Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3] czujnik wiatraka?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 02 mar 2013, 16:39

Czy możliwe, że żadne? bo tak mi wyszło.

PS. Koło skrzynki bezpieczników gdzie przykręcone jest nadkole były kabelek z masą, było go z 5cm. Od czego on był?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 mar 2013, 17:45

ale aby sprawdzić napięcie musisz wpierw zewrzeć przewody przy czujnku.
bialas1 pisze:PS. Koło skrzynki bezpieczników gdzie przykręcone jest nadkole były kabelek z masą, było go z 5cm. Od czego on był?
nie bardzo kumam o jaki kabelek chodzi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 mar 2013, 17:53

shellah pisze:
bialas1 pisze:Następnie zwarłem ręcznie magnesy z przekażnika i wiatraki ruszyły.
bialas1 pisze:Podłączyłem przekaźnik 214 bezpośrednio pod 12V i usłyszałem pyknięcie
bialas1 pisze:Czyli doszedłem do wniosku, że przekaźnik jest sprawny, wiatraki również, bezpieczniki dobre
po tym wniosek mam że jest zbyt małe napięcie aby przekaźnik ruszył
Tylko napięcie idzie pierw na termo włącznik w chłodnicy potem na przekaźnik. Jak masz dwu biegowy to są dwa przekaźniki #2 i #11. Najpierw zobacz czy na czujnik dochodzi napięcie.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 02 mar 2013, 18:15

Czyli tak - zdejmuję wtyczkę z czujnika przy chłodnicy i zwieram przewody 1 i 3, wyciągam przekaźnik 214 i sprawdzam czy jest jakieś napięcie, dobrze zrozumiałem? Zapłon włączony czy nie?

Jarewa w jaki sposób to sprawdzić?

Przepraszam za może głupie pytania ale chcę rozwiązać ten problem przed cieplejszymi dniami a z elektryką nie miałem wcześniej doczynienia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 mar 2013, 18:46

Zapłon włączony bo bez zapłonu nie ma napięcia w wtyczce termo włącznika.

Robisz jakąś próbówkę z żarówki 12v 21w tak by miała kabelki (może być w oprawce) zdejmujesz wtyczkę z termo włącznika (czujnik temperatury w chłodnicy) jeden kabelek dotykasz masy drugi któryś z wtyczki i ma żarówka świecić.

Do dalszej analizy potrzebne info czy czujnik jednobiegowy czy dwu?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 03 mar 2013, 17:07

Jarewa pisze: Robisz jakąś próbówkę z żarówki 12v 21w tak by miała kabelki (może być w oprawce) zdejmujesz wtyczkę z termo włącznika (czujnik temperatury w chłodnicy) jeden kabelek dotykasz masy drugi któryś z wtyczki i ma żarówka świecić.

Do dalszej analizy potrzebne info czy czujnik jednobiegowy czy dwu?
Sprawdzone, żarówka nie świeci. Jakie podjąć działania i czym może to być spowodowane?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2013, 17:19

Masz AC? wiatrak dwubiegowy?

Sprawdź bezpiecznik nr15

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 03 mar 2013, 17:40

Nie mam. Jak mogę sprawdzić czy jest dwubiegowy? Z wyglądu takie jak te: http://allegro.pl/audi-80-b4-wentylator ... 95035.html
Bezpieczniki wszystkie dobre, sprawdzane miernikiem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2013, 17:44

bialas1 pisze:Jak mogę sprawdzić czy jest dwubiegowy?
Czy do czujnika idą dwa kable czy trzy?

Trochę zamieszałem chyba i za to przepraszam. Ale te zamieszanie wyjaśni kolor kabli przy wtyczce czujnika w chłodnicy bo były dwie możliwości.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 03 mar 2013, 19:23

Czujnik kolor niebieski 2 piny, wtyczka 3 pinowa ale środkowe wejście nie jest nigdzie podłączone. Do czujnika (wtyczka) idą 2 kable w kolorach:
- czerwono-zielony
- niebiesko-czerwony

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2013, 20:31

Uf to jednak dobrze powiedziałem na niebiesko/czerwonym musi być napięcie 12v ten kabel idzie na pin D75A gdzie wyjście d75a to bezpiecznik nr12 no ale skoro sprawdzany i wierze ze sprawny bo to ogólny zasila połowę rzeczy (15A) nic innego jak przecięty urwany kabel gdzieś, musisz pod kierownicą dojść do wtyczki D odnaleźć ten kabel i sprawdzić ciągłość.

Bo tak na przyszłość druga opcja jak by ktoś szukał to termo włącznik w drugiej opcji zamyka obwód masy ale to inne kolory brązowe

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 mar 2013, 22:11

a abk nie ma opornicy?

KiM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 maja 2010, 18:54
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: KiM » 13 kwie 2013, 19:32

Witam!
U mnie wentylator chodził bez przerwy. Wyciągnięcie kostki z czujnika i wentylator stoi. Wymieniłem czujnik temperatury, zagrzałem silnik, wentylator zadziałał.
Wszystko już ok. Dzięki za poradę.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 11 maja 2013, 23:49

Odświeże temat bo jak widać wcześniejsze posty trochę czasu mineło a problem został, robi się coraz bardziej gorąco i muszę jakoś naprawić wiatraki. Co wiem:
-wiatraki nie działają, po zwarciu przewodów z wtyczki czujnika wiatraki nie ruszają
-z wtyczki wychodzą 2 kable (czarw-ziel, nieb-czerw), obydwa nie mają żadnych przebić i przejście do skrzynki bezpieczników jest jak najbardziej dobre, sprawdzane miernikiem od wtyczki do skrzynki
-wiatraki są sprawne, rozwaliłem jeden zapasowy przekaźnik 213 (od uruchamiania wiatraków), po ręcznym zetknięciu magnesów o ile tak to się nazywa w przekaźniku wiatraki ożyły i zaczęły kręcić.
-powyższe problemy mogłyby wskazywać na problem z bezpiecznikiem albo przekaźnikiem lecz bezpieczniki wszystkie są dobre. Sam wyjęty przekaźnik podłączyłem pod 12V i usłyszałem pyknięcie czyli jest dobry.
-po zwarciu przewodów we wtyczce czujnika wiatraka nie ma żadnego pyknięcia wiatraka a kable są całe, nie przecięte i idą do skrzynki bezpieczników.

Macie chłopaki jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 12 maja 2013, 00:18

https://audi80.pl/b4-abk-wentylator- ... t78329.htm wtym temacie jest schemat w jednym z mych postow

to ze zwarles i zaskoczyly to patrz po stronie zasilajacej cewke tego przekaznika, i pomysl dlaczego niechce prad isc przez cewke ... np bezpiecznik 15ty, 100% ze sprawny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl