Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B2 1.6] problem przy zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 20 maja 2007, 12:32
Lokalizacja: Lublin

[80 B2 1.6] problem przy zimnym silniku

Post autor: rafal84 » 10 lis 2007, 00:04

kiedy odpalam na benzynie na zimnym silniku zachowuje sie tak jakby pracował na 3 cylindrach, ma bardzo niskie obroty, czasami nie reaguje na dodawanie gazu, kiedy go przełączę na gaz silnik łapie dla odmiany strasznie wysokie obroty i ewidentnie pracuje już na wszystkich cylindrach Co mu dolega?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lis 2007, 21:29

Podejrzewam, że jest zalewany za bogatą mieszanką. Zacznij od regulacji gaźnika (zdaje się, że to silnik na gaźniku?)

rafal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 20 maja 2007, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafal84 » 15 lis 2007, 17:01

tak to gaźnik
dzisiaj zauważyłem kolejną anomalie, a mianowicie: jadę sobie na benzynie, przełączam na
pozycje neutralna i śmigam dalej, w pewnym momencie zorientowałem sie, że pomimo przełącznika w pozycji neutralnej samochód nie zgasł, a nawet zaczął lepiej chodzić i łapać wysokie obroty jakby chodził na gazie
tak sie zastanawiam czy może być niesprawny elektrozawór gazu, i przez to kiedy jadę na benzynie to podawana jest zarówno benzyna jak i gaz przez co mieszanka jest zbyt bogata,
w pozycji neutralnej benzyna się wypala i zaczyna chodzić tylko na gazie i stąd ta poprawa obrotów
jak myślicie?
a może są jakieś inne propozycje?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 15 lis 2007, 20:59

wydaje mi sie ze silnik nie bedzie pracował jednoczesnie na benzynie i gazie.
najpierw bym zaczoł od regulacji i sprawdzenia gaźnika.
ewentualnie podjechać na analizę spali i zobaczyć czego ma za duzo albo czego ma za mało w spalinach.

sprawdziłbym też świece czy na wszystkich równo pali (elektrody we wszystkich powinny byc jednakowe lub z niewielkimi różnicami)
mozesz tez sprawdzić kable wysokiego napięcia czy mają własciwą oporność.
dla pewnosci wykręciłbym swiece podpioł do nich przewody wysokiego napięcia i dotknąć nimi do masy samochodu np alternatora i niech druga osoba zacznie zapalać samochód. zobaczysz wtedy czy na wszystkie cylindry jest podawana iskra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl