[80 B2 1.6] problem przy zimnym silniku
[80 B2 1.6] problem przy zimnym silniku
kiedy odpalam na benzynie na zimnym silniku zachowuje sie tak jakby pracował na 3 cylindrach, ma bardzo niskie obroty, czasami nie reaguje na dodawanie gazu, kiedy go przełączę na gaz silnik łapie dla odmiany strasznie wysokie obroty i ewidentnie pracuje już na wszystkich cylindrach Co mu dolega?
tak to gaźnik
dzisiaj zauważyłem kolejną anomalie, a mianowicie: jadę sobie na benzynie, przełączam na
pozycje neutralna i śmigam dalej, w pewnym momencie zorientowałem sie, że pomimo przełącznika w pozycji neutralnej samochód nie zgasł, a nawet zaczął lepiej chodzić i łapać wysokie obroty jakby chodził na gazie
tak sie zastanawiam czy może być niesprawny elektrozawór gazu, i przez to kiedy jadę na benzynie to podawana jest zarówno benzyna jak i gaz przez co mieszanka jest zbyt bogata,
w pozycji neutralnej benzyna się wypala i zaczyna chodzić tylko na gazie i stąd ta poprawa obrotów
jak myślicie?
a może są jakieś inne propozycje?
dzisiaj zauważyłem kolejną anomalie, a mianowicie: jadę sobie na benzynie, przełączam na
pozycje neutralna i śmigam dalej, w pewnym momencie zorientowałem sie, że pomimo przełącznika w pozycji neutralnej samochód nie zgasł, a nawet zaczął lepiej chodzić i łapać wysokie obroty jakby chodził na gazie
tak sie zastanawiam czy może być niesprawny elektrozawór gazu, i przez to kiedy jadę na benzynie to podawana jest zarówno benzyna jak i gaz przez co mieszanka jest zbyt bogata,
w pozycji neutralnej benzyna się wypala i zaczyna chodzić tylko na gazie i stąd ta poprawa obrotów
jak myślicie?
a może są jakieś inne propozycje?
wydaje mi sie ze silnik nie bedzie pracował jednoczesnie na benzynie i gazie.
najpierw bym zaczoł od regulacji i sprawdzenia gaźnika.
ewentualnie podjechać na analizę spali i zobaczyć czego ma za duzo albo czego ma za mało w spalinach.
sprawdziłbym też świece czy na wszystkich równo pali (elektrody we wszystkich powinny byc jednakowe lub z niewielkimi różnicami)
mozesz tez sprawdzić kable wysokiego napięcia czy mają własciwą oporność.
dla pewnosci wykręciłbym swiece podpioł do nich przewody wysokiego napięcia i dotknąć nimi do masy samochodu np alternatora i niech druga osoba zacznie zapalać samochód. zobaczysz wtedy czy na wszystkie cylindry jest podawana iskra.
najpierw bym zaczoł od regulacji i sprawdzenia gaźnika.
ewentualnie podjechać na analizę spali i zobaczyć czego ma za duzo albo czego ma za mało w spalinach.
sprawdziłbym też świece czy na wszystkich równo pali (elektrody we wszystkich powinny byc jednakowe lub z niewielkimi różnicami)
mozesz tez sprawdzić kable wysokiego napięcia czy mają własciwą oporność.
dla pewnosci wykręciłbym swiece podpioł do nich przewody wysokiego napięcia i dotknąć nimi do masy samochodu np alternatora i niech druga osoba zacznie zapalać samochód. zobaczysz wtedy czy na wszystkie cylindry jest podawana iskra.