Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B2 1.6] problem przy zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 20 maja 2007, 12:32
Lokalizacja: Lublin

[80 B2 1.6] problem przy zimnym silniku

Post autor: rafal84 » 10 lis 2007, 00:04

kiedy odpalam na benzynie na zimnym silniku zachowuje sie tak jakby pracował na 3 cylindrach, ma bardzo niskie obroty, czasami nie reaguje na dodawanie gazu, kiedy go przełączę na gaz silnik łapie dla odmiany strasznie wysokie obroty i ewidentnie pracuje już na wszystkich cylindrach Co mu dolega?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lis 2007, 21:29

Podejrzewam, że jest zalewany za bogatą mieszanką. Zacznij od regulacji gaźnika (zdaje się, że to silnik na gaźniku?)

rafal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 20 maja 2007, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafal84 » 15 lis 2007, 17:01

tak to gaźnik
dzisiaj zauważyłem kolejną anomalie, a mianowicie: jadę sobie na benzynie, przełączam na
pozycje neutralna i śmigam dalej, w pewnym momencie zorientowałem sie, że pomimo przełącznika w pozycji neutralnej samochód nie zgasł, a nawet zaczął lepiej chodzić i łapać wysokie obroty jakby chodził na gazie
tak sie zastanawiam czy może być niesprawny elektrozawór gazu, i przez to kiedy jadę na benzynie to podawana jest zarówno benzyna jak i gaz przez co mieszanka jest zbyt bogata,
w pozycji neutralnej benzyna się wypala i zaczyna chodzić tylko na gazie i stąd ta poprawa obrotów
jak myślicie?
a może są jakieś inne propozycje?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 15 lis 2007, 20:59

wydaje mi sie ze silnik nie bedzie pracował jednoczesnie na benzynie i gazie.
najpierw bym zaczoł od regulacji i sprawdzenia gaźnika.
ewentualnie podjechać na analizę spali i zobaczyć czego ma za duzo albo czego ma za mało w spalinach.

sprawdziłbym też świece czy na wszystkich równo pali (elektrody we wszystkich powinny byc jednakowe lub z niewielkimi różnicami)
mozesz tez sprawdzić kable wysokiego napięcia czy mają własciwą oporność.
dla pewnosci wykręciłbym swiece podpioł do nich przewody wysokiego napięcia i dotknąć nimi do masy samochodu np alternatora i niech druga osoba zacznie zapalać samochód. zobaczysz wtedy czy na wszystkie cylindry jest podawana iskra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl