Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 24 lut 2013, 15:01

kiwus korek ma to do tego że utrzymuje w układzie chłodzenia pewne ciśnienie w celu podniesienia temperatury wrzenia płynu chłodniczego. Może masz dobrany zły termostat?? Jak byś miał nieszczelną nagrzewnicę to ubywałoby Ci płynu i w środku miałbyś mokro. Póki co czujników nie wymieniaj bo to nie przez nie płyn Ci wywala.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lut 2013, 15:11

kiwus pisze:
PieterB pisze:kiwus, a węże są mocno twarde :?:
Próbowałeś może korek podmieniać :?: bo też kiedyś miałem i wina leżała po stronie uszkodzonego korka ze 20 zł i po sprawie.
no chyba ze faktycznie wina uszczelki no... tego się obawiam
Nie trać kasy na zbędne wymiany czujników ,termostatu i tp .Po objawach które opisałeś ,ewidentnie wina uszczelki pod głowicą :-P Kompresja z cylindrów wali ci w kanały wodne i od razu wywala płyn ...węże wodne przy takim uszkodzeniu ,też powinny być twarde.Jak chcesz mieć 100% pewność ( ja mam 8-) ) to podjedż do kogoś kto ma czujnik do sprawdzania spalin w płynie chłodniczym ,po tym już wątpliwości miał nie bedziesz

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lut 2013, 17:27

kiwus pisze:
PieterB pisze:kiwus, a węże są mocno twarde :?:
Próbowałeś może korek podmieniać :?: bo też kiedyś miałem i wina leżała po stronie uszkodzonego korka ze 20 zł i po sprawie.
Ale co ma do tego korek?? Wiesz no kupowac wszytsko po kolei po 20 30 zł to też suma sie uzbiera nie lada do tego czujnik zaraz każa mi wymienic mechanicy termostat i wyjdzie grubo koło 700zł :( węże zaraz będe sprawdzał ide właśnie palić samochód napisze jak go rozgrzeje. Teraz bez
ale ja nie każę Ci nic kupować, ja tylko się zapytałem czy próbowałeś tego.
Miałem kiedyś problem z odpowietrzeniem układu po wymianie termostatu i właśnie sadziło strasznie płyn i po wymianie korka pomogło.
Też jestem zdania że to ewidentnie uszczelka jak napisał munior ale nie chciałem Cię od razu straszyć.

[ Dodano: 2013-02-24, 17:29 ]
ps A to dopiero byś mnie zbeształ za koszty :-P

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 24 lut 2013, 18:21

Zamiast kupować nowy korek można przeprowadzić prosty test. Wystarczy odkręcić korek na zimnym silniku, odpalić silnik i pozwolić aby chodził i się rozgrzewał. Jeśli zacznie wywalać płyn to znaczy, że to nie wina korka i że trzeba szukać gdzieś dalej. Najprawdopodobniej tam, gdzie napisał Munior. W każdym razie przez jakimkolwiek dłubaniem w silniku najpierw bym sprawdził jak zachowuje się na postoju bez korka. Jeśli natomiast silnik się rozgrzeje tak, że aż włączą się wentylatory, a płynu nie wywali, to wstrzymałbym się z tą wymianą uszczelki.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 24 lut 2013, 19:34

Ale samoprzezsie wszystko mówi że to uszczelka, bo osiągnięcie temp ponad 90 stopni silnika bez termostatu to jest nie możliwe. wiem bo sam to przerabiałem i winna była uszczelka. I jak pisał Munior sprawdź trwardość węży.

kiwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 16 paź 2012, 08:19
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: kiwus » 25 lut 2013, 19:45

Manfred 19 własnie nad tym też sie zastanawiam tyle ze nie korek a martwi mnie przy zbiorniczku ten cały nie wiem przelew czy odpowietrznik ten wężyk który to dochodz do zbiorniczka od chłodnicy ten mały bo niby jest włozony do zbiorniczka ale jest wyrwany po prostu i tak jest ale powiedzmy szczerze wlewa sie płyn do zbiornika ale nie jest szczelne to moze przez to?? wyjęłem termostat i wlałem płyn i teraz będe próbował jeździć bo póki co zrobiłem ok 4km i nie wywaliło mi płynu ale temp fakltycznie pond 90 ok 98 i wiatrak załacza sie i zaczyna chłodzić ale jeszcze nie wiem czy będzie wystarczająco chłodził ten wiatrak no jeśli uszczelka to się okaże jak mi już pare pusci... jexdziłem bez termostatu wiec dziwne dla mnie zeby bez termostatu i potrafiło mi nowo założona uszczelkę bo powiedzmy szczerze silnik składany teraz był zaraz po kupnie samochodu na nowych czesciach i żeby od razu mi tak dmuchnęło... Do bani ze od złożenia silnika mi nie chodził czujnik temp bo bym wiedział czy od złożenia tak było czy teraz tak jakos zaczął świrować....
PieterB daj ze Ty spokój nie beształ bym Cie i nie piłem tak z agresją czy wyrzutami wielkimi ze na koszty mnie naciagasz nie nie o to mi chodziło tylko tak jakos sie napisało pokojny człowiek ze mnie xD <ok>

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 25 lut 2013, 21:08

kiwus u mnie jak był walnięty termostat to podczas jazdy nigdy 70 stopni nie przekroczyłem......masz możliwość sprawdzenia kompresji na garach?? Przewody masz bardzo twarde??

kiwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 16 paź 2012, 08:19
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: kiwus » 02 mar 2013, 14:23

To tak jak jade to powietrze chyba (99999tak wydaje mi się) chłodzi go elegancko ale jak tylko korek albo cos to od razu temp na ponad 90 wiatrak kręci sie i chłodzi aczkolwiek nie daje chyba rady zbić za bardzo temp jak tylko rusze dalej to już temperatura spada... Węże ciepłe i dosc takie twarde. No kompresja była sprawdzana jakiś czas temu i książkowa bojak już wspominałem składany silnik był na nowo teraz niedawno... Znajomy mechanik powiedział zę moze nowa pompa wody jest walnięta albo mozę reduktor od gazu do wymiany bo moze on coś tam robi i taka temperatura wyskakuje.... :-(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 mar 2013, 14:51

kiwus pisze: reduktor od gazu
Reduktor out i wiadomo (obejście płynu dwie rurki złączyć ze sobą) , aczkolwiek uszkodzony sprawia wiele niewyjaśnionych przyczyn grzania się auta.

kiwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 16 paź 2012, 08:19
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: kiwus » 06 mar 2013, 07:10

Ale jak odepne reduktor zamkne butle zawór i złącze węże to na postoju nie powinno być temp silnika nie powinien się grzać tak?? :-/

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 06 mar 2013, 07:50

Reduktor ma jakiś wpływ na grzanie się silnika?? Jak już to silnik się dłużej przez niego grzeje ponieważ gaz jak odparowuje to wytwarza się niska temperatura.

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 06 mar 2013, 09:34

manfred19, no coś ma.ostatnio mój brat miał z tym problem.też łapało temperaturę 130 w jego a4. samochód do mechanika, ten od razu, że uszczelka.silnik do remontu..odebraliśmy samochód, wracamy do domu wszystko cacy do momentu, gdy przełączył się na gaz to temperatura znów 130...gość skasował za remont silnika, a winny był tylko reduktor..więc lepiej może sprawdzić najpierw te tańsze możliwości <ok> ;-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 06 mar 2013, 10:25

daniel110791 napisz coś więcej.....co było nie tak z tym reduktorem?? Jakiej generacji instalacja??

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 06 mar 2013, 11:04

instalacja sekwencyjna.ten mechanik, który robił remont silnika wcisnął jakiś badziewny reduktor niby po regeneracji. potem jeździliśmy do faceta, który zakładał gaz, żeby wszystko poustawiał.powiedzieliśmy mu jaka sytuacja z tym mechanikiem.gazownik powiedział, że w reduktorze poszła uszczelka i gaz szedł do obiegu płynu.i to na 100% było przyczyną, bo grzał się tylko na gazie.na benzynie trzymał temperaturę normalnie.nowy reduktor+podłączenie pod kompa+robocizna=300zł.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 06 mar 2013, 11:19

Ladna akcja. Nie smierdzialo gazem z układu chłodzenia?? Przewody wodne były twarde?? Sorki za tyle pytań ale może odpowiedź na któreś z nich przyda się koledze do rozwiązania jego problemu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl