[All] Termostat a wskazania temperatury
kiwus korek ma to do tego że utrzymuje w układzie chłodzenia pewne ciśnienie w celu podniesienia temperatury wrzenia płynu chłodniczego. Może masz dobrany zły termostat?? Jak byś miał nieszczelną nagrzewnicę to ubywałoby Ci płynu i w środku miałbyś mokro. Póki co czujników nie wymieniaj bo to nie przez nie płyn Ci wywala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie trać kasy na zbędne wymiany czujników ,termostatu i tp .Po objawach które opisałeś ,ewidentnie wina uszczelki pod głowicą Kompresja z cylindrów wali ci w kanały wodne i od razu wywala płyn ...węże wodne przy takim uszkodzeniu ,też powinny być twarde.Jak chcesz mieć 100% pewność ( ja mam 8-) ) to podjedż do kogoś kto ma czujnik do sprawdzania spalin w płynie chłodniczym ,po tym już wątpliwości miał nie bedzieszkiwus pisze:no chyba ze faktycznie wina uszczelki no... tego się obawiamPieterB pisze:kiwus, a węże są mocno twarde :?:
Próbowałeś może korek podmieniać :?: bo też kiedyś miałem i wina leżała po stronie uszkodzonego korka ze 20 zł i po sprawie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ale ja nie każę Ci nic kupować, ja tylko się zapytałem czy próbowałeś tego.kiwus pisze:Ale co ma do tego korek?? Wiesz no kupowac wszytsko po kolei po 20 30 zł to też suma sie uzbiera nie lada do tego czujnik zaraz każa mi wymienic mechanicy termostat i wyjdzie grubo koło 700zł węże zaraz będe sprawdzał ide właśnie palić samochód napisze jak go rozgrzeje. Teraz bezPieterB pisze:kiwus, a węże są mocno twarde :?:
Próbowałeś może korek podmieniać :?: bo też kiedyś miałem i wina leżała po stronie uszkodzonego korka ze 20 zł i po sprawie.
Miałem kiedyś problem z odpowietrzeniem układu po wymianie termostatu i właśnie sadziło strasznie płyn i po wymianie korka pomogło.
Też jestem zdania że to ewidentnie uszczelka jak napisał munior ale nie chciałem Cię od razu straszyć.
[ Dodano: 2013-02-24, 17:29 ]
ps A to dopiero byś mnie zbeształ za koszty
Zamiast kupować nowy korek można przeprowadzić prosty test. Wystarczy odkręcić korek na zimnym silniku, odpalić silnik i pozwolić aby chodził i się rozgrzewał. Jeśli zacznie wywalać płyn to znaczy, że to nie wina korka i że trzeba szukać gdzieś dalej. Najprawdopodobniej tam, gdzie napisał Munior. W każdym razie przez jakimkolwiek dłubaniem w silniku najpierw bym sprawdził jak zachowuje się na postoju bez korka. Jeśli natomiast silnik się rozgrzeje tak, że aż włączą się wentylatory, a płynu nie wywali, to wstrzymałbym się z tą wymianą uszczelki.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Manfred 19 własnie nad tym też sie zastanawiam tyle ze nie korek a martwi mnie przy zbiorniczku ten cały nie wiem przelew czy odpowietrznik ten wężyk który to dochodz do zbiorniczka od chłodnicy ten mały bo niby jest włozony do zbiorniczka ale jest wyrwany po prostu i tak jest ale powiedzmy szczerze wlewa sie płyn do zbiornika ale nie jest szczelne to moze przez to?? wyjęłem termostat i wlałem płyn i teraz będe próbował jeździć bo póki co zrobiłem ok 4km i nie wywaliło mi płynu ale temp fakltycznie pond 90 ok 98 i wiatrak załacza sie i zaczyna chłodzić ale jeszcze nie wiem czy będzie wystarczająco chłodził ten wiatrak no jeśli uszczelka to się okaże jak mi już pare pusci... jexdziłem bez termostatu wiec dziwne dla mnie zeby bez termostatu i potrafiło mi nowo założona uszczelkę bo powiedzmy szczerze silnik składany teraz był zaraz po kupnie samochodu na nowych czesciach i żeby od razu mi tak dmuchnęło... Do bani ze od złożenia silnika mi nie chodził czujnik temp bo bym wiedział czy od złożenia tak było czy teraz tak jakos zaczął świrować....
PieterB daj ze Ty spokój nie beształ bym Cie i nie piłem tak z agresją czy wyrzutami wielkimi ze na koszty mnie naciagasz nie nie o to mi chodziło tylko tak jakos sie napisało pokojny człowiek ze mnie xD <ok>
PieterB daj ze Ty spokój nie beształ bym Cie i nie piłem tak z agresją czy wyrzutami wielkimi ze na koszty mnie naciagasz nie nie o to mi chodziło tylko tak jakos sie napisało pokojny człowiek ze mnie xD <ok>
To tak jak jade to powietrze chyba (99999tak wydaje mi się) chłodzi go elegancko ale jak tylko korek albo cos to od razu temp na ponad 90 wiatrak kręci sie i chłodzi aczkolwiek nie daje chyba rady zbić za bardzo temp jak tylko rusze dalej to już temperatura spada... Węże ciepłe i dosc takie twarde. No kompresja była sprawdzana jakiś czas temu i książkowa bojak już wspominałem składany silnik był na nowo teraz niedawno... Znajomy mechanik powiedział zę moze nowa pompa wody jest walnięta albo mozę reduktor od gazu do wymiany bo moze on coś tam robi i taka temperatura wyskakuje....
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm
manfred19, no coś ma.ostatnio mój brat miał z tym problem.też łapało temperaturę 130 w jego a4. samochód do mechanika, ten od razu, że uszczelka.silnik do remontu..odebraliśmy samochód, wracamy do domu wszystko cacy do momentu, gdy przełączył się na gaz to temperatura znów 130...gość skasował za remont silnika, a winny był tylko reduktor..więc lepiej może sprawdzić najpierw te tańsze możliwości <ok>
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm
instalacja sekwencyjna.ten mechanik, który robił remont silnika wcisnął jakiś badziewny reduktor niby po regeneracji. potem jeździliśmy do faceta, który zakładał gaz, żeby wszystko poustawiał.powiedzieliśmy mu jaka sytuacja z tym mechanikiem.gazownik powiedział, że w reduktorze poszła uszczelka i gaz szedł do obiegu płynu.i to na 100% było przyczyną, bo grzał się tylko na gazie.na benzynie trzymał temperaturę normalnie.nowy reduktor+podłączenie pod kompa+robocizna=300zł.