Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT])Nie pali na benzynie i LPG.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Swobodny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2007, 16:30
Lokalizacja: Okolice Sosnowca

[80 B4 2.0 ABT])Nie pali na benzynie i LPG.

Post autor: Swobodny » 09 lis 2007, 10:29

Witam na początek chciał bym sie przedstawic : mam na imie Grzegorz i jestem z Dąbrowy Górniczej koło Katowic .

Moj problem polega na tym iz : Moj ojciec rano wracał z pracy i w pewnym momecie drogi
auto zaczeło nagle bardzo mulic . Dziura w gazie , problem z pokonaniem wiekszego wzniesienia , ale jakos dotarł do domu . pare godzin puzniej chciałem jechac załatwic pare spraw na miasto i w drodze zaczely sie znowu te klopoty . Auto miało ogromny kłopot z wjechaniem na wzniesienie , a redukcja biegow nic nie dawala . W pewnym momecie zgasł silnik . Odpaliłem go pochodzil dosłownie chwile zaczeło bardzo nim szarpac tak samo jak samochodem i zgasł . Kilka krotnie probowałem go uruchomic ale caly czas konczyło sie na jednym : Pochodzil chwile i gasł . Ale powoli jakims codem ruszył przejechałem moze 600 metrow na 1 biego na wysokich obrotach i po wrzuceniu 2 audo mi sie zadławiło z zgasło . Chciałem je odpalic ale buczek piszczał i zapaliła sie kontrolka od oleju . natychmiast wylaczyłem sielnik podnisłem maske . Wyciagam bagnet od poziomu oleju a na nim sa pecherze powietrza jak by sie olej zagotował . Dałem sobie spokój i zadzwoniłem po pomoc drogowa . Gdy auto juz bylo w domu zaczołem sprawdzac co mogło byc powodem awari . Pierwsze co znalazłem to to ze ODMA łaczaca przepustnice z kopóła silnika i blokiem jest peknieta . Na nastepny dzien czyli wczoraj kupilem nowa zamatowałem i problem wyglada teraz tak . Mam GAZ sekwencyjny . Po przelaczeniu zeby palił tylko z PB nie odpali rozrusznik sie kreci ale wszystko konczy sie na tym ze lekko cos chyci pusci troche spalin z wydechu i gasnie (Jasne spaliny) . Gdy przelacze GAZ(Tylko odpala z PB potem automatycznie przy wzroscie obrotow przelancza na gaz) Silnik idzie nawet dobrze obroty nie skaczą ale jak mu dam po gazie i slysze charakterystyczny klik przelaczenia na gaz auto momet gasnie . Jestem juz zdesperowany . Czytałem dosyć sporo o podobnych przypadkach ale nie konkretnie o takim ... W poniedzialek jade podloczyc go pod komputer zobaczymy co mi to powie . Moj silnik to chyba Atb . Filtr powietrza jest okragly .



Przepraszam za zalozenie kolejnego POSTA i prosze o nie usuwanie go z forum z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 11 lis 2007, 08:24 przez Swobodny, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: (B4 ABK 94r 115 KM)Bardzo PROSZE O POMOC !!!!!!

Post autor: Skuciok » 09 lis 2007, 10:53

Swobodny pisze:...Mam GAZ sekwencyjny... . Moj silnik to chyba ABK . Filtr powietrza jest okragly .
sprawdź na bloku jaki masz symbol silnika, okrągły filtr powietrza mają ABT... ale gazu sekwencyjnego w nim raczej nie montują...

ciężka sprawa... zagotowany olej? a wskaźnik temperatury co pokazywał? może zaciął sie termostat w pozycji zamknięty i przegrzałeś auto...
odma pęknięta nie powinna mieć wpływu na działanie auta... to jest tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej...
bardzo ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć... a na świecach co jest? może chodził tylko na 2 cylindry albo coś takiego?...
albo pompka paliwa wyzionęła ducha... jak masz ABT to wyjmij ten filtr i niech ktoś ci spróbuje odpalić auto a ty patrz co tam sie dzieje... czy wtryskiwacz podaje paliwo... czy jest iskra... to wymaga niestety takich prób, chyba że ktoś ci do strzału powie co to jest, ja nie wiem...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lis 2007, 11:21

A ja bardzo proszę o stosowanie się do regulaminu (wielokrotne wykrzykniki) i zasad nazywania tematów (po TAG-u ma być krótki opis problemu, a nie zwrot "proszę o pomoc").
To po pierwsze, po drugie rzeczywiście sprawdź dokładnie co to za silnik, bo okrągłe filtry w B4 to tylko w ABT były, a jak zauważył Skuciok do ABT nikt sekwencji nie włoży, poza tym sekwencja nie pozwala na natychmiastowe przełączenie zimnego silnika na LPG po przegazowaniu.
W związku z tym skoryguj te wszystkie dane i podaj, bo w tej chwili to można sobie z fusów wróżyć. Mam pewne podejrzenia ale dopóki nie napiszesz dokładnie co to za silnik i jaka instalacja LPG (przynajmniej pełna nazwa komputera sterującego dawką gazu) to nie będę się wypowiadał.

Swobodny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2007, 16:30
Lokalizacja: Okolice Sosnowca

Post autor: Swobodny » 09 lis 2007, 11:24

Ok jeszcze dzisiaj sprawdze to dzisiaj wszystko jak tylko bede cos wiedzial zaraz napisze na forum a narzie przepraszam za zlamanie regulaminu

[ Dodano: 2007-11-09, 11:32 ]
Nr. silnika to ABK176750 . ale w papierach z fabryki jest wpisane : 8C-ABKK ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 lis 2007, 11:37

Z tego co piszesz wynikałoby, że masz silnik typu ABK. Jak możesz to zrób zdjecie, bo ten okragły filtr do tego silnika nie pasuje.

Swobodny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2007, 16:30
Lokalizacja: Okolice Sosnowca

Post autor: Swobodny » 09 lis 2007, 12:00


WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 lis 2007, 12:12

Masz silnik ABT wiec popraw opis a po drugie to nie jest sekwencja tylko zwykła instalacja LPG nie widziałem dokładnie ale nawet nie II generacji. Zdejmij ten filtr i przy kręceniu rozrusznikiem sprawdx czy jest podawane paliwo, potem czy jest iskra. Jeżeli to jest to wina moze byc w czujniku położenia przepustnicy

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 lis 2007, 12:16

to na pewno silnik ABT.... a numery ABK??? może ktoś przebił nr silnika jedynie mi to przychodzi na myśl, oryginalnie są jak gdyby "napunktowane" te numery... ale mniejsza z tym...

a instalacja to na pewno nie sekwencja... (czy sie myle ?)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 lis 2007, 13:24

Masz silnik ABT. Być może to składak w tym sensie, że głowica i osprzęt z ABT a dół z numerami jest z ABK.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lis 2007, 15:10

No to niezła rzeźba :-( .
W takim razie, do sprawdzenia przekaźnik i wiązka z instalacji LPG odcinająca wtrysk. Być może przycina się przekaźnik, albo (tak było kiedyś u mnie) przepalona izolacja na przewodzie w wiązce do przekaźnika i robi się zwarcie do masy. Przez to wtryskiwacz nie pracuje poprawnie. Poza tym, bardzo dokładnie posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne, zwłaszcza "masy" (bardzo często powodem kłopotów jest słaba "masa"). Półzwarcie (np. wspomnianego przewodu od wtryskiwacza) może powodować spore spadki napięcia i ECU dostaje czkawki. Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia nastawnika przepustnicy. Jak już koledzy wspomnieli do sprawdzenia również podawanie paliwa i zapłon (cewka, moduł). Na Twoim miejscu dołożyłbym do tej instalacji LPG porządnego kompa (Stag 100 lub Bingo M).

Swobodny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2007, 16:30
Lokalizacja: Okolice Sosnowca

Post autor: Swobodny » 18 lis 2007, 12:09

A wiec tak Panowie ! Problem rozwiazany . Powodem klopotu był przelacznik od gazu . Wczoraj wymontowalem go by sprawdzic czy wszystko jest ok . Otwieram go i widze ze jeden ze stykow jest odlutowany . Zalatwiełem to . Podlanczam go i jak nie chcial palic na PB tak teraz momentalnie odpalił . Robiłem juz rundkę na trasie i co mnie zdziwiło auto jest bardziej zwawe niz przedtem :P Na PB chodzi wszystko OK . ale jak tam palenie z beny i auto przejscie na gaz .. to go zgasi . Jutro jade po nowy przelacznik . Bo to on narobil mi tyle problemow .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl