Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Nie pracuje na wszystkich cylindrach

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 16 mar 2013, 21:36

przypomniało mi się że jak miałem robiony remont silnika też był problem z pracą wszystkich cylindrów i tk jak ktoś pisał pomogła wymiana ECU-niestety. Błędów na VAGU nie było a wystarczyło podłączyć rozpakowany prosto z koperty sterownik i problem ustąpił

rimas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 mar 2011, 21:16

Post autor: rimas » 16 mar 2013, 21:36

a mii te Twoje cewki nadal nie pasuja. Spradz je po uzwojeniu wtornym tzn podlacz omomierz do przeciwleglych stykow cewki- ma byc od 9-14kΩ, jak nie miesci sie w zakresie to ten zwoj jest uwalony. Ja skolei tak mialem na 5 cylindrze a dodam ze iskra byla. Jak to nie pomoglo modul zaplonowy spradziles?Jak tak to wymien sterownik.

swir91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:36
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki

Post autor: swir91 » 17 mar 2013, 09:55

Modułu nie sprawdzałem, ale mowie ci ze przekladałem cewke z auta ktore jezdzi naprawde dobrze.. i bez zmian praca silnika.. wczoraj w nocy musialem jechac po dziewczyne, mialem do zrobienia okolo 30 km zalalem samochod za 60 zl gazu... uwierzcie ze jak juz wracalem zaczelo pikac ze nie ma gazu. Dodam ze rozpedzilem tego podleca do 180 naprawde krecil sie ladnie.. tak jakby nagle chodzil na wszystkich i jak obroty spadaja bach znowu to samo..;/

[ Dodano: 2013-03-17, 12:17 ]
Panowie jak sprawdzic ten moduł zapłonowy, mam ten samochod od niedawna jeszcze sie nie znam na silnikach v6 wczesniej mialem coupe 2.0 ona nie była skomplikowana;p tutaj rodzi sie wiele problemow.. co do czego i jak to sprawdzic.

[ Dodano: 2013-03-17, 14:54 ]
Panowie.. dzis postanowilem popatrzec troche, powymieniałem przewody rozne od powietrza.. jakby troszke lepiej było... po zdjeciu przewodow WN na prawej głowicy patrzac od srodka auta.. czuc jakas reakcje ale nie wielka, po 2 stronie po zdjeciu kabli czuc wyrazna roznice w pracy silnika .. ;/ tak samo jak na benzynie jak i na gazie..

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 mar 2013, 15:40

Moduł masz na ścianie grodziowej mniej więcej po środku z lewa i prawa dochodzą do niego wtyczki.
Najlepiej podmienić i najwyżej wykluczyć że to on.
Nie wiem :-/ Porób foty silnika jak to masz wszystko tam poogarniane bo to co piszesz
swir91 pisze:Dodam ze rozpedzilem tego podleca do 180 naprawde krecil sie ladnie.. tak jakby nagle chodzil na wszystkich i jak obroty spadaja bach znowu to samo..;/
kojarzy mi się z podciśnieniem lub przerwą w iskry :-|
Co do gazu to może aldi niech się wypowie

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 18 mar 2013, 21:08

A może to któryś przekaźnik, bo u mnie przy ostrej przegazówce cyka przekaźnik jak obroty spadają bądź rosną koło 3 tyś. (przy lekkim gazowaniu nie cyka) i po takiej przegazówce bardziej nierówno chodzi silnik , muszę dojść który to jest może on jest winny. Wygląda to tak jak by odcięcie zapłonu pieprzyło.

rimas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 mar 2011, 21:16

Post autor: rimas » 19 mar 2013, 20:44

Modulu w domowych warunkach nie sprawdzisz, jest on na scianie grodziowej-taki czarny z obwodka brazowa- z obu stron ma wtyczki. A mierzyles te cewki?To jak miales cewki z jezdzacego auta to i modul zabierz. A jak masz takiego dawce to sterownik mu wyjmij i podmien. Znajduje sie on nad nogami pasazera. A odczyt bledow robiles moze?

swir91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:36
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki

Post autor: swir91 » 20 mar 2013, 11:25

Panowie, mechanik stwierdzil ze rozrzad jest przestawiony, bo podobno paliwo czuc przez korek wlewu oleju, dzis ma ustawic poprawnie, zobaczymy ale rozebralem dzis chlodnice, wentylatory, i te wszystkie duperele, no i na moj gusat rozrzad jest na znakach czyli motylki sa rowno ustawione do siebie tymi wiekszymiu otworami doł tez wporzadku, ale zdam relacje wieczorem.

rimas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 mar 2011, 21:16

Post autor: rimas » 20 mar 2013, 21:13

ja i tak zostaje przys swom, sugeruje ze nie robiles tych rzeczy co w.w - moze sie wydaja zbyteczne na Twoja logike, Nie piszac o przejsciach wiazek czy tez robiles, to sie robi jak w/w sa sprawne. Powodzenia zycze i pozdrow "mehanika" <ok>

swir91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:36
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki

Post autor: swir91 » 21 mar 2013, 17:59

Rozrzad przestawiony o 1 zabek... zgubil cisnienie.. wydmuchana uszczelka pod głowica.. dałem do planowana na jutro ma byc
+ wymieniam wszystkie zawory i uszczelniacze... jutro złoze fure.. do tego remont kolektora ssacego.. poprzecierane klapki.. i wydmuchana uszczelka pod portkami bo strasznie bylo slychac wiec wiec mam nadzieje ze po tej remoncie bedzie okey zdam relacje pozniej.. moze zrobic fotostory z naprawy bo wszystko robie sam..

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 21 mar 2013, 21:20

swir91 pisze:Tak niechodzi na 2 sasiednich ... cisienie na obu po praktycznie 12
to jak z tym sprężaniem było?

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 22 mar 2013, 14:17

A sprawdzasz pierścienie w jakim są stanie? Bo ja 15 000 km temu zrobiłem głowice bo waliło z nich olejem. Dałem do mechanika, oleju sobie auto bierze - pytam mechanika, czy zalewał cylindry naftą, żeby mieć pogląd w jakim stanie dół silnika -"no nie sprawdzałem pierścieni, bo robiliśmy głowicę". Czadowo po prostu .... Ja byłem w co prawda innej sytuacji, bo ja od razu po kupnie miałem lanie się oleju więc nie wiedziałem ile spala ile cieknie. No ale mechanik zabrał się ochoczo do roboty, zamiast ocenić w jakim stanie jest dól i czy jest sens robić cokolwiek.

swir91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:36
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki

Post autor: swir91 » 23 mar 2013, 12:46

tak pierscienie okey załewałem nafta.. jest okey, ja ten samochod mam 2 tygodnie.. odebralem dzis głowice.. mam juz wszystkie czesci, wymienione 6 zaworow uszczelniacze, biore sie za czyszczenie kolektora ssacego.. i skladam to do kupy zobaczymy.

[ Dodano: 2013-03-24, 22:42 ]
Zlozylem dzis do kupy.. cisnienie wzrosło do 13 na jeden głowicy wyremontowanej na drugiej jest po prawie 12. Ale dławi na na niskich obrotach silnik szarpie. na benzynie jest lepiej ale tez troszke. Pomysły??

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

[ABC]Nie pali na jeden cylinder.

Post autor: pitazz » 28 mar 2013, 18:03

Witam.Przedstawię Wam wszystko po kolei co i jak postępowało i doprowadziło do tego że stanąłem i silnik odmówił posłuszeństwa.Dodam że auto ma instalacje gazową .

A więc.Rano wyjechałem do pracy było minus 13 stopni.Auto odpaliło za pierwszym razem i wszystko było okej nie było nic co by wskazywało na to co się zdarzy później.Skończyłem prace idę do auta,chcę odpalić,kręcę,nagle dymek przez nawiew poszedł-otworzyłem maskę-nic się nie pali jest dobrze:) Próbuję odpalić drugi raz i bez problemu odpalił.Przejechałem może z 300 metrów i samochód zaczął szarpać,dławić się,i w końcu zgasł i już nie odpalił..Shlowałem go do mechanika..i się zaczęło....w między czasie jak cholowałem to akumulator wysiadł i w ogóle nie kręcił...Próbowałem odpalić na kablach auto i nie szło a jedyne co się wydarzyło to poszedł dymek spod kolektora.Pierwsze co mechanik zrobił sprawdził i wymienił wszystkie świece...dalej nic.Później okazało się że rozrusznik rozwalony więc dał do naprawy.Zero poprawy..to mówi może rozrząd przeskoczył....okej rozebrał wszystko...okazało się że tak jak te elipsy czy co to tam jest powinny być poziomo tymi większymi dziurkami w stronę silnika zwrócone to u mnie są oby dwie w pionie...przestawił na to jak fabryka każę i teraz to już w ogóle zero reakcji-brak ciśnienia na zaworach...Diagnoza remont silnika...I z takim nastawieniem pojechałem popołudniu do pracy...na wieczór mechanik zadzwonił że udało mu się odpalić.Z tym że rozrząd ponownie był ustawiony tak jak przyjechał czyli w "pionie"....pompa paliwa się zawieszała i cały czas podawała paliwo,więc elektryk naprawił przekaźnik.i samochód odpalił...z tym że teraz jest problem bo na 5 cylinder nie chodzi.Zarówno na benzynie jak i na lpg.niby jak się go prze gazuje to chodzi dobrze ale jak jest na biegu jałowym to wyraźnie czuć że jeden cylinder nie chodzi..jak jadę na niskich obrotach to auto całe trzęsie. coś tam mechanik mówił że może to cewka przy tym cylindrze bo niby iskra jest ale przeskakuje czy coś. już nie wiem co mam robić.niby się cieszę że nie muszę silnika kompletnie remontować ale z drugiej nie wiem co jest grane.sam się na tym nie znam więc nic sam nie ruszam...mechanik rozłożył ręce i nie wie co może być.komputer wykazał jakiś problem z sondą (katalizatory mam wyciętą więc może przez to) i z przepustnicą(tylko że to wcześniej już było a silnik chodził normalnie)....


Tak wygląda sprawa.Dzięki tym co wytrzymali i przeczytali do końca .Macie jakiś propozycje?Co się mogło popsuć?Autka mi szkoda bo za dużo kasy w niego włożyłem i ma działać:)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 mar 2013, 20:40

pitazz pisze:komputer wykazał jakiś problem z sondą (katalizatory mam wyciętą więc może przez to)
albo przez instalacje gazową. W ABC niema sond za katalizatorem do monitorowanie sprawność.

A sprężanie masz na tym cylindrze który nie pracuje? Sprawdź czy do wtryskiwacza docierają impulsy + ewentualnie iskrę ale ona powinna być skoro gdzieś przeskakuje. Może po prostu przy grzebaniu zniszczyli Ci kable.

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 28 mar 2013, 20:52

No właśnie nie wiem czy jest sprężanie bo nie sprawdził :-/ Co do kabli to przebicia nigdzie nie mają...Dodam jeszcze że jak mu dodam gazu słychać takie cykanie?No i występuje problem z odpalaniem...jak kręcę to nie wiem jak to opisać jakby coś przeskakiwało gdzieś od spodu silnika?albo jakieś zwarcie?

dzięki za podpowiedzi.pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl