Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD SB] - cieknąca chłodnica oleju - czym ją zastąpić

ODPOWIEDZ
insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

[B3 1.6TD SB] - cieknąca chłodnica oleju - czym ją zastąpić

Post autor: insectteam » 12 mar 2013, 02:07

Witam Wszystkich po długim zagranicznym "urlopie" ;)

Wróciłem do kraju no i czas było rozruszać, całkiem już zimną 80 ... zrobiłem mały przegląd i wybrałem się w dłuższą trasę by wszystko popracowało jak trzeba. Na drugi dzień widzę niewielką plamę oleju w garażu - okazało się, że chłodniczka oleju cieknie ...

Niestety ceny nowej są przerażające - najtańszą znalałem chyba za 900zł, ale są i takie za 1600 :shock: ... w pobliskich szrotach nic, na All...o nic ... i tu pada pytanie - czy da się zastąpić ją jakąś inną chłodniczką ( pomijam te małe, chłodzone cieczą ) , gdyż chcę mieć chłodzenie powietrzem ( a jak plamy na podłodze wskazują termostat otwiera obieg chłodzenia - czyli troszkę tam ciepło, nawet zimą ) ... być może ktoś z Was robił już jakiegoś moda z tym elementem ? lub ma na to jakiś sensowny patent ...
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 06:54 przez insectteam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 13 mar 2013, 19:29

Ja swoją zwyczajnie zalutowałem i już nie cieknie. Wykręć ją razem z wężami i zobacz czy wyciek jest w takim miejscu które da się naprawić.

czarny110
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 sty 2013, 19:17
Lokalizacja: NSZ

Post autor: czarny110 » 16 mar 2013, 09:05

Witam.
Mam ten sam problem :oops: . A czym to zalutować? Mam lutownicę kolbową i zwykłą. Da sie tym sprzętem. I jakim spoiwem?

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 16 mar 2013, 09:27

Dobrze oczyścić i najlepiej lutownicą gazową. Można spróbować kolbą ale nie wiem czy wystarczająco się da nagrzać. Spoiwo to zwykła cyna np 60. Do tego topnik np kalafonia, pasta lutownicza lub jeszcze lepiej kwas do lutowania.

czarny110
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 sty 2013, 19:17
Lokalizacja: NSZ

Post autor: czarny110 » 16 mar 2013, 09:44

Czyli lutować jak rurki od centralnego w miedzi?? Jeśli tak to damy rade. Dzięki kolego.

optimamen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2013, 14:48

Post autor: optimamen » 20 mar 2013, 12:55

Są odpowiednie firmy które to robią za 200 zł.myślę że to by była taka cena naprawy ja kupiłem na szrocie za 70 zyla tylko niech ktoś kumaty mi powie czy trzeba chłodnicę zalać olejem przed zamontowaniem bo przewody są cały czas zimne,a w starej były ciepłe. :roll:

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 22 mar 2013, 14:51

czekam na lepsze ( bezśnieżne ) dni by polutować swoją chłodnicę - na wszelki wypadek poprosiłem człowieka ze szrotu by jakby pojawiła się jakaś audiczka odłożył mi chłodnicę ...
Co do zalewania olejem to ciężko mi powiedzieć ... ??? ... na pewno wiem, że "obwód" chłodzenia oleju otwiera się gdy olej będzie miał powyżej 120 stopni - być może wtedy "zaleje" się to samo tylko na bank trzeba będzie uzupełnić poziom bo tam litr jak nic wleje się do środka ... ale czy się odpowietrzy i jak to jest robione ??? na pewno dobrze mieć ze sobą zapasik oleju.

Z praktyki wiem, ze po dość agresywnej jeździe chłodzenie u mnie zaczyna działać - widzę po wycieku oleju na parkingu.

optimamen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2013, 14:48

Post autor: optimamen » 22 mar 2013, 16:42

No właśnie te 120 stopni stara chłodniczka jak jechałem ze Słupska do Gdańska odległość około 120 kilometrów to po przejechaniu przewód górny był ciepły a dolny letni,no ale po wymianie chłodniczki (chłodnica drożna) i po przejechaniu tej samej trasy latem przewody są zimne,a przy samym wyjściu do przewodu chłodniczki jest metal bardzo gorący i stąd moje pytanie czy zalać chłodniczkę olejem bo może jest go za mało żeby go przetoczyło przez chłodniczkę.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 22 mar 2013, 18:38

Przecież olej jest pompowany pod ciśnieniem więc po co odpowietrzać chlodniczkę? Sama się odpowietrzy.

optimamen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2013, 14:48

Post autor: optimamen » 22 mar 2013, 19:44

Ale nie rozchodzi się żeby ją odpowietrzyć.Chłodniczka po zamontowaniu jest bez oleju w środku- pytanie czy trzeba ją zalać olejem żeby był obieg w momęcie otwarcia termostatu,bo nawet jeżeli jest olej na maximum w misce olejowej to i tak go będzie za mało żeby uzupełnić pustkę w chłodnicy oleju.

SOKOLEOKO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2012, 22:13

Post autor: SOKOLEOKO » 24 mar 2013, 23:32

posiadam taką chłodnicę w super stanie,mogę sprzedac....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl