[B4 2.3 NG] + LPG Uszkodzona sonda ?
[B4 2.3 NG] + LPG Uszkodzona sonda ?
Witajcie. Mam mały problem. Tak przeglądam forum ale nic nie mogę znaleźć. U mnie objaw jest następujący.
Poranne odpalanie na PB
- kopcenie na czarno z wydechu
- po dodaniu gazu przerywanie silnika
- nie przepalona benzyna wypluwana z rury
Po nagrzaniu na PB
- czasami falujące obroty
- śladowe ilości benzyny wypluwanej z wydechu
- brak kopcenia na czarno ale za to śmierdzą benzyną spaliny że po chwili można odlecieć.
Katalizatora nie mam, sonda jest. Na LPG jest w porządku. Po odpięciu wtyczki od sondy z dwoma białymi kablami zero reakcji silnika. Po odpięciu czarnego kabla z drugiej wtyczki reakcja jest.
Pomożecie ?
Poranne odpalanie na PB
- kopcenie na czarno z wydechu
- po dodaniu gazu przerywanie silnika
- nie przepalona benzyna wypluwana z rury
Po nagrzaniu na PB
- czasami falujące obroty
- śladowe ilości benzyny wypluwanej z wydechu
- brak kopcenia na czarno ale za to śmierdzą benzyną spaliny że po chwili można odlecieć.
Katalizatora nie mam, sonda jest. Na LPG jest w porządku. Po odpięciu wtyczki od sondy z dwoma białymi kablami zero reakcji silnika. Po odpięciu czarnego kabla z drugiej wtyczki reakcja jest.
Pomożecie ?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2013, 19:05 przez Lasgo07, łącznie zmieniany 2 razy.
Dodam jeszcze że czujnik od Ecu mam sprawny bo auto odpala rano tylko ma za bogatą mieszankę. Śrubę od regulacji mieszanki mam prawie całą wykręconą. Jak ustawiłem ją tak aby dawkę zmniejszyć to auto ładnie chodziło ale po dodaniu gazu zero siły i się dusiło. Dopiero przy prawie całym wykręceniu śruby od składu mieszanki normalnie wkręca się na obroty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
zborek_k-kozle, No może przesadziłem ale proszę Was o jakieś porady bo nie znam tego silnika i nie wiele mu brakuje aby pracował dobrze.
Niestety nie mam mechanika w okolicy który się tym specjalizuję.
Dużo już sam zrobiłem i chcę dotrwać i naprawić sam do końca ale już konczą mi się pomysły.
Pozdrawiam
Niestety nie mam mechanika w okolicy który się tym specjalizuję.
Dużo już sam zrobiłem i chcę dotrwać i naprawić sam do końca ale już konczą mi się pomysły.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
zborek_k-kozle, No spoko, sprawdzę to miernikiem. A czy sonda odpowiada też w tych silnikach za spalanie na gazie ? Bo moja chla mi ponad 16 litrów gazu po mieście przy normalnej jeździe ??
[ Dodano: 2013-03-20, 15:25 ]
Lasgo07, Sprawdziłem sondę miernikiem. Na benzynie pokazuje do 0,6 V ale skacze w zależności od obrotów. Na LPG sonda pokazuje stałą wartość 0,46 V. Grzałka sondy pokazuję od 12V do 14V napięcie. Czyli chyba wszystko ok?
Po odpięciu sondy auto weszło w tryb awaryjny. Na benzynie obroty skaczą od 1200 do 1500 a na gazie podchodzą nawet do 2 tys. Auto chodziło bardzo długo. Wiatrak włączył się ze 3 razy i obroty nie mogą się ustabilizować. Co z tym zrobić?
[ Dodano: 2013-03-20, 15:25 ]
Lasgo07, Sprawdziłem sondę miernikiem. Na benzynie pokazuje do 0,6 V ale skacze w zależności od obrotów. Na LPG sonda pokazuje stałą wartość 0,46 V. Grzałka sondy pokazuję od 12V do 14V napięcie. Czyli chyba wszystko ok?
Po odpięciu sondy auto weszło w tryb awaryjny. Na benzynie obroty skaczą od 1200 do 1500 a na gazie podchodzą nawet do 2 tys. Auto chodziło bardzo długo. Wiatrak włączył się ze 3 razy i obroty nie mogą się ustabilizować. Co z tym zrobić?
kolego,miałem problem z sondą tak samo i działy się niezłe cyrki z autem nie mówiąc już o gigantycznym spalaniu
opisałem tu w tym wątku jak ma być to podłączone i dodam,że u mnie wszystko działa :!:
https://audi80.pl/b4-avant-23-ng-sch ... t66091.htm
sonda nie może pokazywać stałej wartości,wartość się waha w zależności od obrotów silnika,obciążenia
dodam jeszcze,że nie kupujcie sondy z firmy NTK,to jest taki szajs :!: chyba w tym wątku o sądzie z firmy NTK koszt około 120 z przesyłką nie pisałem,problem był takiego typu,że sonda niby działała ale :!: tylko do pewnego napięcia około 0,4 v i dalej za cholerę nie chciała się ruszyć,więc szukałem z gazownikiem przyczyny,myślałem,że coś jest nie tak z instalacją,2 razy reklamowałem sondę i to samo
w finale wsadziłem starą sondę boscha i wszystko lata
opisałem tu w tym wątku jak ma być to podłączone i dodam,że u mnie wszystko działa :!:
https://audi80.pl/b4-avant-23-ng-sch ... t66091.htm
sonda nie może pokazywać stałej wartości,wartość się waha w zależności od obrotów silnika,obciążenia
dodam jeszcze,że nie kupujcie sondy z firmy NTK,to jest taki szajs :!: chyba w tym wątku o sądzie z firmy NTK koszt około 120 z przesyłką nie pisałem,problem był takiego typu,że sonda niby działała ale :!: tylko do pewnego napięcia około 0,4 v i dalej za cholerę nie chciała się ruszyć,więc szukałem z gazownikiem przyczyny,myślałem,że coś jest nie tak z instalacją,2 razy reklamowałem sondę i to samo
w finale wsadziłem starą sondę boscha i wszystko lata
W/g tego co podałes czyli na benzynie oscyluje do 0.6v wskazuje to na to , ze masz zbyt uboga mieszanke.Powinno byc od ok 0.1v do ok 1v.Musisz podłaczyc miernik typu multimetr do kosktki do przewodu sygnałowego i kluczem imbusowym ustawic mieszanke oczywiscie bez zbytnich szalenstw w prawo wzbogacasz w lewo zubazasz mieszanke.Pamietaj , że sonda zaczyna działac jak sie nagrzeje.Poranne cyrki z czarnym dymem itp to sprawdz sobie układ zapłonowy przewody , kopułke i palec i świeczki.Miałem podobny cyrk i okazało sie . że zbierała sie wilgoc w kopułce aparatu zapłonowego wystarczyło troche wd40 i po sprawie.Powodzenia w bojach z NG
No i auto naprawione.
Zostało zrobione:
- rozwiercony mikser od LPG
- zmieniona cała inst. kablowa od LPG, nowy przełącznik w kabinie, centralka Bingo M z emulatorem sondy, czujnik temp.
- po zamontowaniu i podpięciu okazało się że sonda jest padnięta. Po wzbogaceniu mieszanki nie dawała odczytów stąd auto zalewało się rano i nie można było ustawić odpowiedniej mieszanki.
- sonda zamontowana nowa firmy NTK
- ustawiono benzynę na analizatorze spalin
- ustawiono LPG za pomocą komputera
Wrażenia:
Po przerobieniu mixera auto jest nie do poznania ! Zostało mega powera na LPG. Dodatkowo mam już spokój z wirem w baku przy odpalaniu rano na benzynie. Nic nie kopci, nie skaczę. Przełącza po osiągnięciu 30 stopni na LPG.
W przyszłości mam do wymiany czujnik TPS ponieważ czasami się przywiesza i głupieje. Auto sporadycznie sobie zgaśnie ale rzadko.
Za interes zapłaciłem 650 zł z robotą ale stałem i patrzyłem ludziom na ręce. 6 godzin ale za to wszystko porządnie zrobione. W cenie oczywiście wszystkie materiały wraz z sondą.
Wszystkim dziękuję za porady !!! Mój NG odżył.
Pozdrawiam
Zostało zrobione:
- rozwiercony mikser od LPG
- zmieniona cała inst. kablowa od LPG, nowy przełącznik w kabinie, centralka Bingo M z emulatorem sondy, czujnik temp.
- po zamontowaniu i podpięciu okazało się że sonda jest padnięta. Po wzbogaceniu mieszanki nie dawała odczytów stąd auto zalewało się rano i nie można było ustawić odpowiedniej mieszanki.
- sonda zamontowana nowa firmy NTK
- ustawiono benzynę na analizatorze spalin
- ustawiono LPG za pomocą komputera
Wrażenia:
Po przerobieniu mixera auto jest nie do poznania ! Zostało mega powera na LPG. Dodatkowo mam już spokój z wirem w baku przy odpalaniu rano na benzynie. Nic nie kopci, nie skaczę. Przełącza po osiągnięciu 30 stopni na LPG.
W przyszłości mam do wymiany czujnik TPS ponieważ czasami się przywiesza i głupieje. Auto sporadycznie sobie zgaśnie ale rzadko.
Za interes zapłaciłem 650 zł z robotą ale stałem i patrzyłem ludziom na ręce. 6 godzin ale za to wszystko porządnie zrobione. W cenie oczywiście wszystkie materiały wraz z sondą.
Wszystkim dziękuję za porady !!! Mój NG odżył.
Pozdrawiam
spnsr, Polega to na tym że w mikserze masz na około jego gardzieli takie dziurki którymi przelatuje gaz. Jeżeli rozwiercisz je wiertarką na trochę większe, gaz wtedy lepiej dochodzi i auto ma pełną moc na LPG. Czyli dostaje tyle paliwa ile powinien i nie jest mułem.
Ja czuję wyraźną różnice, i spalanie mniejsze bo silnik jest nie wysilony.
Ja czuję wyraźną różnice, i spalanie mniejsze bo silnik jest nie wysilony.