Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

Post autor: kulio100 » 22 mar 2013, 12:13

No to już wiem.... 15w40 zostaje lecz w postacie Shell Helixa :D jak zmienie to może coś napisze co zauważyłem ciekawego :) choć pewnie nie zmieni się za wiele,może praca silnika choć i tak prawie go nie słychać :D

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 18 kwie 2013, 17:51

Odświeżę trochę tego kotleta. Mam dylemat co do doboru oleju, nie dawno kupiłem Audi 80 2.0 ABT z gazem, poprzedni właściciel zalewał auto olejem 15W40, ponieważ "ktoś mu tak doradził" bo prawdopodobnie silnik bierze olej. Ja natomiast przymierzam się do wymiany uszczelniaczy, a później wymiany oleju. Tylko jaki wybrać zmienić na 10W40 czy dalej lać 15W40. Z tego co słyszałem oba oleje nie różnią się niczym szczególnym na rozgrzanym silniku, natomiast na zimnym 15W40 obciąża alternator oraz rozrusznik.

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 18 kwie 2013, 19:12

Masz oddzielny temat o nazwie olej Valvoline, przeczytaj go sobie. :)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 18 kwie 2013, 19:20

15W40 nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem na popychacze w audi 80 lej 10W40
polecam
valvoline max life
liqui moly

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 18 kwie 2013, 19:46

Tomeczek20 pisze:Z tego co słyszałem oba oleje nie różnią się niczym szczególnym na rozgrzanym silniku, natomiast na zimnym 15W40 obciąża alternator oraz rozrusznik.
Niezbyt dobrze Cię poinformowano niestety. Owszem, na zimnym(zimą, nie na nierozgrzanym silniku latem) olej mineralny ma bliżej do "masła", niż półsyntetyczny. Gęstnieje mocniej i rozruch jest trudniejszy ale..
....ale to nie jest aż tak istotne przy autach z LPG jak fakt, że oleje mineralne "zmrożone" wolniej docierają do newralgicznych punktów silnika niż pół...
A co ma to do LPG? Cóż....sporo aut z LPG ma niejakie błędy instalacyjne i wymaga niestety przygazowania na zimnym silniku, czy to przy rozruchu, czy zaraz po nim, czy przy zbyt szybkim przełączeniu na gaz trzeba przytrzymać na obrotach. Takie bywają skutki błędów montażowych LPG(ale nie tylko), a nawet dziecko wie, że zmarzniętego silnika nie wolno pałować.
Oleje mineralne(ogólnie myślę o 15w40, pomijam ortodoksyjne 20W50 czy podobnie) wolniej odzyskują swoje walory po wyziębieniu.

Teraz chyba gorsze -na gorąco. Różnią się dość mocno w kwestii jak odparowują wygrzane i co baaardzo ważne odpornością na zerwanie filmu olejowego. Czyli w skrócie "śliskie" przy większych obrotach i nagłych zrywach na milisekundy znika, elementy zaiwaniają w mikro okresach czasu metal po metalu. Jak to jest stałym zjawiskiem to klawo nie jest, silnik zużywa się dużo szybciej. A jak pałujemy na gów...ym oleju silnik zimny, oraz bardzo gorący.... :-/

Oleje mineralne szybko tracą parametry -na bardzo zimno i na bardzo ciepło nie mają już zakładanych walorów. Im bardziej nowoczesne silniki i skomplikowane tym gorzej. Nie znaczy to, że klasycznym jest wsio rawno.
Po prostu pół i w pełni syntetyczne mają w większym zakresie stabilne parametry. A więc mówiąc wulgarnie rzadziej są masłem i wodą niż mineralne, nawet najlepsze. Mineralny przy wygrzaniu to szczyny tracące łatwo powiązanie, a "połówkowy" dłużej się tu opiera temperaturom i ogólnie pojętym "kocim ruchom" w silniku podczas np. "zajawki pod Tesco" :lol:

Kierowcy jeżdżący spokojnie, cierpliwie, pozwalający się autku nagrzać zanim mu dadzą w D co robią i tak sporadycznie mogą sobie na mineralu jeździć. Jak ktoś lubi depnąć, czasem go ponosi na zimno, również ponad czerwone bywa za często...raczej bym poszedł w olej, który nieco win zmaże takiego drivera.

Oczywiście trzeba mieć świadomość stanu silnika, nie zalewać trupa wygniecionego olejem 130PLN/1L.

Osobiście jak kupię na mineralu NIGDY przy nim nie zostaję -zawsze na najbiedniej porządny pół przechodzę. Zazwyczaj Motul Synergie 10w40 z pewnego źródła. Jak silnik rokuje...kombinuję dalej.

krzycho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 lip 2013, 10:58
Lokalizacja: Bielsko- Biała

[B4 2.0 ABT] Problem z Olejem

Post autor: krzycho89 » 10 sie 2013, 19:55

Witam zakupiłem właśnie audi 80 ABT i dowiedziałem się że zalany ma 15w40 lotos czy mogę bez większego stresu przejść na 10w40 6100 Motula czy lepiej 15w50 motula też półsyntetyk?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 sie 2013, 20:43 przez krzycho89, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 sie 2013, 20:27

krzycho89, _uwaga

krzycho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 lip 2013, 10:58
Lokalizacja: Bielsko- Biała

[B4 2.0 ABT] Problem z Olejem

Post autor: krzycho89 » 10 sie 2013, 21:31

Witam zakupiłem właśnie audi 80 ABT i dowiedziałem się że zalany ma 15w40 lotos czy mogę bez większego stresu przejść na 10w40 6100 Motula czy lepiej 15w50 motula też półsyntetyk?

Pozdrawiam

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 11 sie 2013, 11:47

ten silnik ma swoje przejechane jeżdzisz na mineralu i taki lej chyba że chcesz ale kup 10 litrów półsyntentyka i będziesz dolewał zwłaszcza w takich temperaturach a kopcił bedzie jak rasowy diesel uwierz zanim zapłacisz...pozdrawiam

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 11 sie 2013, 11:48

Temat był poruszany wielokrotnie sam mam ABT zalewany 15w40 Mobila taki kupiłem taki zalałem, silnik ma swoje nabite, przed zimą raczej zmienie na 10 bo 15 nie oszczędza zimą silnika

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 11 sie 2013, 12:15

15w40 lotos zapewne mineralny to "lipy'' wybór do audi x-lat temu próbowałem tego rozwiązania tanie moze i dobre?/ i lipa była
od 10latek w swoim b4 ABT tylko mobil 1 10/40półsyntetyk i jestOK 438 000km/238naLPG

A co do motula 10/40 możesz spróbować i zobaczyć co będzie w najgorszym wypadku przedwczesna wym.na 15/50 (zależy od stanu zużycia silnika)

krzycho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 lip 2013, 10:58
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: krzycho89 » 11 sie 2013, 13:42

Rozumiem to Minerał 15w50 czy 15w40 Motula najlepiej zalać?

krzycho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 lip 2013, 10:58
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: krzycho89 » 11 sie 2013, 13:42

Rozumiem to Minerał 15w50 czy 15w40 Motula najlepiej zalać?

annak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:02

Post autor: annak » 11 sie 2013, 14:13

:lol: Cześć. Zalej najlepiej półsyntetykiem byle nie z podróbkami typu hiper LIDL czy inne. Kiedyś zalałam olejem z Lidla alaniemiec i musiałam wymienić bo zrobiła się płynna woda w silniku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sie 2013, 14:18

Rozumiem to Minerał 15w50 czy 15w40 Motula najlepiej zalać?
krzycho89 pisze:epiej 15w50 motula też półsyntetyk?
to chyba mineralny a nie półsyntetyk a 10w to będzie półsyntetyk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl