieniał na "nowszy" model metalowo gumowy. Opinie miały by sens gdyby każdy z nas miał swoją od nowości i wiedział co było wcześniej robione. Sprzedawca być może nie przyznawał się do niektórych wcześniejszych remontów. A w DE kiedy nasze niunie były młode właściciele serwisowali je w ASO i tam być może były dokonywane zmiany uszczelek (przykładna robota i dbanie o markę). Niemieckie ASO kiedyś to nie to co u nas. Może stąd cały galimatias.

Awatar użytkownika
Conad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 17 cze 2008, 19:06

Post autor: Conad » 19 mar 2013, 19:46

Ile rodzai uszczelek tyle opinii, każdy zachwala swoje ;-)
Najważniejsze, żeby nie przesadzić z dokręcaniem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 20 mar 2013, 00:01

Conad pisze:Ile rodzai uszczelek tyle opinii, każdy zachwala swoje ;-)
Najważniejsze, żeby nie przesadzić z dokręcaniem :mrgreen:
Po pierwsze "rodzajów".

Po drugie nie chodzi o zachwalanie tylko o to by nie ciekło bez potrzeby. Nie chodzi o to czy korek czy metalowo gumowa jest lepsza czy gorsza. Chodzi o to by samemu zobaczyć co się ma pod maską i nie ulegać frajerom ze sklepów, którzy twierdzą, że metalowo-gumowa jest lepsza. Być może i jest lepsza ale co z tego jeżeli ona nie pasuje :shock: (szpilki z rantem).

I potem są tematy na forum, że ktoś ma potężny wyciek oleju, musi dolewać 1L na 1000 km. A jak tego nie zauważy to po jakimś czasie usłyszy panewki i znów temat, że mu coś stuka w silniku.

Oliwa w silniku rzecz święta i trzeba się jej przyglądać uważnie. Tak samo z jej obsługą.

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 21 mar 2013, 00:34

Panowie silniki ABK miały uszczelki korkowe do numeru nadwozia 8C-P-185164 lub jak kto woli do 04.1993, a od numeru 8C-P-185165 lub po04.1993 szły gumowe. Ja mam gumową (czerwiec 93')

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 23 maja 2014, 23:11

a u mnie stara była gumowa i zamocowana na śruby z łbem sześciokątnym... Żadnych szpilek... ktoś tak ma? Czy to zda egzamin? Mam kupioną erlinga, jedna o nr 447.050 a druga 915.653. Sprzedawca twierdzi, że się różnią, ale na gołe oko nic nie widać. Dopiero Kolega Tomek1982 wyszukał, że różnica jest w grubości tego cienkiego półksiężyca. Pierwsza ma 3,8 mm a druga 5,3 mm. A mi właśnie ciekło przy kole wałka rozrządu...

Póki co złożę na śrubach, potem pomyślę nad zestawem ze szpilkami. Rozumiem, że nakrętek już nie ma w zestawie...?

zoon02
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 gru 2013, 09:28
Lokalizacja: Radom

Post autor: zoon02 » 24 maja 2014, 13:25

WItam u mnie lało sie spod dekla i zrobiłem tak zakupiłem metalowa gumowa victor reinz wraz zestawem szpilek ( wczesniej rowniez mialem metalowo gumowa). Załozyłem nowa uszczelke przykrecilem na 3 razy na krzyz zaczynajac od srodkowych srub ale i tak cieklo... Więc kupiłme silikon do 300 stopni tez victor reinz, odtłusciłem pokrywe i głowice wkreciłem nowe szpilki złozyłem wszystko do kupy poczekałem 2 godzinki odpaliłem i od 2 miesiecy spokoj z wyciekem spod pokrywy zaworów pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 24 maja 2014, 17:30

Ja dziś poskładałem silnik i nowa uszczelka gumowa, ale nie na szpilkach tylko na śrubach. Zobaczymy ile wytrzyma, na razie chyba sucho. U mnie pasowała tylko jedna o nr 447.050 bo grubość gumy miała znaczenie z przodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl