Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] mały-duży remont silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

[b4 1z] mały-duży remont silnika

Post autor: przemoO23 » 22 mar 2013, 09:22

Ostatnio ,nie wiem skąd,padł na mnie jakiś strach przed uszkodzeniem silnika w wyniku zatarci/wytarcia panewek wału .
Ciągle po głowie mi lata jak tu robić z tym wałem, 370 k przejechane,nie wiadomo w jakim stanie panewki,jeśli już silnik byłby u mecha/rozebrany to trzeba się liczyć z niezłymi kosztami szlifowania wału.
Lubie bardzo swoją niunie (ja jestem z tych co się bardzo do samochodów przywiązują) i wyznaje zasadę
ja dbam o ciebie-ty dbasz o mnie
.Jak na razie niunia mnie nie zawiodła (nie licząc zabraknięcia paliwa tuż przy stacji) .

-Jakie są przybliżone koszta remontu wału (jeśli by nić ponadto nie wyszło)
-czy można ( i ile ewentualnie wytrzyma) założyć nowe panewki na nieszlifowany wał
- czy można (względów finansowych) ,remontować silnik etapami ( raz to , za jakiś czas to ,później znów co innego) .

Rzecz jasna rodzina nieprzychylnie patrzy na moje plany,sam trochę jestem w strachu ,ale nie miałbym serca sprzedać mojej "oliwki" .

p.s jak w tdi sprawdzić ciśnienie w cylindrach ? W benzynowcach wystarczy wykręcić świece i wkręcić na to miejsce końcówkę pomiarową.
Jak to wygląda w dieslach ,co trzeba wykręcić/wyjąć żeby sprawdzić kompresje.

Na chwilę obecną ogólny stan silnika można określić tak

- wycieków brak
- ubytków w oleju/ płynach brak
- dziwnie pali jak jest zimny tak jakby po odpaleniu 1 cylinder tylko spalał a reszta nie daje rady ( po chwili się normuje) .
- trochę głośno chodzi ale to diesel(?) ...

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 mar 2013, 09:47

Ja na twoim miejscu bym nic nie ruszał żadnego remontu nie robił jak ma 370tk to jeszcze pośmiga oleju nie bierze po co szukać dziury w całym. co do tego poszarpywania to możliwe że zawory troszkę podpalone a świece jak tam wszystkie grzeją?

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 22 mar 2013, 12:32

Sprawdź wtryskiwacze, czy aby nie leją, kąt wtrysku pompy i dawkę. Ale generalnie to przychylam się do zdania przedmówcy - nie kombinuj, jeśli się nic nie dzieje.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 22 mar 2013, 12:40

Sprawdź wtryskiwacze, czy aby nie leją
Jak to sprawdzić ?

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 22 mar 2013, 23:42

Jeżeli masz 370kkm przejechane na tym silniku to uważasz że to jest dużo?? te silniki przelatują i po 1000kkm bez remontu dołu silnika tak że odpuść remonty szczególnie że oleju nie bierze i suchy .Poszukaj speca w okolicy żeby ci osłuchał auto jak należy bo to co opisałeś to nie jest wina wału tłoków ani głowicy tylko układu wtryskowego albo świec żarowych .

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 23 mar 2013, 00:05

przemoO23 pisze:Jak to sprawdzić ?
Musisz podjechać do speca od pomp wtryskowych, lub w ostateczności wykręcić wtryskiwacze i je obejrzeć, lejące będą wilgotne.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 mar 2013, 08:22

O rany :shock: Chyba masz za dużo mamony, żeby myśleć o jakiś remontach silnika... Słuchaj, jak silnik jest w dobrej kondycji, co po pierwsze można stwierdzić przez sprawdzenie ciśnienia oleju, a także kompresji w cylindrach, to jaki jest sens robienia remontu? Szlif wału i nowe panewki to koszt w granicach 300 zł, więc nie jakiś kosmos, ale jak zacznie się rozbieranie, dokupowanie uszczelek, uszczeleczek, jakiś pierdół to kwota zaczyna rosnąć i to ostro, nie mówiąc już o mechaniku, któremu też trzeba zapłacić.
Powtórzę jeszcze raz, nie ma sensu ruszać tego silnika, jeżeli po diagnozie u mechanika jego parametry będą w normie.
Jak silnik kuleje na jeden cylinder, to tak jak koledzy wyżej wspomnieli, albo świeca żarowa, albo wtrysk już jest nie pierwszej młodości, no i podlewa. Najlepiej zawieść odkręcone wtryski do pompiarza, koszt 5 zł od sprawdzenia wtrysku (przynajmniej u mnie) i sprawa będzie jasna.
Świece żarowe wykręć (ale na zimnym silniku, bo można je ukręcić jak są spuchnięte) i podaj na nie zasilanie, jeżeli będą się jarzyć to okej, choć powinny wszystkie w miarę równo się nagrzewać i trzeba też na to zwrócić uwagę. Jak któraś będzie dłużej się nagrzewała, to efekt będzie taki, że po odpaleniu silnik nie równo pracuje.
I najlepiej podjechać na diagnostykę VAG, aby sprawdzić podstawowe parametry pracy silnika (kąt wtrysku i dawka paliwa)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl