[2.3 NG] Mało mocy, strzały z przepływomierza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Dokładnie, a zresztą obecność potencjometru niczego nie zmienia w przypadku gazu -potencjometr nie leży odkryty w gardzieli, a jest umieszczony całkiem poza częścią roboczą(mechaniczną) przepustnicy więc kompletnie nie widzę związku między zasilaniem, a stanem potencjometru. Nawet jakby woda gardzielą płynęłaeNn pisze:W NG jest taka przepustnica, że bez różnicy czy jeździło na gazie czy na benzynie. Nie ma tam żadnego potencjometru tylko dwa styczniki. Sprawdź po prostu miernikiem jak Ci radzą, szkoda 70 zł wyrzucać w błoto.
Potencjometr pracując się wyciera -nawet jak będzie ktoś wciskał gaz na nieodpalonym silniku, czy ruszał przepustnicą wyjętą z auta.
Szkoda, ze kupił, to można naprawiać.
Z tym ogrzewaniem na obrotach -pompa może być oczywiście. Może być też zapowietrzony, niepełny układ ale wątpię. Jednak spora praktyka z zapieczonymi odpowietrznikami na wężu nagrzewnicy każe mi o tym wspomnieć
Może być tak, że znowu zimniej i się włącza dmuchawę na maksa, wówczas jak mamy niewielkie, średnie obroty to dmuchawa studzi nagrzewnicę zbyt szybko, zanim napłynie nowa porcja nagrzanej cieczy i podgrzeje "kaloryferek". Bezwładność układu dodając...
Dlatego niekiedy auta mają dodatkowe pompki ob9iegowe, elektryczne. Załączają się przy włączeniu ogrzewania dajmy na to i obieg na niższych obrotach jest żywszy niż wynikałoby z pracy pompy głównej cieczy.
A jak włączymy na 4kę nadmuch, pompa wody jest wymęczona, do tego jeszcze termostat nie do końca domyka i jeździmy delikatnie to w aucie ciepło raczej nie będzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Układ jest na pewno odpowietrzony a płyn jest ok. Ewidentnie na wolnych obrotach nie ma ogrzewania. Nawet jak dam na 1 czy 2 bieg dmuchawy, za to podczas jazdy, czy na obrotach grzeje fajnie. Nigdy nie zaobserwowałem żadnych dziwnych rzeczy z temperaturą silnika mam 3 czy 4 termostat bo myślałem, że one są wadliwe, auto szybko się grzeje bo przełącza mi się na gaz po kilometrze (30 stopni) . Może faktycznie jest słaba pompa wodna nie chcę się upierać . Tylko nie chcę w ciemno wydawać 200zł na pompę .
Jeżeli nie cieknie na wałku to oringi kup na zaś 98x4 i 98x5(nie pamiętam który lepiej wchodzi, ETKA chyba oba podaje). Koszt około dyszki za oba. Spuść płyn, zdejmij osłonę rozrządu po ustawieniu go na znaki i dla wygody zluzowaniu pompala wspomagania, poluzuj pompę, zdejmij pasek nierządu i wyjmij pompę. Weryfikacja i decyzja.
Nie wiem po ile Hepu są teraz ale SKF chyba około 130 widziałem, podobnie Febi o ile mnie pamięć nie zawodzi.
Jeżeli pompa będzie do bani to kupisz nową, jeżeli będzie ok powinna się udać ponownie zamontować z nowym oringiem.
Okazyjnie zobaczysz, czy masz dużo syfu w płynie.
Ja miałem już tej zimy akcję "słabo grzeje" ale po południu zauważyłem, ze mam szyby tył uchylone -odparowywałem środek dzień wcześniej i skleroza podstępnie zaatakowała :lol:
Nie wiem po ile Hepu są teraz ale SKF chyba około 130 widziałem, podobnie Febi o ile mnie pamięć nie zawodzi.
Jeżeli pompa będzie do bani to kupisz nową, jeżeli będzie ok powinna się udać ponownie zamontować z nowym oringiem.
Okazyjnie zobaczysz, czy masz dużo syfu w płynie.
Ja miałem już tej zimy akcję "słabo grzeje" ale po południu zauważyłem, ze mam szyby tył uchylone -odparowywałem środek dzień wcześniej i skleroza podstępnie zaatakowała :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle