[b4 1z] bębny tył - słaby ręczny, dobry roboczy
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
[b4 1z] bębny tył - słaby ręczny, dobry roboczy
W swojej dziabci wymieniłem szczęki z tyłu z myślą, wcześniej też miałem rękaw słaby, czasem i na śniegu nie chciało blokować.
A więc tak, wymieniłem szczęki z tyłu (tylko szczęki od strony silnika były zużyte). No i sprawa wygląda tak: ręczny zaczyna załapywać na 3 ząbek, na 4 ząbku czuć siłę hamowania, jednak już im bardziej zaciągąłem to siła hamowania nie rosła, ręczny chodzi dosyć ciężko, koła nawet na piachu nie zblokuje. Hamulec roboczy działa, na asfalcie tył mi blokuje więc działa. Co zrobić?
A więc tak, wymieniłem szczęki z tyłu (tylko szczęki od strony silnika były zużyte). No i sprawa wygląda tak: ręczny zaczyna załapywać na 3 ząbek, na 4 ząbku czuć siłę hamowania, jednak już im bardziej zaciągąłem to siła hamowania nie rosła, ręczny chodzi dosyć ciężko, koła nawet na piachu nie zblokuje. Hamulec roboczy działa, na asfalcie tył mi blokuje więc działa. Co zrobić?
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Warto też sprawdzić czy cylinderki sa sprawne, czy nie maja wycieków a tak to jak koledzy ci napisali wyżej ja bym wymienił linki od razu bo często już są tak wyciągnięte że nie pracują dobrze oraz sprawdził samoregulator czy działa dobrze bo jak piszesz ze tylko jedna szczęka ścierała sie to coś nie tak
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Rękaw idzie dosyć wysoko, od 3 ząbka czuć, że coś tam załapuje od 4 ząbka zaczyna się jakieś hamowanie, mogę ciągnąć dużo wyżej, ale siła hamowania się nie zmienia. Na śniegu też jest problem żeby zerwać przyczepność. Jak już załapie to jest ciężko, ale nie ma tragedii, czuć po prostu znaczny opór, ale dźwignia idzie do góry.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
jest to różnie zależy od auta w grupie VAG jest to taki klinik ze sprężynką. operacja zmiany szczęk ogólnie powinna wyglądać po zdjętym kole i odkręceniu śruby głównej :
jeżeli bemben nie chce zejść właśnie przez otwór szpilki ( śruby mocującej felgę ) śrubokrętem ( jak mamy tanie nie próbować mogą się złamać użyć czegoś innego ) podnieść samoregulator do góry i bęben zejdzie bez problemu, wtedy szlifujemy ewentualny jego próg
zmieniamy szczęki, czyścimy, sprawdzamy stan tłoczków co by zaraz nie zaglądać znów,
możemy założyć bęben śrubę centralną dokręcamy do oporu dobijamy nasadkę klucza ( znaczy nie żeby mocniej dokręcić tylko dobić łożyska ) i jak mamy dokręcone do oporu ( nie na chama ) popuszczamy o 1/4 obrotu zabijamy kapsel i ok.
Teraz kilkakrotnie wciskamy pedał hamulca żeby samoregulator opadł ( ewentualnie można go jakimś szpikulcem przez otwór śruby zciągnąć na duł ) i powinno być ok
jeżeli bemben nie chce zejść właśnie przez otwór szpilki ( śruby mocującej felgę ) śrubokrętem ( jak mamy tanie nie próbować mogą się złamać użyć czegoś innego ) podnieść samoregulator do góry i bęben zejdzie bez problemu, wtedy szlifujemy ewentualny jego próg
zmieniamy szczęki, czyścimy, sprawdzamy stan tłoczków co by zaraz nie zaglądać znów,
możemy założyć bęben śrubę centralną dokręcamy do oporu dobijamy nasadkę klucza ( znaczy nie żeby mocniej dokręcić tylko dobić łożyska ) i jak mamy dokręcone do oporu ( nie na chama ) popuszczamy o 1/4 obrotu zabijamy kapsel i ok.
Teraz kilkakrotnie wciskamy pedał hamulca żeby samoregulator opadł ( ewentualnie można go jakimś szpikulcem przez otwór śruby zciągnąć na duł ) i powinno być ok
Samo regulatory to ja w swoim śmiesznym życiu parę widziałem kolego zresztą ja bym hamulce bębnowe po zmianie szczęk odpowietrzył. Znajdź go proszę na tych zdjęciach i u ignaca112 w tym linku https://audi80.pl/b3blokowanie-tylny ... t76900.htm bo może faktycznie ja się mylę.Pozdrowienia
Ok po części przyznaję Ci racje choć nie do końca się z Tobą zgadzam bo zasada działania jest inna ale wybacz jestem samoukiem.Według mnie chodzi oto żeby szczęki zawsze trzymały fason po opuszczeniu ręcznego względem nożnego a nie naciąganiu linki ręcznego po każdym zaciągnięciu bo przecież na tym polega teoria samo regulacji hmm postojowego.Kojarzysz samo regulator bębnów w BMW np E36.Dla mnie to jest samo regulator który jeszcze potrafi dodatkowo wyprowadzić z równowagi.Pozdrowienia