Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 20v 7a] brak iskry WAŻNA SPRAWA-JESTEM NA ZADUPIU!

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

[B3 2.3 20v 7a] brak iskry WAŻNA SPRAWA-JESTEM NA ZADUPIU!

Post autor: Skrziwan » 11 mar 2013, 10:03

Panowie!

Wiem, że tematów o iskrze jest mnóstwo i pewnie w którymś znajduje się odpowiedź, ale u mnie sytuacja jest trochę niecodzienna ponieważ ciąg zdarzeń doprowadził do braku iskry na świecach i w dodatku jestem na zadupiu w Norwegii gdzie ciężko mi o warsztat i diagnozę...

2 tygodnie temu przestał działać lewy kierunkowskaz z przodu. Czasem działał czasem nie... nie wymieniałem żarówki bo po prostu jej nie miałem. Parę dni temu zaczął nawalać prawy kierunkowskaz w ten sposób, że działał normalnie ale hamując przygasał- pomyślałem, że to problem z klapą bagażnika i wiązką tam idącą. Wczoraj wywaliło bezpiecznik nr 4 w efekcie czego komputer pokładowy przestał działać, a ponadto oświetlenie wnętrza. Po tej sytuacji raz udało mi się go odpalić (po 10 min postoju), a po kilku godzinach już nie... Długo go kręciłem i nic więc pomyślałem, że zalałem silnik. Dzisiaj wykręciłem świece, przeczyściłem i wysuszyłem... przykładam świece do bloku silnika i nic. Zero prądu. Podaje paliwo, rozrusznik kręci, brak iskry.

Pytanie moje jest następujące. Czy może odcinać zapłon przez zwarcie w instalacji klapy?
Czy nie działający komputer ma wpływ na odcięcie zapłonu?

Wiem, że teoretycznie to dwie kwestie się nie powinny łączyć (bezpiecznik nr 4 odpowiada za zegar pojazdowy,oświetlenie bagażnika, oświetlenie wnętrza pojazdu,lusterko do makijażu,lampki do czytania,gniazdko/elektryczna zapalniczka, komputer pokładowy, radio ) druga sprawa, że jak zmostkowałem ten bezpiecznik i komp działał dalej nie chciał palić, choć wtedy nie sprawdzałem iskry i mógł już być zalany silnik...

Panowie... każda rada jest cenna. Nie chcę być zjedzony przez renifery :mrgreen: dodam, że droga do norwegii (prawie 2000km) i miesiąc tutaj na miejscu auto paliło dzień w dzień, bez problemów i zająknięcia, nic nie wskazywało na to, że coś może się stać, poza kierunkowskazami...

LU CASH

Post autor: LU CASH » 11 mar 2013, 11:05

hmm przyczyn może byc wiele...

kopułka,palec,halla

Wszystko łączy? .posprawdzaj .

Czasami jest to taka pierdólka że smiech

Temat był niedawno przerabiany poza tym .

maroonio ,leo ,sprinter - oni maja wieksze pojecie jesli chodzi o 7A

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 11 mar 2013, 11:29

czytam tematy o braku iskry caly czas. kluczem mojego pytania jest to zwarcie bezpiecznika nr 4... naprawde ciezka sprawa dla mnie w tym momencie... parking brak garazu i bardzo ograniczone narzedzia:)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 mar 2013, 19:08

Cześć :-) Skoro auto stoi pod gołym niebem, jesteś w Norwegii (zima) i jak to nazwałeś jesteś "na zadupiu". Pewnie zaczął Ci się dobierać do wiązek elektrycznych jakiś zwierzak który lubi ciepłe silniki a przy okazji coś po ogryzać też.Popatrz dobrze.Ja słyszałem o takich przypadkach nawet u mnie w regionie.Pozdrowienia

LU CASH

Post autor: LU CASH » 11 mar 2013, 21:47

oby nie ;-)

Chociaz u mnie ,auto stoi w garazu i mysz czepiła się przewodu rozrusznika (koło aku ) Izolacje opierdzielila

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 mar 2013, 22:17

Taa oby nie :-/ Z silnikami 5 cylindrowymi nie miałem dużo do czynienia(może jako kierowca) i raczej nie wnikam w tę jednostkę choć w budowie i zasadach działania przecież są podobne do hmm większości silników.Niestety jestem zdania że powinni się wypowiadać na ich temat Ci co się z nimi borykają na co dzień jak ja hmm ze swoimi.Czytając ten post przypomniał mi się czynnik trzeci czyli zwierzęta i życzliwi ludzie.Pozdrowienia :-)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 23:23 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 11 mar 2013, 22:33

posprawdzaj kable zwarcie gdzieś jest na pewno i cyrki

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 11 mar 2013, 23:57

pompa paliwa odzywa sie na zapłonie?
w momencie przekręcenia na zapłon wskazówka od obrotomierza robi tzw skok do góry czy ani drgnie?
kody błyskowe próbowałeś ? kawałek kabla i żarówke w aucie znajdziesz....
wszelkiego rodzaju zwarcia na instalacji to proszenie się o problemy z elektroniką,
moduł na cewce, komputer silnika(oby nie)

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 12 mar 2013, 11:43

Kable sprawdzałem. nic mi ich nie zjadło, zresztą tutaj gdzie jestem jest cieplej niż teraz w Polsce. Zwarcie na pewno jest w wiązce przy klapie, ale czy ono może mieć wpływ na podawanie iskry?

Paliwo normalnie jest pompowane do cylindrów przy rozruchu.

Co do kodów błyskowych- jak to się sprawdza? nigdy tego nie robiłem i nie mam pojęcia jak to zrobić- kabel i żarówka się znajdzie.

Wskazówka obrotomierza podskakuje i opada, tak jak zawsze.

Panowie. czym więcej rzeczy wykluczę tym lepiej...

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 12 mar 2013, 19:18

A co z aparatem zapłonowym i cewką? W b3 musiałem wymienić aparat bo padł całkiem co za tym idzie też iskry nie było w ogóle.

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 12 mar 2013, 19:31

Palec się kręci?

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 14 mar 2013, 16:26

niestety nie wiem jak to sprawdzić.. jakieś sugestie?:)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 14 mar 2013, 16:42

bodajże złap za palec i kręć jak obrócisz znaczy zębatka w aparacie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl