[80 b3] czujnik wiatraka?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tylko napięcie idzie pierw na termo włącznik w chłodnicy potem na przekaźnik. Jak masz dwu biegowy to są dwa przekaźniki #2 i #11. Najpierw zobacz czy na czujnik dochodzi napięcie.shellah pisze:bialas1 pisze:Następnie zwarłem ręcznie magnesy z przekażnika i wiatraki ruszyły.bialas1 pisze:Podłączyłem przekaźnik 214 bezpośrednio pod 12V i usłyszałem pyknięciepo tym wniosek mam że jest zbyt małe napięcie aby przekaźnik ruszyłbialas1 pisze:Czyli doszedłem do wniosku, że przekaźnik jest sprawny, wiatraki również, bezpieczniki dobre
Czyli tak - zdejmuję wtyczkę z czujnika przy chłodnicy i zwieram przewody 1 i 3, wyciągam przekaźnik 214 i sprawdzam czy jest jakieś napięcie, dobrze zrozumiałem? Zapłon włączony czy nie?
Jarewa w jaki sposób to sprawdzić?
Przepraszam za może głupie pytania ale chcę rozwiązać ten problem przed cieplejszymi dniami a z elektryką nie miałem wcześniej doczynienia.
Jarewa w jaki sposób to sprawdzić?
Przepraszam za może głupie pytania ale chcę rozwiązać ten problem przed cieplejszymi dniami a z elektryką nie miałem wcześniej doczynienia.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zapłon włączony bo bez zapłonu nie ma napięcia w wtyczce termo włącznika.
Robisz jakąś próbówkę z żarówki 12v 21w tak by miała kabelki (może być w oprawce) zdejmujesz wtyczkę z termo włącznika (czujnik temperatury w chłodnicy) jeden kabelek dotykasz masy drugi któryś z wtyczki i ma żarówka świecić.
Do dalszej analizy potrzebne info czy czujnik jednobiegowy czy dwu?
Robisz jakąś próbówkę z żarówki 12v 21w tak by miała kabelki (może być w oprawce) zdejmujesz wtyczkę z termo włącznika (czujnik temperatury w chłodnicy) jeden kabelek dotykasz masy drugi któryś z wtyczki i ma żarówka świecić.
Do dalszej analizy potrzebne info czy czujnik jednobiegowy czy dwu?
Sprawdzone, żarówka nie świeci. Jakie podjąć działania i czym może to być spowodowane?Jarewa pisze: Robisz jakąś próbówkę z żarówki 12v 21w tak by miała kabelki (może być w oprawce) zdejmujesz wtyczkę z termo włącznika (czujnik temperatury w chłodnicy) jeden kabelek dotykasz masy drugi któryś z wtyczki i ma żarówka świecić.
Do dalszej analizy potrzebne info czy czujnik jednobiegowy czy dwu?
Nie mam. Jak mogę sprawdzić czy jest dwubiegowy? Z wyglądu takie jak te: http://allegro.pl/audi-80-b4-wentylator ... 95035.html
Bezpieczniki wszystkie dobre, sprawdzane miernikiem.
Bezpieczniki wszystkie dobre, sprawdzane miernikiem.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Uf to jednak dobrze powiedziałem na niebiesko/czerwonym musi być napięcie 12v ten kabel idzie na pin D75A gdzie wyjście d75a to bezpiecznik nr12 no ale skoro sprawdzany i wierze ze sprawny bo to ogólny zasila połowę rzeczy (15A) nic innego jak przecięty urwany kabel gdzieś, musisz pod kierownicą dojść do wtyczki D odnaleźć ten kabel i sprawdzić ciągłość.
Bo tak na przyszłość druga opcja jak by ktoś szukał to termo włącznik w drugiej opcji zamyka obwód masy ale to inne kolory brązowe
Bo tak na przyszłość druga opcja jak by ktoś szukał to termo włącznik w drugiej opcji zamyka obwód masy ale to inne kolory brązowe
Odświeże temat bo jak widać wcześniejsze posty trochę czasu mineło a problem został, robi się coraz bardziej gorąco i muszę jakoś naprawić wiatraki. Co wiem:
-wiatraki nie działają, po zwarciu przewodów z wtyczki czujnika wiatraki nie ruszają
-z wtyczki wychodzą 2 kable (czarw-ziel, nieb-czerw), obydwa nie mają żadnych przebić i przejście do skrzynki bezpieczników jest jak najbardziej dobre, sprawdzane miernikiem od wtyczki do skrzynki
-wiatraki są sprawne, rozwaliłem jeden zapasowy przekaźnik 213 (od uruchamiania wiatraków), po ręcznym zetknięciu magnesów o ile tak to się nazywa w przekaźniku wiatraki ożyły i zaczęły kręcić.
-powyższe problemy mogłyby wskazywać na problem z bezpiecznikiem albo przekaźnikiem lecz bezpieczniki wszystkie są dobre. Sam wyjęty przekaźnik podłączyłem pod 12V i usłyszałem pyknięcie czyli jest dobry.
-po zwarciu przewodów we wtyczce czujnika wiatraka nie ma żadnego pyknięcia wiatraka a kable są całe, nie przecięte i idą do skrzynki bezpieczników.
Macie chłopaki jakieś pomysły?
-wiatraki nie działają, po zwarciu przewodów z wtyczki czujnika wiatraki nie ruszają
-z wtyczki wychodzą 2 kable (czarw-ziel, nieb-czerw), obydwa nie mają żadnych przebić i przejście do skrzynki bezpieczników jest jak najbardziej dobre, sprawdzane miernikiem od wtyczki do skrzynki
-wiatraki są sprawne, rozwaliłem jeden zapasowy przekaźnik 213 (od uruchamiania wiatraków), po ręcznym zetknięciu magnesów o ile tak to się nazywa w przekaźniku wiatraki ożyły i zaczęły kręcić.
-powyższe problemy mogłyby wskazywać na problem z bezpiecznikiem albo przekaźnikiem lecz bezpieczniki wszystkie są dobre. Sam wyjęty przekaźnik podłączyłem pod 12V i usłyszałem pyknięcie czyli jest dobry.
-po zwarciu przewodów we wtyczce czujnika wiatraka nie ma żadnego pyknięcia wiatraka a kable są całe, nie przecięte i idą do skrzynki bezpieczników.
Macie chłopaki jakieś pomysły?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
https://audi80.pl/b4-abk-wentylator- ... t78329.htm wtym temacie jest schemat w jednym z mych postow
to ze zwarles i zaskoczyly to patrz po stronie zasilajacej cewke tego przekaznika, i pomysl dlaczego niechce prad isc przez cewke ... np bezpiecznik 15ty, 100% ze sprawny?
to ze zwarles i zaskoczyly to patrz po stronie zasilajacej cewke tego przekaznika, i pomysl dlaczego niechce prad isc przez cewke ... np bezpiecznik 15ty, 100% ze sprawny?