Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0E ABK] Dławienie podczas jazdy i szarpanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

[2.0E ABK] Dławienie podczas jazdy i szarpanie.

Post autor: Reqq » 20 mar 2013, 17:19

Witam.

Mam problem z moim Audi 80 2.0e quattro ABk. Mianowicie dławi się podczas jazdy. Podczas odpalenia na zimnym silniku jest wszystko ok. Gdy samochód przekroczy ok. 30-40 stopni zaczyna się dławic. Gdy zrzucę bieg i znów wrzucę samochód jedzie poprawnie aż do kolejnej zmiany biegu, wtedy znów zaczyna się dławic i muszę kolejny raz zrzucić bieg i wbić go. Czy mógłby mi ktoś pomóż z tym problemem ? Wymienione wszystkie filtry, kable wysokiego napięcia, kopułka+palec, świece, cewka.

Znalazłem na forum to: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-dlawi ... t60902.htm lecz nikt koledze nie odpisał ;( Identyczne objawy ;/
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 21:10 przez Reqq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 mar 2013, 19:06

Napisz czy wbijasz ten sam bieg czy następny i w tedy są mniejsze obroty więc jedzie dobrze, sprawdź regulator ciśnienia paliwa i przekaźnik 30 możesz przelutować może on coś tam szfankuje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2013, 19:17

Reqq, _uwaga


jak już kolega wyżej napisał sprawdź przekaźnik 30 jest pod nogami kierowcy lub niebieski czujnik temperatury.

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 20 mar 2013, 21:08

Wbijam ten sam bieg. Jeżeli redukuje jest to samo dalej się dławi. Przed chwila jechałem z sklepu i samochód zgasł i nie chciał odpalić. Scholowałem go i na garażu doszłem ze nie ma iskry. Na głównym prądzie do cewki jest napięcie a z cewki do kopułki już nie ma. Czy to może być cewka wadliwa? Czy to jakiś inny problem ?

teko

Post autor: teko » 20 mar 2013, 21:53

Jeśli do cewki napięcie dochodzi, a już z niej nie wychodzi to cewka jest do wymiany.

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 21 mar 2013, 21:07

Po wymianie cewki samochód pali lecz dalej dławi się. Przekaźnik nr 30 sprawny czujnik temperatury wymieniłem. Ktoś ma jakieś pomysły dalej ?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 22 mar 2013, 10:06

Sprawdziłeś ten regulator jak ci pisałem? na końcu listwy wtryskowej masz go zciagnij wężyk i zobacz czy w nim niema paliwa.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 mar 2013, 19:44

Wepnij się multimetrem w przewód sygnałowy sondy.

Dla zimnego silnika sonda (uszkodzona) może wskazywać bogatą mieszankę. Jak silnik zimny to może i pójdzie. Ale w momencie osiągania temperatury roboczej dawka paliwa dla wskazań sondy jest o wiele za duża i stąd sławienie.

Jakbyś jechał na ssaniu było by tak samo.

Prawdopodobnie sonda do sprawdzenia.

Ustawiasz miernik na zakres 2000 mV i sprawdzasz, czy w ogóle wskazania się zmieniają. Jak stoi na 0.5 V (zwykle tak pokazuje jak sonda jest uszkodzona) to sonda do wymiany. Ma skakać od 0,1 do 0,9 V.

Wpinasz między sygnałowy sondy (czarny) i masę (najlepiej aku).

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 23 mar 2013, 06:46

Sprawdzę dziś popołudniu ten regulator i sondę. Dam znac później o postępach ;]

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 23 mar 2013, 14:29

sprawdź sondę, ew poprowadź dla niej dodatkowa masę, czasem się zdarza, że ją "gubi"

Reqq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2013, 17:01

Post autor: Reqq » 23 mar 2013, 21:24

Dzięki koledzy, w moim przypadku to była sonda i regulacja przepływomierza bo gaz z niskich obrotów dostał wystrzału. Ale już śmiga jak rakieta.

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 24 mar 2013, 00:01

witam

[ Dodano: 2013-03-24, 00:13 ]
mam podobny problem z tym ze mam silnik 2.0e ale ktos przerobke wstawil zminil mu kompa i wstawil mono wtrys pomocy na benzynie odpala i gasnie :-(

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 mar 2013, 12:01

dlubek pisze:witam

[ Dodano: 2013-03-24, 00:13 ]
mam podobny problem z tym ze mam silnik 2.0e ale ktos przerobke wstawil zminil mu kompa i wstawil mono wtrys pomocy na benzynie odpala i gasnie :-(
Jedyne co możesz na razie poszukać o problemach to w tagach wpisać [B4 ABT]. Monowtrysku nie znam więc nie pomogę.

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 25 mar 2013, 00:01

francis dziki bede szukal nadal nie poddam sie tak latwo jak poprzedni wlasciciele samochodu .pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl