Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] + LPG Uszkodzona sonda ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

[B4 2.3 NG] + LPG Uszkodzona sonda ?

Post autor: Lasgo07 » 18 mar 2013, 18:56

Witajcie. Mam mały problem. Tak przeglądam forum ale nic nie mogę znaleźć. U mnie objaw jest następujący.

Poranne odpalanie na PB
- kopcenie na czarno z wydechu
- po dodaniu gazu przerywanie silnika
- nie przepalona benzyna wypluwana z rury

Po nagrzaniu na PB
- czasami falujące obroty
- śladowe ilości benzyny wypluwanej z wydechu
- brak kopcenia na czarno ale za to śmierdzą benzyną spaliny że po chwili można odlecieć.

Katalizatora nie mam, sonda jest. Na LPG jest w porządku. Po odpięciu wtyczki od sondy z dwoma białymi kablami zero reakcji silnika. Po odpięciu czarnego kabla z drugiej wtyczki reakcja jest.

Pomożecie ?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2013, 19:05 przez Lasgo07, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 mar 2013, 18:59

Lasgo07, _uwaga




zastosuj tagi w temacie :!:

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 18 mar 2013, 22:37

Dodam jeszcze że czujnik od Ecu mam sprawny bo auto odpala rano tylko ma za bogatą mieszankę. Śrubę od regulacji mieszanki mam prawie całą wykręconą. Jak ustawiłem ją tak aby dawkę zmniejszyć to auto ładnie chodziło ale po dodaniu gazu zero siły i się dusiło. Dopiero przy prawie całym wykręceniu śruby od składu mieszanki normalnie wkręca się na obroty.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 19 mar 2013, 19:49

Ale z tą benzyną wypluwaną z wydechu to trochę przesadziłeś ;D

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 19 mar 2013, 19:58

zborek_k-kozle, No może przesadziłem ale proszę Was o jakieś porady bo nie znam tego silnika i nie wiele mu brakuje aby pracował dobrze.

Niestety nie mam mechanika w okolicy który się tym specjalizuję.

Dużo już sam zrobiłem i chcę dotrwać i naprawić sam do końca ale już konczą mi się pomysły.

Pozdrawiam

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 19 mar 2013, 20:22

Jeżeli masz sprawną sondę, to może ustawiać CO na nastawnik ciśnienia paliwa na rozdzielacu. Ja połączysz się z nim szeregowo to prąd powinien kiwać się -10mA - 10mA .

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 19 mar 2013, 22:04

zborek_k-kozle, To wiem, tylko jak sprawdzić czy sonda jest sprawna ?

Pisałem wcześniej że gdy ustawiam mieszankę za pomocą śrubu imbusowej to auto chodzi ładnie ale nie ma mocy, gdy wykręcę tą srubkę na maxa wtedy moc jest ale jest też za bogata mieszanka.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 19 mar 2013, 22:30

Jak wiesz warunkiem właściwej pracy nastawnika jest sprawna sonda. Sonda ma oscylować międzi 0-1V sprawdź miernikiem jeżeli wskoczy na 0.8V to znaczy że sonda jest sprawna a kwestia jest regulacji .

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 19 mar 2013, 22:34

zborek_k-kozle, No spoko, sprawdzę to miernikiem. A czy sonda odpowiada też w tych silnikach za spalanie na gazie ? Bo moja chla mi ponad 16 litrów gazu po mieście przy normalnej jeździe ??

[ Dodano: 2013-03-20, 15:25 ]
Lasgo07, Sprawdziłem sondę miernikiem. Na benzynie pokazuje do 0,6 V ale skacze w zależności od obrotów. Na LPG sonda pokazuje stałą wartość 0,46 V. Grzałka sondy pokazuję od 12V do 14V napięcie. Czyli chyba wszystko ok?

Po odpięciu sondy auto weszło w tryb awaryjny. Na benzynie obroty skaczą od 1200 do 1500 a na gazie podchodzą nawet do 2 tys. Auto chodziło bardzo długo. Wiatrak włączył się ze 3 razy i obroty nie mogą się ustabilizować. Co z tym zrobić?

czarny286

Post autor: czarny286 » 21 mar 2013, 10:58

kolego,miałem problem z sondą tak samo i działy się niezłe cyrki z autem nie mówiąc już o gigantycznym spalaniu

opisałem tu w tym wątku jak ma być to podłączone i dodam,że u mnie wszystko działa :!:

https://audi80.pl/b4-avant-23-ng-sch ... t66091.htm

sonda nie może pokazywać stałej wartości,wartość się waha w zależności od obrotów silnika,obciążenia

dodam jeszcze,że nie kupujcie sondy z firmy NTK,to jest taki szajs :!: chyba w tym wątku o sądzie z firmy NTK koszt około 120 z przesyłką nie pisałem,problem był takiego typu,że sonda niby działała ale :!: tylko do pewnego napięcia około 0,4 v i dalej za cholerę nie chciała się ruszyć,więc szukałem z gazownikiem przyczyny,myślałem,że coś jest nie tak z instalacją,2 razy reklamowałem sondę i to samo

w finale wsadziłem starą sondę boscha i wszystko lata

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 21 mar 2013, 20:27

W/g tego co podałes czyli na benzynie oscyluje do 0.6v wskazuje to na to , ze masz zbyt uboga mieszanke.Powinno byc od ok 0.1v do ok 1v.Musisz podłaczyc miernik typu multimetr do kosktki do przewodu sygnałowego i kluczem imbusowym ustawic mieszanke oczywiscie bez zbytnich szalenstw w prawo wzbogacasz w lewo zubazasz mieszanke.Pamietaj , że sonda zaczyna działac jak sie nagrzeje.Poranne cyrki z czarnym dymem itp to sprawdz sobie układ zapłonowy przewody , kopułke i palec i świeczki.Miałem podobny cyrk i okazało sie . że zbierała sie wilgoc w kopułce aparatu zapłonowego wystarczyło troche wd40 i po sprawie.Powodzenia w bojach z NG

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 22 mar 2013, 19:58

No i auto naprawione.

Zostało zrobione:
- rozwiercony mikser od LPG
- zmieniona cała inst. kablowa od LPG, nowy przełącznik w kabinie, centralka Bingo M z emulatorem sondy, czujnik temp.
- po zamontowaniu i podpięciu okazało się że sonda jest padnięta. Po wzbogaceniu mieszanki nie dawała odczytów stąd auto zalewało się rano i nie można było ustawić odpowiedniej mieszanki.
- sonda zamontowana nowa firmy NTK
- ustawiono benzynę na analizatorze spalin
- ustawiono LPG za pomocą komputera

Wrażenia:
Po przerobieniu mixera auto jest nie do poznania ! Zostało mega powera na LPG. Dodatkowo mam już spokój z wirem w baku przy odpalaniu rano na benzynie. Nic nie kopci, nie skaczę. Przełącza po osiągnięciu 30 stopni na LPG.

W przyszłości mam do wymiany czujnik TPS ponieważ czasami się przywiesza i głupieje. Auto sporadycznie sobie zgaśnie ale rzadko.

Za interes zapłaciłem 650 zł z robotą ale stałem i patrzyłem ludziom na ręce. 6 godzin :P ale za to wszystko porządnie zrobione. W cenie oczywiście wszystkie materiały wraz z sondą.

Wszystkim dziękuję za porady !!! Mój NG odżył.

Pozdrawiam

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 23 mar 2013, 09:17

kolego mozesz powiedziec na czym dokladnie polega to rozwiercenie miksera lpg?

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 23 mar 2013, 12:42

spnsr, Polega to na tym że w mikserze masz na około jego gardzieli takie dziurki którymi przelatuje gaz. Jeżeli rozwiercisz je wiertarką na trochę większe, gaz wtedy lepiej dochodzi i auto ma pełną moc na LPG. Czyli dostaje tyle paliwa ile powinien i nie jest mułem.

Ja czuję wyraźną różnice, i spalanie mniejsze bo silnik jest nie wysilony.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 23 mar 2013, 13:02

Ok rozumiem trzeba będzie zobaczyć u siebie zanim wleci do auta blos. Miksem mimo wszystko dalej nie puszcza pełnego powietrza tak? nic nie było robione ze średnica otworu wew.?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl