[80 B4 2.0 ABT])Nie pali na benzynie i LPG.
[80 B4 2.0 ABT])Nie pali na benzynie i LPG.
Witam na początek chciał bym sie przedstawic : mam na imie Grzegorz i jestem z Dąbrowy Górniczej koło Katowic .
Moj problem polega na tym iz : Moj ojciec rano wracał z pracy i w pewnym momecie drogi
auto zaczeło nagle bardzo mulic . Dziura w gazie , problem z pokonaniem wiekszego wzniesienia , ale jakos dotarł do domu . pare godzin puzniej chciałem jechac załatwic pare spraw na miasto i w drodze zaczely sie znowu te klopoty . Auto miało ogromny kłopot z wjechaniem na wzniesienie , a redukcja biegow nic nie dawala . W pewnym momecie zgasł silnik . Odpaliłem go pochodzil dosłownie chwile zaczeło bardzo nim szarpac tak samo jak samochodem i zgasł . Kilka krotnie probowałem go uruchomic ale caly czas konczyło sie na jednym : Pochodzil chwile i gasł . Ale powoli jakims codem ruszył przejechałem moze 600 metrow na 1 biego na wysokich obrotach i po wrzuceniu 2 audo mi sie zadławiło z zgasło . Chciałem je odpalic ale buczek piszczał i zapaliła sie kontrolka od oleju . natychmiast wylaczyłem sielnik podnisłem maske . Wyciagam bagnet od poziomu oleju a na nim sa pecherze powietrza jak by sie olej zagotował . Dałem sobie spokój i zadzwoniłem po pomoc drogowa . Gdy auto juz bylo w domu zaczołem sprawdzac co mogło byc powodem awari . Pierwsze co znalazłem to to ze ODMA łaczaca przepustnice z kopóła silnika i blokiem jest peknieta . Na nastepny dzien czyli wczoraj kupilem nowa zamatowałem i problem wyglada teraz tak . Mam GAZ sekwencyjny . Po przelaczeniu zeby palił tylko z PB nie odpali rozrusznik sie kreci ale wszystko konczy sie na tym ze lekko cos chyci pusci troche spalin z wydechu i gasnie (Jasne spaliny) . Gdy przelacze GAZ(Tylko odpala z PB potem automatycznie przy wzroscie obrotow przelancza na gaz) Silnik idzie nawet dobrze obroty nie skaczą ale jak mu dam po gazie i slysze charakterystyczny klik przelaczenia na gaz auto momet gasnie . Jestem juz zdesperowany . Czytałem dosyć sporo o podobnych przypadkach ale nie konkretnie o takim ... W poniedzialek jade podloczyc go pod komputer zobaczymy co mi to powie . Moj silnik to chyba Atb . Filtr powietrza jest okragly .
Przepraszam za zalozenie kolejnego POSTA i prosze o nie usuwanie go z forum z gory dziekuje
Moj problem polega na tym iz : Moj ojciec rano wracał z pracy i w pewnym momecie drogi
auto zaczeło nagle bardzo mulic . Dziura w gazie , problem z pokonaniem wiekszego wzniesienia , ale jakos dotarł do domu . pare godzin puzniej chciałem jechac załatwic pare spraw na miasto i w drodze zaczely sie znowu te klopoty . Auto miało ogromny kłopot z wjechaniem na wzniesienie , a redukcja biegow nic nie dawala . W pewnym momecie zgasł silnik . Odpaliłem go pochodzil dosłownie chwile zaczeło bardzo nim szarpac tak samo jak samochodem i zgasł . Kilka krotnie probowałem go uruchomic ale caly czas konczyło sie na jednym : Pochodzil chwile i gasł . Ale powoli jakims codem ruszył przejechałem moze 600 metrow na 1 biego na wysokich obrotach i po wrzuceniu 2 audo mi sie zadławiło z zgasło . Chciałem je odpalic ale buczek piszczał i zapaliła sie kontrolka od oleju . natychmiast wylaczyłem sielnik podnisłem maske . Wyciagam bagnet od poziomu oleju a na nim sa pecherze powietrza jak by sie olej zagotował . Dałem sobie spokój i zadzwoniłem po pomoc drogowa . Gdy auto juz bylo w domu zaczołem sprawdzac co mogło byc powodem awari . Pierwsze co znalazłem to to ze ODMA łaczaca przepustnice z kopóła silnika i blokiem jest peknieta . Na nastepny dzien czyli wczoraj kupilem nowa zamatowałem i problem wyglada teraz tak . Mam GAZ sekwencyjny . Po przelaczeniu zeby palił tylko z PB nie odpali rozrusznik sie kreci ale wszystko konczy sie na tym ze lekko cos chyci pusci troche spalin z wydechu i gasnie (Jasne spaliny) . Gdy przelacze GAZ(Tylko odpala z PB potem automatycznie przy wzroscie obrotow przelancza na gaz) Silnik idzie nawet dobrze obroty nie skaczą ale jak mu dam po gazie i slysze charakterystyczny klik przelaczenia na gaz auto momet gasnie . Jestem juz zdesperowany . Czytałem dosyć sporo o podobnych przypadkach ale nie konkretnie o takim ... W poniedzialek jade podloczyc go pod komputer zobaczymy co mi to powie . Moj silnik to chyba Atb . Filtr powietrza jest okragly .
Przepraszam za zalozenie kolejnego POSTA i prosze o nie usuwanie go z forum z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 11 lis 2007, 08:24 przez Swobodny, łącznie zmieniany 5 razy.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: (B4 ABK 94r 115 KM)Bardzo PROSZE O POMOC !!!!!!
sprawdź na bloku jaki masz symbol silnika, okrągły filtr powietrza mają ABT... ale gazu sekwencyjnego w nim raczej nie montują...Swobodny pisze:...Mam GAZ sekwencyjny... . Moj silnik to chyba ABK . Filtr powietrza jest okragly .
ciężka sprawa... zagotowany olej? a wskaźnik temperatury co pokazywał? może zaciął sie termostat w pozycji zamknięty i przegrzałeś auto...
odma pęknięta nie powinna mieć wpływu na działanie auta... to jest tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej...
bardzo ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć... a na świecach co jest? może chodził tylko na 2 cylindry albo coś takiego?...
albo pompka paliwa wyzionęła ducha... jak masz ABT to wyjmij ten filtr i niech ktoś ci spróbuje odpalić auto a ty patrz co tam sie dzieje... czy wtryskiwacz podaje paliwo... czy jest iskra... to wymaga niestety takich prób, chyba że ktoś ci do strzału powie co to jest, ja nie wiem...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A ja bardzo proszę o stosowanie się do regulaminu (wielokrotne wykrzykniki) i zasad nazywania tematów (po TAG-u ma być krótki opis problemu, a nie zwrot "proszę o pomoc").
To po pierwsze, po drugie rzeczywiście sprawdź dokładnie co to za silnik, bo okrągłe filtry w B4 to tylko w ABT były, a jak zauważył Skuciok do ABT nikt sekwencji nie włoży, poza tym sekwencja nie pozwala na natychmiastowe przełączenie zimnego silnika na LPG po przegazowaniu.
W związku z tym skoryguj te wszystkie dane i podaj, bo w tej chwili to można sobie z fusów wróżyć. Mam pewne podejrzenia ale dopóki nie napiszesz dokładnie co to za silnik i jaka instalacja LPG (przynajmniej pełna nazwa komputera sterującego dawką gazu) to nie będę się wypowiadał.
To po pierwsze, po drugie rzeczywiście sprawdź dokładnie co to za silnik, bo okrągłe filtry w B4 to tylko w ABT były, a jak zauważył Skuciok do ABT nikt sekwencji nie włoży, poza tym sekwencja nie pozwala na natychmiastowe przełączenie zimnego silnika na LPG po przegazowaniu.
W związku z tym skoryguj te wszystkie dane i podaj, bo w tej chwili to można sobie z fusów wróżyć. Mam pewne podejrzenia ale dopóki nie napiszesz dokładnie co to za silnik i jaka instalacja LPG (przynajmniej pełna nazwa komputera sterującego dawką gazu) to nie będę się wypowiadał.
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-ABK__-69063.html Fotka silnika
Masz silnik ABT wiec popraw opis a po drugie to nie jest sekwencja tylko zwykła instalacja LPG nie widziałem dokładnie ale nawet nie II generacji. Zdejmij ten filtr i przy kręceniu rozrusznikiem sprawdx czy jest podawane paliwo, potem czy jest iskra. Jeżeli to jest to wina moze byc w czujniku położenia przepustnicy
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No to niezła rzeźba .
W takim razie, do sprawdzenia przekaźnik i wiązka z instalacji LPG odcinająca wtrysk. Być może przycina się przekaźnik, albo (tak było kiedyś u mnie) przepalona izolacja na przewodzie w wiązce do przekaźnika i robi się zwarcie do masy. Przez to wtryskiwacz nie pracuje poprawnie. Poza tym, bardzo dokładnie posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne, zwłaszcza "masy" (bardzo często powodem kłopotów jest słaba "masa"). Półzwarcie (np. wspomnianego przewodu od wtryskiwacza) może powodować spore spadki napięcia i ECU dostaje czkawki. Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia nastawnika przepustnicy. Jak już koledzy wspomnieli do sprawdzenia również podawanie paliwa i zapłon (cewka, moduł). Na Twoim miejscu dołożyłbym do tej instalacji LPG porządnego kompa (Stag 100 lub Bingo M).
W takim razie, do sprawdzenia przekaźnik i wiązka z instalacji LPG odcinająca wtrysk. Być może przycina się przekaźnik, albo (tak było kiedyś u mnie) przepalona izolacja na przewodzie w wiązce do przekaźnika i robi się zwarcie do masy. Przez to wtryskiwacz nie pracuje poprawnie. Poza tym, bardzo dokładnie posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne, zwłaszcza "masy" (bardzo często powodem kłopotów jest słaba "masa"). Półzwarcie (np. wspomnianego przewodu od wtryskiwacza) może powodować spore spadki napięcia i ECU dostaje czkawki. Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia nastawnika przepustnicy. Jak już koledzy wspomnieli do sprawdzenia również podawanie paliwa i zapłon (cewka, moduł). Na Twoim miejscu dołożyłbym do tej instalacji LPG porządnego kompa (Stag 100 lub Bingo M).
A wiec tak Panowie ! Problem rozwiazany . Powodem klopotu był przelacznik od gazu . Wczoraj wymontowalem go by sprawdzic czy wszystko jest ok . Otwieram go i widze ze jeden ze stykow jest odlutowany . Zalatwiełem to . Podlanczam go i jak nie chcial palic na PB tak teraz momentalnie odpalił . Robiłem juz rundkę na trasie i co mnie zdziwiło auto jest bardziej zwawe niz przedtem Na PB chodzi wszystko OK . ale jak tam palenie z beny i auto przejscie na gaz .. to go zgasi . Jutro jade po nowy przelacznik . Bo to on narobil mi tyle problemow .