Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90/NG] Nie dogrzewa się i gotuje się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 22 sty 2013, 18:59

marbaj, trochę się podłącze pod temat. Już kiedyś pisałem na forum o temperaturze w okresie zimowym. Obecnie jak jest 0 stopni to w trasie mam 70-80 stopni temperaturę i czujnik jest na pewno ok . Jak było -6 -10 to już 50-60 stopni. Nawet jak się zagrzeje do 90 i wyruszę to spadnie do 60. Postanowiłem kupić kolejny termostat ( czwarty ... ) i niestety dalej to samo. Denerwuje mnie to już ... A druga sprawa to dodatkowa chłodnicza, czy mogę użyć zamiast oryginalnej to np. nagrzewnicy ?

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 23 sty 2013, 12:29

A druga sprawa to dodatkowa chłodnicza, czy mogę użyć zamiast oryginalnej to np. nagrzewnicy ?
Można tylko będzie mniej wydajna. Trzeba skonstruować coś ala kieszeń przytwierdzić i potem wsunąć nagrzewnice. Warto by też osłonić ją jakąś drobną siatką przed uszkodzeniami np. przez owady. Potrzebne są oryginalne węże lub rzeźba z trojakiem.

NG jest mocno owiewane przez pęd powietrza z racji pustki z przodu (brak chłodnicy) a brak dolnej osłony pogarsza sytuację. Jeżeli wymiana termostatu nic nie dała a powinna, to pozostaje jedynie kartontiuning i zasłonięcie wlotu. pozostawiając jedynie cześć idącą na chłodnicę. Oczywiście karton czarny niewidoczny coby uniknąć komentarzy typu wiocha he he

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 23 sty 2013, 19:13

Oczywiście osłonę pod silnikiem mam. No niestety zostaje mi karton made ;D

koral351

Post autor: koral351 » 03 mar 2013, 12:04

subratri pisze:koral - nie czujnik tylko trzeba ustawić wskazówkę zegara na swoim miejscu.
Ja miałem takie same objawy w mondeo. Przy spokojnym spacerowaniu zimny, jak troszeczke szybciej to czajnik odrazu. Winna była pompa.
No i jeszcze trzeba pamiętać że VAG jeździ na G12, nie na wodzie, nie na zielonym płynie, ani niczym innym. Jak wlejesz inny niż g12 to zagotujesz wcześniej czy później.

Wskazówki nie mogę przestawić, bo na zimnym stoi normalnie poniżej 50 i po nagrzaniu podnosi się do 70. Jakbym dał na 90 na ciepłym, to po ostygnięciu spadła by na 50 albo 60. Jest za duża różnica na wskazówce ok. 1cm. Tak,że to nie wina źle ustawionej wskazówki tylko raczej czujnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl