[b4 2.0 ABT + LPG] nie trzyma obrotów jałowych.
[b4 2.0 ABT + LPG] nie trzyma obrotów jałowych.
Generalnie sprawa wygląda tak, ze auto na wysokich obrotach jeździ normal tylko jałowych nie trzyma do puki trochę się nie nagrzeje. Jak tylko złapie temperaturę to trzyma koło tysiąca obrotów. Dziwne. Niebieski czujnik wymieniony, temp. z chłodnicy wymieniony, lambda wymieniona, aku nowy, regulator napięcia nowy, świece, kopułka, palec nowe. Kiedyś już miałem to samo to pomagało np. odpięcie aku na 15 minut podłączenie, odpalenie, łapał obroty i jak nie dodawało się gazu i się nagrzał to było ok. Teraz już tego z aku nie próbowałem ale to mu tak co jakiś czas się pojawiało a teraz jest cały czas to samo, dzisiaj co odpalałem to stałem jak debil i grzałem silnik. o.O
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Odświeżę temat. Mam taki sam objaw, auto nie trzyma obrotów, ani na PB ani na LPG, utrzymuje się ok. 300 obrotów i silnik chodzi.... Sprawdziłem na VAGu i wywala błąd 516 - styk biegu jałowego. Sprawdziłem na dwóch silniczkach krokowych i jest to samo. Tutaj pytanie, czy możliwe, że uszkodzony jest TPS (potencjometr położenia przepustnicy), czy niekoniecznie on musi być uszkodzony przy tym błędzie?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie bo tps a nastawnik biegu jałowego to dwie różne części, a skoro wali ci błędem nastawnika i podmianka nie pomogła to albo masz niefarta i dwa uszkodzone albo instalacja. Zawsze można styk sprawdzić miernikiem (żarówką mała).kerpen_rp pisze:Sprawdziłem na VAGu i wywala błąd 516 - styk biegu jałowego. Sprawdziłem na dwóch silniczkach krokowych i jest to samo. Tutaj pytanie, czy możliwe, że uszkodzony jest TPS (potencjometr położenia przepustnicy), czy niekoniecznie on musi być uszkodzony przy tym błędzie?
Kurcze ciężko będzie to zdiagnozować. Dodam jeszcze, że problem występuje głównie po ostrej jeździe, tzn, jak np. na trójce go pociągne ponad 100km/h, albo jadę autostradą 150km/h to jak puszczę gaz to wtedy te obroty tak spadają, natomiast przy normalnej jeździe po mieście z obrotami powiedzmy do 3000 ten problem nie wystepuje.
[ Dodano: 2013-10-11, 07:55 ]
Podmieniłem TPSa i jest to samo. Czy zna może ktoś schemat tej kostko, która dochodzi do krokowca, bo wszystko wskazuje na instalację?
[ Dodano: 2013-10-11, 07:55 ]
Podmieniłem TPSa i jest to samo. Czy zna może ktoś schemat tej kostko, która dochodzi do krokowca, bo wszystko wskazuje na instalację?