[B3 1.6TD SB] - cieknąca chłodnica oleju - czym ją zastąpić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
[B3 1.6TD SB] - cieknąca chłodnica oleju - czym ją zastąpić
Witam Wszystkich po długim zagranicznym "urlopie"
Wróciłem do kraju no i czas było rozruszać, całkiem już zimną 80 ... zrobiłem mały przegląd i wybrałem się w dłuższą trasę by wszystko popracowało jak trzeba. Na drugi dzień widzę niewielką plamę oleju w garażu - okazało się, że chłodniczka oleju cieknie ...
Niestety ceny nowej są przerażające - najtańszą znalałem chyba za 900zł, ale są i takie za 1600 :shock: ... w pobliskich szrotach nic, na All...o nic ... i tu pada pytanie - czy da się zastąpić ją jakąś inną chłodniczką ( pomijam te małe, chłodzone cieczą ) , gdyż chcę mieć chłodzenie powietrzem ( a jak plamy na podłodze wskazują termostat otwiera obieg chłodzenia - czyli troszkę tam ciepło, nawet zimą ) ... być może ktoś z Was robił już jakiegoś moda z tym elementem ? lub ma na to jakiś sensowny patent ...
Wróciłem do kraju no i czas było rozruszać, całkiem już zimną 80 ... zrobiłem mały przegląd i wybrałem się w dłuższą trasę by wszystko popracowało jak trzeba. Na drugi dzień widzę niewielką plamę oleju w garażu - okazało się, że chłodniczka oleju cieknie ...
Niestety ceny nowej są przerażające - najtańszą znalałem chyba za 900zł, ale są i takie za 1600 :shock: ... w pobliskich szrotach nic, na All...o nic ... i tu pada pytanie - czy da się zastąpić ją jakąś inną chłodniczką ( pomijam te małe, chłodzone cieczą ) , gdyż chcę mieć chłodzenie powietrzem ( a jak plamy na podłodze wskazują termostat otwiera obieg chłodzenia - czyli troszkę tam ciepło, nawet zimą ) ... być może ktoś z Was robił już jakiegoś moda z tym elementem ? lub ma na to jakiś sensowny patent ...
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 06:54 przez insectteam, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
czekam na lepsze ( bezśnieżne ) dni by polutować swoją chłodnicę - na wszelki wypadek poprosiłem człowieka ze szrotu by jakby pojawiła się jakaś audiczka odłożył mi chłodnicę ...
Co do zalewania olejem to ciężko mi powiedzieć ... ??? ... na pewno wiem, że "obwód" chłodzenia oleju otwiera się gdy olej będzie miał powyżej 120 stopni - być może wtedy "zaleje" się to samo tylko na bank trzeba będzie uzupełnić poziom bo tam litr jak nic wleje się do środka ... ale czy się odpowietrzy i jak to jest robione ??? na pewno dobrze mieć ze sobą zapasik oleju.
Z praktyki wiem, ze po dość agresywnej jeździe chłodzenie u mnie zaczyna działać - widzę po wycieku oleju na parkingu.
Co do zalewania olejem to ciężko mi powiedzieć ... ??? ... na pewno wiem, że "obwód" chłodzenia oleju otwiera się gdy olej będzie miał powyżej 120 stopni - być może wtedy "zaleje" się to samo tylko na bank trzeba będzie uzupełnić poziom bo tam litr jak nic wleje się do środka ... ale czy się odpowietrzy i jak to jest robione ??? na pewno dobrze mieć ze sobą zapasik oleju.
Z praktyki wiem, ze po dość agresywnej jeździe chłodzenie u mnie zaczyna działać - widzę po wycieku oleju na parkingu.
No właśnie te 120 stopni stara chłodniczka jak jechałem ze Słupska do Gdańska odległość około 120 kilometrów to po przejechaniu przewód górny był ciepły a dolny letni,no ale po wymianie chłodniczki (chłodnica drożna) i po przejechaniu tej samej trasy latem przewody są zimne,a przy samym wyjściu do przewodu chłodniczki jest metal bardzo gorący i stąd moje pytanie czy zalać chłodniczkę olejem bo może jest go za mało żeby go przetoczyło przez chłodniczkę.Pozdrawiam.