Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wzrost predkość po puszczeniu gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sys20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Olkusz

[B4 ABK] Wzrost predkość po puszczeniu gazu

Post autor: sys20 » 04 mar 2013, 07:40

Witam, mam od niedawna B4 benzyna 115 KM i taki problem, w trakcie jazdy obojetnie z jaką predkością i na jaki biegu gdy puszcze gaz to samochód jeszcze przez jakaś sekunde "ciągnie" a nastepnie zwalnia silnik hamuje. Gdy dodam gazu na biegu jałowym mam wrażenie że obtory trosze za wolno schodzą w dół i nie trzymają zawsze tej samej wartości. Może ktoś miał coś podobnego i podpowie gdzie szukać przyczyny.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 04 mar 2013, 07:41

silnik krokowy może warto sprawdzić ;]

sys20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Olkusz

przestawiony zapłon?

Post autor: sys20 » 07 mar 2013, 15:00

Wyczyściłem dokładnie kilkanascie razy benzyną silkik krokowy, do tego zmieniłem niebieski czujnik temperatury, sprawdziłam kable od wtrysku rozruchowego (są dobre , wtrysk dziala poprawnie) , regulator podciśnienia paliwa również jest sprawny (nie ma paliwa w wężyku) aparat zapłonowy jest nowy, nowe świece i kable. Problem pozostał obroty schodzą zdecydowanie za wolno . Czy może mieć to związek ze złym ustawieniem zapłonu???? bo jak rano odpalam samochód łapie dopiero za 3,4 obrotem wałka. przestawiony zapłon?

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 07 mar 2013, 15:15

sys20, obstawiałbym zapłon bądź słynny przekaźnik 30.

sys20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Olkusz

zapłon czy przekaźnik

Post autor: sys20 » 07 mar 2013, 16:12

Kiedy jade z prędkością np. 80km/h na biegu 4 wciskam sprzęgło a obroty jeszcze przez 1-1.5 sekundy stoją w miejsciu (nawet lekko idą w górę) po czym spadają (wolno) na ok 860. Czy to jest normalne? wydaje mi sie że chyba nie. Proszę o jakąś wypowiedz w tej sprawie.
A przekaźnik 30 nie jest przypadkiem odpowiedzialny za stabilne obroty biegu jałowego?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 mar 2013, 16:40

przekaznik 30 bardziej jak na jalowym masz 850 obr/min i ci buja lub skaczą troche ogólnie odpowiada za trzymanie stalego napiecia ,czyli odpowiada za napiecie do ECU

bardziej obstawial bym czujnik polozenia przepsutnicy uszkodzony potrafi sam dodawac gazu itp znajduje sie od spodu przepustnicy zerknij na kable idące do niego czasami sie o cos potrafią przetrzec

A przekaznik 30 dla pewnosci zdemnotuj i przelutuj pare minut roboty

zapłon też sprawdz pamiętaj o procedurze dotyczącej ustawianiu zapłonu w ABK którą znajdziesz na forum

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 07 mar 2013, 19:19

tomek1982, a jak myślisz co może być przyczyną tego że na zimnym obroty mam 950-1000 a jak się nagrzewa to do 1200 dochodzą? ma to miejsce na jałowym.. Dość irytujące w korkach.. i tak chwieje lekko +/-50 rmp. Do zbadania mam jeszcze 30 myśle, bo czujnik temp niebieski już wymieniłem EPS'a. Myślałem, że już ustało ale problem nadal występuje.

trixx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 27 paź 2010, 20:20
Lokalizacja: tomaszów mazowiecki

Post autor: trixx » 08 mar 2013, 21:34

a przeplywka panowie lub lewe powietrze w dolocie nie moze takich anomali robic ??

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 08 mar 2013, 22:18

abk jest wrażliwy na lewe powietrze, jeżeli faluje ci na jałowym to prawie napewno masz nieszczelny dolot, ale sprawdź też zapłon i pamiętaj o zablokowaniu

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 08 mar 2013, 22:55

Dla pewności kupiłem 30stkę jeszcze ... jutro zmienię i zobaczę. Prawie pewny jeszcze jestem, że zapłon mam do korekty tylko nie ma u mnie komu tego powierzyć ...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 mar 2013, 23:09

nie dowiesz sie jezeli nie bedzie sprawdzony zaplon, przekaznik 30, czasami krokowiec nie zawsze mycie pomaga,czujnik polozenia przepustnicy

jak nie ma komu sprawdzic zaplonu a masz troche pojecia up lampe z regulacja najlepiej i sprawdz a lampa przyda sie jak majsterkujesz troche przy aucie

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 08 mar 2013, 23:42

tomek1982, ale czy możliwe by przez zapłon źle ustawiony obroty jałowego były raz 900 a raz np 1100?

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 09 mar 2013, 06:57

benek9202, możliwe bo zaczyna detonować mieszanke w momentach w których nie powinien, przez co nierówno pracuje i buja obrotami, a miales moze rozrzad ostatnio wymieniany?

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 09 mar 2013, 14:46

Rozrząd był wymieniany zaraz po zakupie i po wymianie mechanik może zabrał się za zapłon.. Aczkolwiek nie udało mu się chyba tak jak to powinno być.. Ogólnie jak kupiłem auto to był problem jeszcze z przepływką, ale ona została wymieniona w dzień wymiany rozrządu i nie ma tych objawów, że obroty lecą do 3 tys co powodował niesprawny przepływomierz ale te małę falowania pozostały plus to że na jałowym raz jest np 800 a raz 1100... Wymieniłem ost niebieską czujkę na EPS'a ale to jednak nie to i zakupiłem przekaźnik 30 tylko czeka na włożenie..

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 10 mar 2013, 08:24

benek9202, to ja bym zaczal od porzadnego ustawienia zaplonu, jezeli nie znasz nikogo, kto potrafi to zrobic w abk, a masz troche wiedzy mechanicznej, kup lampe i zrob to sam, wcale nie jest to trudne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl