Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.0E ABK] Dławienie podczas jazdy i szarpanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

[2.0E ABK] Dławienie podczas jazdy i szarpanie.

Post autor: Reqq » 20 mar 2013, 17:19

Witam.

Mam problem z moim Audi 80 2.0e quattro ABk. Mianowicie dławi się podczas jazdy. Podczas odpalenia na zimnym silniku jest wszystko ok. Gdy samochód przekroczy ok. 30-40 stopni zaczyna się dławic. Gdy zrzucę bieg i znów wrzucę samochód jedzie poprawnie aż do kolejnej zmiany biegu, wtedy znów zaczyna się dławic i muszę kolejny raz zrzucić bieg i wbić go. Czy mógłby mi ktoś pomóż z tym problemem ? Wymienione wszystkie filtry, kable wysokiego napięcia, kopułka+palec, świece, cewka.

Znalazłem na forum to: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-dlawi ... t60902.htm lecz nikt koledze nie odpisał ;( Identyczne objawy ;/
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 21:10 przez Reqq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 mar 2013, 19:06

Napisz czy wbijasz ten sam bieg czy następny i w tedy są mniejsze obroty więc jedzie dobrze, sprawdź regulator ciśnienia paliwa i przekaźnik 30 możesz przelutować może on coś tam szfankuje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11737
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2013, 19:17

Reqq, _uwaga


jak już kolega wyżej napisał sprawdź przekaźnik 30 jest pod nogami kierowcy lub niebieski czujnik temperatury.

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 20 mar 2013, 21:08

Wbijam ten sam bieg. Jeżeli redukuje jest to samo dalej się dławi. Przed chwila jechałem z sklepu i samochód zgasł i nie chciał odpalić. Scholowałem go i na garażu doszłem ze nie ma iskry. Na głównym prądzie do cewki jest napięcie a z cewki do kopułki już nie ma. Czy to może być cewka wadliwa? Czy to jakiś inny problem ?

teko

Post autor: teko » 20 mar 2013, 21:53

Jeśli do cewki napięcie dochodzi, a już z niej nie wychodzi to cewka jest do wymiany.

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 21 mar 2013, 21:07

Po wymianie cewki samochód pali lecz dalej dławi się. Przekaźnik nr 30 sprawny czujnik temperatury wymieniłem. Ktoś ma jakieś pomysły dalej ?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 22 mar 2013, 10:06

Sprawdziłeś ten regulator jak ci pisałem? na końcu listwy wtryskowej masz go zciagnij wężyk i zobacz czy w nim niema paliwa.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 mar 2013, 19:44

Wepnij się multimetrem w przewód sygnałowy sondy.

Dla zimnego silnika sonda (uszkodzona) może wskazywać bogatą mieszankę. Jak silnik zimny to może i pójdzie. Ale w momencie osiągania temperatury roboczej dawka paliwa dla wskazań sondy jest o wiele za duża i stąd sławienie.

Jakbyś jechał na ssaniu było by tak samo.

Prawdopodobnie sonda do sprawdzenia.

Ustawiasz miernik na zakres 2000 mV i sprawdzasz, czy w ogóle wskazania się zmieniają. Jak stoi na 0.5 V (zwykle tak pokazuje jak sonda jest uszkodzona) to sonda do wymiany. Ma skakać od 0,1 do 0,9 V.

Wpinasz między sygnałowy sondy (czarny) i masę (najlepiej aku).

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 23 mar 2013, 06:46

Sprawdzę dziś popołudniu ten regulator i sondę. Dam znac później o postępach ;]

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 23 mar 2013, 14:29

sprawdź sondę, ew poprowadź dla niej dodatkowa masę, czasem się zdarza, że ją "gubi"

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 23 mar 2013, 21:24

Dzięki koledzy, w moim przypadku to była sonda i regulacja przepływomierza bo gaz z niskich obrotów dostał wystrzału. Ale już śmiga jak rakieta.

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 24 mar 2013, 00:01

witam

[ Dodano: 2013-03-24, 00:13 ]
mam podobny problem z tym ze mam silnik 2.0e ale ktos przerobke wstawil zminil mu kompa i wstawil mono wtrys pomocy na benzynie odpala i gasnie :-(

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 mar 2013, 12:01

dlubek pisze:witam

[ Dodano: 2013-03-24, 00:13 ]
mam podobny problem z tym ze mam silnik 2.0e ale ktos przerobke wstawil zminil mu kompa i wstawil mono wtrys pomocy na benzynie odpala i gasnie :-(
Jedyne co możesz na razie poszukać o problemach to w tagach wpisać [B4 ABT]. Monowtrysku nie znam więc nie pomogę.

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 25 mar 2013, 00:01

francis dziki bede szukal nadal nie poddam sie tak latwo jak poprzedni wlasciciele samochodu .pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl