Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT + LPG] nie trzyma obrotów jałowych.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

[b4 2.0 ABT + LPG] nie trzyma obrotów jałowych.

Post autor: schack » 21 mar 2013, 20:01

Generalnie sprawa wygląda tak, ze auto na wysokich obrotach jeździ normal tylko jałowych nie trzyma do puki trochę się nie nagrzeje. Jak tylko złapie temperaturę to trzyma koło tysiąca obrotów. Dziwne. Niebieski czujnik wymieniony, temp. z chłodnicy wymieniony, lambda wymieniona, aku nowy, regulator napięcia nowy, świece, kopułka, palec nowe. Kiedyś już miałem to samo to pomagało np. odpięcie aku na 15 minut podłączenie, odpalenie, łapał obroty i jak nie dodawało się gazu i się nagrzał to było ok. Teraz już tego z aku nie próbowałem ale to mu tak co jakiś czas się pojawiało a teraz jest cały czas to samo, dzisiaj co odpalałem to stałem jak debil i grzałem silnik. o.O

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 21 mar 2013, 20:08

A czy to nie wina instalacji? Ja miałem coś podobnego też wymieniałem różne części i w końcu pomogła wymiana i regulacja parownika. Koszt ok 300-350zł, dodam że mam instalacje BRC.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 mar 2013, 20:44

na benzynce to samo :(

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 21 mar 2013, 20:53

Jak ogarnąłem instalacje, na gazie chodzi jak igła ale na benzynie tez mi na zimnym latają obroty i nie moge dojść co to może być.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 mar 2013, 21:03

lambda? jak latają to pół bidy, u mnie do 400 obrotów jest ;D ale silnik działa

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 21 mar 2013, 21:05

schack, a auto Ci gaśnie? po mojemu to coś masz z silniczkiem krokowym... może sie zacina?

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 21 mar 2013, 21:06

Też celuje w silniczek krokowy bo jego nie ruszałem. A na gazie jest duże prawdopodobieństwo że padnie.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 mar 2013, 22:59

Ono 400 obrotow ma i chodzi. To abt ;)

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 23 mar 2013, 20:50

A nie bo błąd 516 na vagu "516 Styk biegu jałowego - F60 " tak pomogło, że aż wóz w dół poszedł ;d

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 23 mar 2013, 21:15

gleba jest, na wiosnę narobię zdjęć ;]

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 05 paź 2013, 14:07

Odświeżę temat. Mam taki sam objaw, auto nie trzyma obrotów, ani na PB ani na LPG, utrzymuje się ok. 300 obrotów i silnik chodzi.... Sprawdziłem na VAGu i wywala błąd 516 - styk biegu jałowego. Sprawdziłem na dwóch silniczkach krokowych i jest to samo. Tutaj pytanie, czy możliwe, że uszkodzony jest TPS (potencjometr położenia przepustnicy), czy niekoniecznie on musi być uszkodzony przy tym błędzie?

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 05 paź 2013, 17:57

u mnie altek zdychał i dlatego takie objawy były, potem zaczął normalnie jeździć aż w końcu stanąłem w centrum miasta, jak się okazało do wymiany był regulator napięcia w altku tylko :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 paź 2013, 19:51

kerpen_rp pisze:Sprawdziłem na VAGu i wywala błąd 516 - styk biegu jałowego. Sprawdziłem na dwóch silniczkach krokowych i jest to samo. Tutaj pytanie, czy możliwe, że uszkodzony jest TPS (potencjometr położenia przepustnicy), czy niekoniecznie on musi być uszkodzony przy tym błędzie?
Nie bo tps a nastawnik biegu jałowego to dwie różne części, a skoro wali ci błędem nastawnika i podmianka nie pomogła to albo masz niefarta i dwa uszkodzone albo instalacja. Zawsze można styk sprawdzić miernikiem (żarówką mała).

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 06 paź 2013, 09:08

Kurcze ciężko będzie to zdiagnozować. Dodam jeszcze, że problem występuje głównie po ostrej jeździe, tzn, jak np. na trójce go pociągne ponad 100km/h, albo jadę autostradą 150km/h to jak puszczę gaz to wtedy te obroty tak spadają, natomiast przy normalnej jeździe po mieście z obrotami powiedzmy do 3000 ten problem nie wystepuje.

[ Dodano: 2013-10-11, 07:55 ]
Podmieniłem TPSa i jest to samo. Czy zna może ktoś schemat tej kostko, która dochodzi do krokowca, bo wszystko wskazuje na instalację?

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 14 lis 2013, 19:10

Podepnę się pod temat- u mnie występuje to samo - po ostrzejszym potraktowaniu 3-4tyś obr/min, zatrzymuje sie na światłach i już telepie silnikiem 400/500 obr/min, zgaszę silnik i ponownie odpalę problem znika do chwili wkręcenia go na wyższe obroty . Nie posiadam LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl