Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Mało mocy, strzały z przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 mar 2013, 12:29

albo coś z nastawnikiem ciśnienia
gdzie tego szukać?

styczniki niby ok... Sprawdzę jeszcze na zimnym.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 16 mar 2013, 17:45

Szara kostka na rozdzielaczu paliwa. Jak wepniesz się szeregowo w jeden z przewodów ( jest na forum schemat) odpowiednio miliamperomierzem to prąd powinien osccylować od 10mA do -10mA . Prąd zmienia się w zależności od czujnika temperatury, sondy lambda . Czyli np. na zimnym silniku prąd powinien być trochę większy, bo sterownik wzbogaca dawkę . No i jak dodasz i puścisz gazu to powinno pojawić się na mierniku -60mA (od puszczenia gazu do zejścia na wolne obroty) i wtedy masz pewność, że dobrze się wpiąłeś z przewodami .

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 mar 2013, 10:31

Na zimnym styczniki także dobrze pokazują :roll:

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 17 mar 2013, 10:36

Czyli te styczniki masz ok tak ?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 mar 2013, 10:52

Tak. Zarówno na zimnym jak i na ciepłym na tym od jałowych jest przejście gdy przepustnica jest zamknięta, tak samo jest z tym drugim...

Będę próbował jeszcze uszczelnić OCT bo może tam gdzieś jest nieszczelność jakaś ale to gaśnięcie przy hamowaniu silnikiem i po wciśnięciu sprzęgła występowało już wcześniej...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 17 mar 2013, 11:42

Ten silnik wymaga absolutnej szczelności. Ja wymieniłem wszystkie elementy związane ze szcczelnością i mam spokój święty ;D . Na zapalonym aucie weź samostart albo plak i psikaj po całym dolocie i na wtryskiwacze nie może silnik podnieść obrotów. I wyczyść silnik krokowy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 mar 2013, 12:01

Krokowca już czyściłem, zrobię tak jak mówisz może jakąś nieszczelność znajdę...

[ Dodano: 2013-03-18, 12:01 ]
Kurde nie ma tam żadnej szarej kostki :roll: Jest tylko z przodu czarna 2 pinowa od regulatora ciśnienia paliwa, poniżej rozdzielacza pomiędzy nim a błotnikiem jest druga czarna 3 pinowa i jedna niebieska pod kolektorem przy wtrysku rozruchowym...

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 18 mar 2013, 16:21

Sprawdzanie sprayem często przynosi pożytek ale nie zawsze niestety. Bywa, że nieszczelność jest tak duża, że zaburzenia są wyraźne, lecz zbyt mała i tak umieszczona, że nasze działania do niej nie dotrą. Np. przeciąg nam odchyli podmuch, może kąt będzie taki, ze nie dwa rady zapylić w odpowiednie miejsce, może wentyl akurat dmuchnąć. A może być i tak, że wraz z rozgrzaniem komory nieszczelność się zmieni. Na zimno sztywna guma przykładowo dociśnie otworek(lub otworzy właśnie), a na ciepło wręcz przeciwnie.
Nieszczelność zarówno bowiem dolotu jak i np. układu chodzenia może się pojawiać okresowo i wcale niekoniecznie cyklicznie, gdy dodamy do tego wsadzanie łap między elementy dolotu i ogólnie drgania silnika.
Oględziny, tylko one dają pełne pojęcie i to oględziny cholernie staranne.
Niestety najczęstsze chyba kłamstwo sprawdzania K/KE-jetronica i ogólnie silników to obok "świece i przewody ok" właśnie "dolot sprawdziłem dokładnie"(np. na moją prośbę sprzed 10 minut ;) ).

Nie pamiętam już całości wątku ale czy sprawdzaliście fazy rozrządu i zapłon?
Zdarza się niewłaściwa interpretacja znaku na kole wałka rozrządu do ustawienia samego rozrządu. W/g książki ma być znak w R5 na wysokości dokładnie uszczelki pod pokrywą zaworów. W kilku autach już poprawiałem ustawienie -znak był za wysoko, zła interpretacja.
Podobnie znak na kole pasowym(dół oczywiście). W zależności jak spojrzymy, z której strony(a w R5 nie jest mega dostęp) znak może nam...wędrować. Zasadniczo jest on tak umieszczony, ze powinien być na linii między środkiem koła pasowego(więc i wału), a znakiem na obudowie. Chyba trafia ta linia zgrubnie też w środek koła pasowego pompy wspomagania(zgrubnie, bo ta ma regulację przecież)
Niby wszystko jasne, a jednak bez rozebranego całkiem przodu małe skrzywienie głowy i pozamiatane.
Ja takie Audi nawet jedno kupiłem. Zapłon w lesie był i nie do dogrania, bo rozrząd o zęba przekicany. Ktoś źle zerknął na znaki. Ząb jeden -niby jeździ, lecz to nie było to...

Nie chcę się tu mądrzyć ale czasem warto wrócić do sprawdzenia podstaw, zanim rozdłubiemy wszystko w aucie.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 mar 2013, 16:50

Nieszczelności szukałem juz kilka razy i co znalazłem to wyeliminowałem :-/ Rozrząd i zapłon także ok.

Ta kostka poniżej rozdzielacza pomiędzy nim a błotnikiem za co odpowiada? Jak ją wypiąłem to zaczął falować i zaraz później nie chciał odpalić :-/ Gdzieś tam coś chyba jest :roll:

zukreator

Post autor: zukreator » 19 mar 2013, 19:36

małe 3 grosze, a propo ustawiania rozrządu - dół silnika zawsze ustawia się na znak na kole zamachowym - ma sie pokazać zero w okienku skrzyni. znak na dolnym kole pasowym i jego obudowie czasami miewa charakter bardzo mocno orientacyjny - niedokładny.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 19 mar 2013, 19:47

Mi właśnie chodzi o szeregowe wpięcie się do regulatora ciśnienia paliwa(czarna kostka) a z boku masz potencjometr przepływki i fajnie żebyś go też zmierzył . Ale najpierw sprawdź nastawnik. Miron ma racje trzeba sprawdzać wszystko cholernie dokładnie. Najlepiej wydać 100zł i cały dolot jest szczelny . Psiknij też we wszystkie wtryskiwacze benzynowe. Miron jak ustawie na zamachu 0 to nie mam idealnie nacięcia na kole pasowym do napuktowanego znaku na obudowie rozrządu . A góry nie sprawdziłem jeszcze bo zawsze za mało czasu ;p

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 mar 2013, 22:05

Nom spoko to na regulatorze mam mieć od -15mA do 15mA z tego co tam gdzieś wyczytałem. Natomiast potencjometr przepływki jakie ma mieć wartości? Mowa o tej koste z boku na 3 piny?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 19 mar 2013, 22:32

No właśnie ile ma mieć :D Mają obroty nie falować i być moc . Każdy ma inne :D EnN podaje ze swojej sprawnej dla jałowego ok. 0.55V i u mnie jest podobnie . Tylko ja po prostu ustawiałem go a tego niemcy nie przewidzieli bo zalane śruby najmocniejszym na świecie silikonem hehe :p

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 mar 2013, 22:55

Moc ma obroty mi falują na zimnym jak go odpalę, przez chwilkę tylko. Dodatkowo przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu sprzęgła lubi zgasnąć :-/ Kiedyś był podpinany analizator spalin i mieszanka niby była dobra...

edit. dzisiaj rano odpaliłem auto (stało na polu) oczywiście obroty 400-600 i cały czas nim tak siepie... Przegazowałem mu tak przez chwilę na ponad 2tyś. Poczułem że chodzi jakby nie na wszystkie baniaki i brak mu mocy... Po kilkunastu sekundach puściłem gaz spadając z obrotów wskazówka spadła na 300 i wtedy się ustabilizowała i stała na 1000... Za ok 5 min pojechałem... Ujechałem ok 3 km przed górką zredukowałem bieg na 4, jechałem chwilę na nim i wtedy wcisnąłem sprzęgło i oczywiście bez żadnych oporów auto zgasło :-| Szybko w czasie jazdy odpaliłem wbiłem dwa ujechałem kawałek do przejścia, sprzęgło luz i oczywiście auto znowu zgasło :-/

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 20 mar 2013, 10:54

A tą szczelność na pewno wiesz, że masz ? . Jeszcze zobacz jak wygląda klapa spiętrzająca czy jest dobrze ustawiona . I zmierz na wolnych obrotach ten potencjometr .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl