[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
W pelni bezpiecznie dla silnika. Zawiera cos ok 30% ropy naftowej i reszta to jakies srodki co pomagaja wyplukac ten acaly syf. a zalewasz to jakies 15 min przed wymiana oleju na cieply silnik. miesza ci sie to z olejem i pluka ten caly syf ktory zostaje w filtrze i reszta w misce. A potem sie cieszysz zdrowszym oddechem zetorka
Przepłukałem silnik tym produktem:
http://www.valvolinepolska.pl/pr,93,sro ... flush.html
I zalałem silnik tym olejem:
http://valvoline.pl/polish/products/eng ... sel_10w-40
Moje spostrzeżenia po przejechaniu 500km:
1. Dźwięk: Silnik pracuje ciszej, mniej metalicznie, na zimnym prawie identyczny odgłos jak na gorącym (na mineralnym różnica była kolosalna). Teraz tak bardziej "tyka", a nie klekocze
2. Szybciej "ma moc" przy naciskaniu gazu, szybciej łapie obroty. Po przekroczeniu 2tys jak włączy się turbo to jest dynamit Wcześniej było tak, że ryczał, a się nie zbierał.
3. Pali O WIELE MNIEJ. Ja nie wiem jak to się stało, ale przejechanie trasy 420km udało mi się na ćwiartce baku, co odpowiada jakimś 80zł :shock: obliczyłem potem, że spalanie wyniosło jakieś 3,5l/100km. To ponad litr na 100k mniej jak wcześniej!
Dalsze obserwacje będę prowadził systematycznie. Ale póki co muszę powiedzieć, że jestem w ciężkim szoku..
http://www.valvolinepolska.pl/pr,93,sro ... flush.html
I zalałem silnik tym olejem:
http://valvoline.pl/polish/products/eng ... sel_10w-40
Moje spostrzeżenia po przejechaniu 500km:
1. Dźwięk: Silnik pracuje ciszej, mniej metalicznie, na zimnym prawie identyczny odgłos jak na gorącym (na mineralnym różnica była kolosalna). Teraz tak bardziej "tyka", a nie klekocze
2. Szybciej "ma moc" przy naciskaniu gazu, szybciej łapie obroty. Po przekroczeniu 2tys jak włączy się turbo to jest dynamit Wcześniej było tak, że ryczał, a się nie zbierał.
3. Pali O WIELE MNIEJ. Ja nie wiem jak to się stało, ale przejechanie trasy 420km udało mi się na ćwiartce baku, co odpowiada jakimś 80zł :shock: obliczyłem potem, że spalanie wyniosło jakieś 3,5l/100km. To ponad litr na 100k mniej jak wcześniej!
Dalsze obserwacje będę prowadził systematycznie. Ale póki co muszę powiedzieć, że jestem w ciężkim szoku..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kaczorblb pisze: obliczyłem potem, że spalanie wyniosło jakieś 3,5l/100km.
: Spalanie 3,5 litra praktycznie nie jest możliwe do osiągnięcia ,chociaż ...gdyby tak całe 100km przejechać z szybkością ok.90 km ,dane fabryczne mówią że powinien spalić 3,9 litra ...ale to raczej tylko teoria ,bo praktycznie w normalnych warunkach ,cięzko zejść poniżej 4 litrówGanimadeus pisze:Coś koloryzujesz kolego z tym spalaniem :mrgreen: Pamiętaj, że po wskaźniku nie sprawdzisz zwłaszcza w a80 bo tam są takie wskaźniki niedokładne
Z tym spalaniem to jeśli przesadzam to nie celowo, po trasie wsiadłem do samochodu i nadal pokazuje tyle, że moja teoria się potwierdza Ale to, że wskaźnik jest niedokładny to prawda. Czasami "długo się rozkręca" zanim pokaże tyle ile rzeczywiście zostało wlane.
Natomiast olej... płynne złoto Nigdy więcej Mobila!
Być może kiedyś spróbuję zalać jeszcze syntetyk, albo zmienić na Liqui Moly, ale teraz trwa miłość do Valvoline
Natomiast olej... płynne złoto Nigdy więcej Mobila!
Być może kiedyś spróbuję zalać jeszcze syntetyk, albo zmienić na Liqui Moly, ale teraz trwa miłość do Valvoline
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Twoja teoria ,opiera się na wskazaniu wskaznika paliwa 8-) a jego wskazania są ,przynajmniej w naszych 80 tkach ,mocno orientacyjne i mało dokładne :mrgreen: tak więc spalanie 3,5 litra ,można między bajki włożyć Zalej do pełna ,aż odbije ,przejedż 200 -300 km i zatankuj ponownie do odbicia ...wtedy ci wyjdzie spalanie dość wiarygodnieKaczorblb pisze:Z tym spalaniem to jeśli przesadzam to nie celowo, po trasie wsiadłem do samochodu i nadal pokazuje tyle, że moja teoria się potwierdza
Ostatnio zmieniony 13 mar 2013, 20:53 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Dzisiaj liczyłem jeszcze tak dokładnie z moją dziewczyną (ona dobra z matmy, ja mniej;) ) I wyszło nam takie coś:
Tankowanie za 120zł daje dokładnie 1/2 baku
Zatankowaliśmy za 150zł, co dało 1/2 i 1/3 ćwiartki.
Przejechaliśmy 380km i wskaźnik pokazał dokładnie ćwiartkę. Z czego wynikało, że spaliliśmy ćwiartkę i 1/3 ćwiartki :mrgreen:
Co przełożyło się po jakichś tajemniczych obliczeniach mojej białogłowny na 85zł. Czyli dokładnie 14,2 litra (zaokrąglimy do 15 zakładając błąd pomiaru)
Skoro spaliliśmy 15 na 380 to trzeba obliczyć ile to jest na 100
Więc:
15 = 380
x = 100
1500 = 380x
1500/380 = 3,94 (zaokrąglimy do 4)
Więc wychodzi z zaokrągleniem na niekorzyść mojej furki, że jest te 4 litry spalane, a może i mniej
Tankowanie za 120zł daje dokładnie 1/2 baku
Zatankowaliśmy za 150zł, co dało 1/2 i 1/3 ćwiartki.
Przejechaliśmy 380km i wskaźnik pokazał dokładnie ćwiartkę. Z czego wynikało, że spaliliśmy ćwiartkę i 1/3 ćwiartki :mrgreen:
Co przełożyło się po jakichś tajemniczych obliczeniach mojej białogłowny na 85zł. Czyli dokładnie 14,2 litra (zaokrąglimy do 15 zakładając błąd pomiaru)
Skoro spaliliśmy 15 na 380 to trzeba obliczyć ile to jest na 100
Więc:
15 = 380
x = 100
1500 = 380x
1500/380 = 3,94 (zaokrąglimy do 4)
Więc wychodzi z zaokrągleniem na niekorzyść mojej furki, że jest te 4 litry spalane, a może i mniej
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Nie chcę w żaden sposób negować obliczeń itp. ale: za 120zł połowa zbiornika? Licząc najtańszą wahę, którą możemy dostać na stacji w moim mieście za litrę 5,49 daje nam to 120/5.49=21,86 w przybliżeniu dajmy na to 22l za 120zł. Ale nie o koszta mi chodzi a pojemność Twojego baku ;p 22x2=44l trochę za mało ;p Co dalej może potwierdzić to, że wskaźnik w tym aucie jest wart tyle co nic. Zrób tak jak MUNIOR napisał jeśli chcesz już sprawdzać spalanie, choć pistolety i tak różnie mogą odbijać ja wolę sprawdzanie na zasadzie zalania do pełna z dystrybutora potem jeszcze trochę w karinster czy 2 ;p i zalanie pod blokiem pod korek potem po przejechaniu 100 w tym samym miejscu sobie zalej z karnistrów i bd wiadomo.
No i nie wiemy jaki masz styl jazdy ;p
No i nie wiemy jaki masz styl jazdy ;p