Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Mało mocy, strzały z przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 mar 2013, 21:41

Na razie spróbuje wymienić całą przepustnicę bo będę miał dość pewną...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 mar 2013, 22:11

Ale jak pomierzysz to będziesz miał pewność prawda ? ;D . U mnie było tak, że nie było przejścia tylko jakieś opory się robiły i świrowało wszystko .

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 mar 2013, 22:13

Racja, ale mam do kupienia za 70zł przepustnicę na której na gazie było jeżdżone tylko 3 miesiące więc na pewno będzie lepsza niż moja ;-)

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 mar 2013, 22:16

Ja kupiłem za 30zł z miejscowego szrotu i pomierzyłem sobie od razu przed zakupem .

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 14 mar 2013, 22:17

W NG jest taka przepustnica, że bez różnicy czy jeździło na gazie czy na benzynie. Nie ma tam żadnego potencjometru tylko dwa styczniki. Sprawdź po prostu miernikiem jak Ci radzą, szkoda 70 zł wyrzucać w błoto.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 mar 2013, 22:18

No to dobra cena. Zobaczę co wyjdzie, o efektach napiszę :->

eNn już kupiłem więc nie ma tematu :-P kurde wszystko mi wskazuje na to że to któryś z tych styczników jest walnięty, raczej ten od jałowego...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 mar 2013, 22:21

Jako wszyscy mamy audiki to spytam o taką sprawę ja teraz . Mieliście taką sytuację, że ogrzewanie lepiej działa na obrotach ? tzn. u mnie na jałowym prawie wcale nie grzeje a jak mam ze 2-3 tyś. to jest super ?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 mar 2013, 22:22

zborek_k-kozle, pompa pewnie :-/ u mnie równo grzeje...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 mar 2013, 22:23

A nie myślisz, że jakby była słaba pompa to by coś się działo z temperaturą silnika ?

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 14 mar 2013, 22:41

mało płynu masz :P albo pompa siada

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 mar 2013, 08:59

zborek_k-kozle, podejrzewam, że to są początki jej końca...

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 mar 2013, 09:17

eNn pisze:W NG jest taka przepustnica, że bez różnicy czy jeździło na gazie czy na benzynie. Nie ma tam żadnego potencjometru tylko dwa styczniki. Sprawdź po prostu miernikiem jak Ci radzą, szkoda 70 zł wyrzucać w błoto.
Dokładnie, a zresztą obecność potencjometru niczego nie zmienia w przypadku gazu -potencjometr nie leży odkryty w gardzieli, a jest umieszczony całkiem poza częścią roboczą(mechaniczną) przepustnicy więc kompletnie nie widzę związku między zasilaniem, a stanem potencjometru. Nawet jakby woda gardzielą płynęła ;-)
Potencjometr pracując się wyciera -nawet jak będzie ktoś wciskał gaz na nieodpalonym silniku, czy ruszał przepustnicą wyjętą z auta.

Szkoda, ze kupił, to można naprawiać.

Z tym ogrzewaniem na obrotach -pompa może być oczywiście. Może być też zapowietrzony, niepełny układ ale wątpię. Jednak spora praktyka z zapieczonymi odpowietrznikami na wężu nagrzewnicy każe mi o tym wspomnieć ;-)
Może być tak, że znowu zimniej i się włącza dmuchawę na maksa, wówczas jak mamy niewielkie, średnie obroty to dmuchawa studzi nagrzewnicę zbyt szybko, zanim napłynie nowa porcja nagrzanej cieczy i podgrzeje "kaloryferek". Bezwładność układu dodając...
Dlatego niekiedy auta mają dodatkowe pompki ob9iegowe, elektryczne. Załączają się przy włączeniu ogrzewania dajmy na to i obieg na niższych obrotach jest żywszy niż wynikałoby z pracy pompy głównej cieczy.
A jak włączymy na 4kę nadmuch, pompa wody jest wymęczona, do tego jeszcze termostat nie do końca domyka i jeździmy delikatnie to w aucie ciepło raczej nie będzie.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 mar 2013, 14:36

Układ jest na pewno odpowietrzony a płyn jest ok. Ewidentnie na wolnych obrotach nie ma ogrzewania. Nawet jak dam na 1 czy 2 bieg dmuchawy, za to podczas jazdy, czy na obrotach grzeje fajnie. Nigdy nie zaobserwowałem żadnych dziwnych rzeczy z temperaturą silnika mam 3 czy 4 termostat bo myślałem, że one są wadliwe, auto szybko się grzeje bo przełącza mi się na gaz po kilometrze (30 stopni) . Może faktycznie jest słaba pompa wodna nie chcę się upierać ;) . Tylko nie chcę w ciemno wydawać 200zł na pompę .

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 mar 2013, 15:22

Jeżeli nie cieknie na wałku to oringi kup na zaś 98x4 i 98x5(nie pamiętam który lepiej wchodzi, ETKA chyba oba podaje). Koszt około dyszki za oba. Spuść płyn, zdejmij osłonę rozrządu po ustawieniu go na znaki i dla wygody zluzowaniu pompala wspomagania, poluzuj pompę, zdejmij pasek nierządu i wyjmij pompę. Weryfikacja i decyzja.
Nie wiem po ile Hepu są teraz ale SKF chyba około 130 widziałem, podobnie Febi o ile mnie pamięć nie zawodzi.
Jeżeli pompa będzie do bani to kupisz nową, jeżeli będzie ok powinna się udać ponownie zamontować z nowym oringiem.
Okazyjnie zobaczysz, czy masz dużo syfu w płynie.

Ja miałem już tej zimy akcję "słabo grzeje" ale po południu zauważyłem, ze mam szyby tył uchylone -odparowywałem środek dzień wcześniej i skleroza podstępnie zaatakowała :lol:

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 mar 2013, 20:56

Jak wpadnie grosz to się chyba skuszę na tą wymianę bo nic innego nie widzę .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl